PDA

View Full Version : Hur ofta ska jag ta gainer och protein?

DaGoose
24-02-2008, 02:21
Har sökt men inte hittat svar på just mina frågor. Är lite nybörjare på det här och har inte gymmat så länge men tänkte börja med gainer och proteindrink då jag har svårt att gå upp i vikt.

Till frågorna: Vilket är det bästa tillfället att ta gainern och proteinet egentligen? Har läst att det är bra att ta protein (whey-80 hade jag tänkt köpa) innan man lägger sig samt innan frukost. Gainer, ska man bara ta det efter träningen eller innan också och i så fall ska man dricka hälften innan och hälften efter?

Känns ganska överdrivet att på dagar jag tränar att dricka 4 gånger under dagen. Behöver man ens dricka proteinet på de dagar man inte tränar. Mitt mål är att gå upp i vikt och lägga på mig muskelmassa men inte bli tjock som en sate. Excuse my ignorance och tacksam för svar!

Goose
*flex*

Raggis
24-02-2008, 02:27
Kör gainer direkt efter träning. Komplettera med extra protein, förutsatt att du inte får i dig tillräckligt från din normala kost.

CalleP
24-02-2008, 02:56
Säger samma som Raggis, ta det efter träningen sen räcker det nog. Ifall du äter en varierande och näringsrik kost.

DaGoose
24-02-2008, 14:39
Ok, tack för svar. Borde väl räcka med att ta efter träningen när man tänker efter.