View Full Version : Vilket Kreatin?
Shoemaker
07-01-2008, 11:31
Halloj.
Jag antar att det redan finns ganska många sådana här trådar, men jag hitttade dock inga när jag sökte.
Men nu till frågan vilket kreatin? Jag har tidigare använt mig av Star nutriton's Mikroniserade monohydrat och tycker det har funkat bra. Men nu när det är slut är det dags att köpa nytt och jag hittar inte star nutritons kreatin på *************. Jag har också läst någonstans att Star nutritons kreatin inte är bra för hälsan, stämmer det?
Så nu vet jag inte vilket kreatin jag ska börja använda. Är alla ungefär samma sak eller är något bättre eller sämre? finns ju hur många olika tillverkare som helst.
King Grub
07-01-2008, 11:34
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194
Shoemaker
07-01-2008, 14:20
Intressant läsning med det svarar inte på mina frågor.
King Grub
07-01-2008, 14:22
Jo.
"Vilken typ av kreatin är bäst?" och "Är det säkert att ta kreatin?" är två rubriker du kan titta närmare under.
Shoemaker
07-01-2008, 17:54
Jaha jag trodde man fick vad man betalade för. Så ett kreatin för 99 kr är lika bra som ett t.ex AST's för 379? På någon hemsida läste jag att man slutat importera Star Nutriton's kreatin till USA pga att det innehöll skadliga grejer. Och nu Har GG tagit bort Star Nutrition's kreatin från sin hemsida. Jag undrade om någon annan har hört något linknande?
King Grub
07-01-2008, 17:58
Det finns inga tillverkare som tillsätter skadliga ingredienser i sitt kreatin.
Shoemaker
07-01-2008, 21:44
det var nog här jag läste om star nutrition http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103074&highlight=Star+Nutrition
det var nog här jag läste om star nutrition http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103074&highlight=Star+Nutrition
köp fairings monohydrat, det fungerar och är mycket billigt.
jag som har 3 påsar star som är oöppnade... Vågar man ta dessa nu? eller är det bara att köpa nytt?
jag som har 3 påsar star som är oöppnade... Vågar man ta dessa nu? eller är det bara att köpa nytt?
Bestäm själv, du kommer knappast att dö och förmodligen inte lida av att ta det. Problemet är bara att kvaliteten är dålig och väldigt många känner ingen effekt från det.
Bestäm själv, du kommer knappast att dö och förmodligen inte lida av att ta det. Problemet är bara att kvaliteten är dålig och väldigt många känner ingen effekt från det.
okey... bättre med fairings tror du?
Om du har betalat för SN så kör på det. Vänta till du har använt det innan du börjar fundera på att skaffa nytt. Ja, Fairings kanske är bättre.
grimfish
09-01-2008, 14:18
Det finns inga tillverkare som tillsätter skadliga ingredienser i sitt kreatin.
Det vet man väl inte riktigt säkert, har väl bara gjorts ett par studier på kreatinets renhet hittills? Enligt Karin Söderlund kan det, rent teoretiskt, finnas produkter kvar som är skadliga. Kreatin framställs ju på syntetisk väg och då måste man använda kemikalier för att få ihop det; det är ingen enkel process att framställa ämnet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.