PDA

View Full Version : Kondition+styrketräning

crowax
06-01-2008, 17:42
Tja!

Mitt mål de närmsta 3 månaderna är att försöka bygga muskler, främst bröst då jag känner mig svagast där. Samtidigt vill jag hålla igång konditionen. Jag vet redan att det inte går att gå ner i vikt och bygga muskler samtidigt. Det är jag inte ute efter, utan vill bara försöka hålla gång konditionen, inte tappa för mycket inför våren. Mitt nuvarande proteinpulver är på väg att ta slut och jag behöver beställla ett nytt. Funderar på Dalblads three in one. Förutom priset har jag hört mycket bra om det och jag har inte prövat proteinpulver med kasein i tidigare.

*Är det möjligt att hålla igång konditionen och bygga muskler samtidigt?
( kondition ca 2ggr/vecka och gym 3ggr/vecka)
*Är det isf värt att lägga pengar på ett proteinpulver?
*Vilket proteinpulver skulle du isf rekommendera?

Vänligen hjälp mig! :)

Sverker
06-01-2008, 18:08
Klart att din kondition inte försämras för att du tränar styrka. Däremot kan ju några extra muskelkilon göra det tuffare att springa.

Jag skulle inte lägga så mycket tankar på proteinet. Det är LÅNGT mycket viktigare att du fyller på med energi för att kunna träna 5 tuffa pass i veckan.

crowax
06-01-2008, 18:11
Ok fokusera på kosthållningen då? 6 mål om dagen osv..?

Det ska jag nog klara av. Men borde det inte vara bra att käka ett proteinpulver vid samband med träning och kanske nån mer gång under dan?

selmir
06-01-2008, 18:12
Klart de går att bygga muskler och hålla igång konditionen. Se bara till att äta mycket! Energiöverskott dvs! När jag köper proteinpulver är det priset som avgör. Köp gärna malto och blanda i din proteindrink för att göra din egen gainer där du sj reglerar hur mycket kolisar du vill ha.

crowax
06-01-2008, 18:30
Mjo men man vill ju inte lägga på sig för mycket så energiöverskottet ska ju helst vara "lagom". Efter konditionsträning lär det vara bra med lite malto i shaken men efter ett rent styrkepass behövs det väl inte? Jag har kvar en del gainer funkar det att inta efter konditionspass?