PDA

View Full Version : Vad händer med Kreatin som legat för länge?

astrodog
09-01-2008, 12:11
Någon som vet? Om tillverkningsdatum är 20020308 och utgångsdatum bestämdes till 20040308. Har det hänt några farliga kemiska processer som gör kreatinet mindre lämpligt till förtäring? Utseendemässigt är den enda märkbara skillnaden att kreatinet klumpat sig.

astrodog
09-01-2008, 12:18
Förlåt, glömde söka, antog att jag var den enda som hade denna fråga någonsin ><

I alla fall så hade jag velat trycka på "Edit" efterom det står "You may edit your posts". Men någon sådan knapp ser jag inte, och kan därför inte ta bort min tråd.

EDIT: här kan jag uppenbarligen göra en EDIT men inte ovan.

jonasl
09-01-2008, 14:52
Nu när du ändå gjort en tråd så kanske du vill dela med dig av det du fick fram genom sökningen? *popcorn*

astrodog
13-01-2008, 09:57
Nu när du ändå gjort en tråd så kanske du vill dela med dig av det du fick fram genom sökningen? *popcorn*

Söker man på kreatin + gammal så får man reda på att kreatin inte förändras i rumstemperatur. Detta betyder givetvis inte att det inte bildats något ämne i min burk (kanske inte innehåller lika rent kreatin?) men det är tillräckligt för mig för att fortsätta äta från min burk, mår fortfarande bra efter 3-4 dagar nu :)