View Full Version : Wheyprotein och vatten - gott?
Jag ska snart göra en beställning på lite kosttillskott, och det blir några kilo wheyprotein 80%. Jag har tidigare blandat med lite mjölk men har märkt att jag blivit lite laktoskänslig så nu ska jag testa att blanda med vatten.
Vilka smaker tycker ni funkar och smakar gott med just VATTEN? Att få god smak med mjölk är ju inga probs, men med vatten . . .
Tanken är att dricka minst 2 per dag och skärpa till kosten lite då julen på något sätt fått mig att öka 2kg i vikt *whistle*
Jag ska snart göra en beställning på lite kosttillskott, och det blir några kilo wheyprotein 80%. Jag har tidigare blandat med lite mjölk men har märkt att jag blivit lite laktoskänslig så nu ska jag testa att blanda med vatten.
Vilka smaker tycker ni funkar och smakar gott med just VATTEN? Att få god smak med mjölk är ju inga probs, men med vatten . . .
Tanken är att dricka minst 2 per dag och skärpa till kosten lite då julen på något sätt fått mig att öka 2kg i vikt *whistle*
Jag brukar se till att det e bra löst, och sedan halsa det, för gott smakar det i stort sett aldrig.
Öööörk.. att halsa 3 dl pulverdrink 2ggr per dag... måste ju finnas nåt som smakar hyfsat ju :(
Jag tycker Choklad funkar bra om man har i nån sked oboy i + äter det med en banan :)
Animalistic
06-01-2008, 00:11
jag blandar alltid med vatten
inga som helst problem och smaken är god. beror ju iof mycket på vilket märke det är.
jag kör Whey FX
Rock'nRoll
06-01-2008, 00:22
Blandar alltid vassle i vatten, choklad är den smaken som funkar sämst.
Är du känslig för laktos så rekomenderar jag http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28. Funkar fint att blanda med vatten, hallon är mumma.
zeusden1
06-01-2008, 00:23
*spy*
Mjölk är godast
Tack för tipset jörgen, Hallon kanske kan funka...
Funkar utmärkt med vatten, dock så skulle jag bli less med 2ggr om dagen.
jag har ju iofs esapro som jag kan ersätta en av drinkarna med... fast esapro vet vi ju alla hur gott det är :)
swanstah
06-01-2008, 13:16
Förr blandade jag med mjölk, men för att minska onödiga intag och inte slösa på den goda mjölken så använder jag numera vatten. Smakar exakt samma om du frågar mig. Har vasslebaserat protein och blanda det med lite vatten fungerar utmärkt.
Niklas Sjöö
06-01-2008, 13:19
Jag föredrar mjölk i min proteinshake istället för vatten. Smaken blir så mycket godare och konsistensen lite tjockare. Vill jag lyxa till det tar jag mellanmjölk annars blir det oftast lättmjölk eller minimjölk. Jusst nu doserar jag Pro Fx rasperrymilk, men som snart är slut och då går jag över till creamy vanilla.
Ganymedes
06-01-2008, 13:21
Jag kör nästan alltid med vatten. Gott är det väl inte, men det är inte direkt äckligt heller.
swanstah
06-01-2008, 13:25
Jag kör nästan alltid med vatten. Gott är det väl inte, men det är inte direkt äckligt heller.
Tycker det smakar samma som med mjölk. :P Har InterActive Whey och det är samma "lena" smak oavsett om jag använder mjölk eller vatten. :)
Ganymedes
06-01-2008, 13:27
Tycker det smakar samma som med mjölk. :P Har InterActive Whey och det är samma "lena" smak oavsett om jag använder mjölk eller vatten. :)
Jasså? Absolut inte samma smak med Whey-80 iaf. Mjölken gör att smaken blir lite lenare och "gräddigare". Jag kanske borde testa ditt pulver mao, för det är nog bättre än whey-80 (smakmässigt iaf). :)
Eldhroka
06-01-2008, 13:28
Jag blandar oftast med låglaktos-mjölk.
Whey-80 med vatten smakar otroligt äckligt, men å andra sidan dricker man det ju inte för att det är gott, så jag brukar köra med vatten.
Jag förstår inte varför man dricker något som är äckligt. Varför inte köpa något som smakar gott istället för att plåga ner något äckligt?
swanstah
06-01-2008, 14:29
Jasså? Absolut inte samma smak med Whey-80 iaf. Mjölken gör att smaken blir lite lenare och "gräddigare". Jag kanske borde testa ditt pulver mao, för det är nog bättre än whey-80 (smakmässigt iaf). :)
Gör så. Jag får iaf samma gräddiga och lena smak vare sig jag tar vatten eller mjölk (kvittar vilken mjölk dessutom). Vet inte om det är bättre än Whey-80 men jag tycker det fungerar bra iaf. :)
Jordgubb/Hallon funkar bra med vatten.
Själv använder jag alltid mjölk. Eller så blandar jag en smoothie med juice och is.
jag kör alltid med mjölk, lättmjölk... förutom drinken direkt efter passet...
känns riktigt gott och lyxigt o blanda med mjölk :) men det går åt en hel del mjölk här i hemmet nu... ska fråga mjölkleverantörerna om dom kan släppa loss 5-liters ute i handeln...
vanilj + mjölk smakar onekligen bäst. med vatten blir smaken alltid tunnare, vilket oftast innebär äckligare.
ska fråga mjölkleverantörerna om dom kan släppa loss 5-liters ute i handeln...
ja, det känns ofta så, speciellt när det verkar som om ett 1,5 l-paket går åt i timmen
ja, det känns ofta så, speciellt när det verkar som om ett 1,5 l-paket går åt i timmen
Finns 2l. Åsens lantmjölk. Optimalt.
Finns ju iofs Funlight också kom jag just på :em:
Fattar inte dom som tycker t.ex whey80 smakar äckligt? fan det smakar ju milkshake! både jordgubb o choklad är ju svingoda. Bäst såklart med mjölk blir lite vattnigt med vatten. Men jag tycker det är farligt gott i stort sett. Esapro, då börjar vi snacka något mindre god smak ;)
Med mjölk tycker jag att den är jättegod, men under deff samt med lite känning av laktosen är det ingen höjdare.
Patrik Cutler
06-01-2008, 21:36
vp2 fruit punch är godast med vatten.
swanstah
07-01-2008, 08:59
Finns 2l. Åsens lantmjölk. Optimalt.
I Skåne ja, inte i norrland. :p
X-ecuter
08-01-2008, 09:47
jag är nog den första som ogillar pulver ( gainer / whey ) med mjölk :P får kväljningar av det och med vatten blir det sååå gott :D
Hamilton
09-01-2008, 14:08
jag är nog den första som ogillar pulver ( gainer / whey ) med mjölk :P får kväljningar av det och med vatten blir det sååå gott :D
Jag är litegrann som du. Jag får typ kväljningar om jag dricker med mjölk. Det är något med eftersmaken och lukten som går upp i näsan (innefrån) :-D
Om jag blandar med vatten så kan man ta en mycket mindre mängd vatten så det tar ju bara någon sekund att dricka. Då är det OK.
Dricker Whey 80.
Smakar tex pro gainer likadant?
Nej det gör det inte om du frågar mig, Gainer är godare om man jämför genom att ta samma mängd pulver i de båda dryckerna, samt samma mängd vatten i de båda dryckerna.
X-ecuter
09-01-2008, 15:32
Jag är litegrann som du. Jag får typ kväljningar om jag dricker med mjölk. Det är något med eftersmaken och lukten som går upp i näsan (innefrån) :-D
Om jag blandar med vatten så kan man ta en mycket mindre mängd vatten så det tar ju bara någon sekund att dricka. Då är det OK.
Dricker Whey 80.
samm för mig det med lukten osv... men ja gainerpro smakar iaf väldigt likt om inte likadant... enligt mig då :em:
Jag förstår inte varför man dricker något som är äckligt. Varför inte köpa något som smakar gott istället för att plåga ner något äckligt?
Du vet att vi fattiga ungdomar sveper vad som helst för att få effekt :D
Jag röstar helt klart för mjölk! Whey 80 och Gainer Pro (speciellt Vanilj!) smakar kamelsnase om man blandar med vatten *spy*. Däremot är det mumma med Åsens mjölk *drool*.
För att tillföra något vettigt till tråden så kan jag berätta att jag brukar blanda ungefär 50/50 mjölk och vatten.
För att tillföra något vettigt till tråden så kan jag berätta att jag brukar blanda ungefär 50/50 mjölk och vatten.
jo, det är ett vettigt sätt att skära ner på kostnaderna och samtidigt behålla den goda smaken. brukar köra samma sak.
Jag brukar blanda med vatten. Oftast tar jag ganska lite vatten i blandningen för att få starkare smak (och att det går snabbare att halsa 2 dl än 4 :P).
Turbonisse
11-01-2008, 09:58
Jag kör med vatten, smakar gott!
Fuzzyduck
11-01-2008, 22:31
Jag blandar alltid med vatten, och av de jag provat är Kolos Pure Whey Banan överlägset. Smakar som skumbanan, ungefär.
I Skåne ja, inte i norrland. :p
Den finns här i Linköping iaf, och är den absolut godaste mjölken jag druckit. Men proteinet blandas alltid med vatten. Tycker det blir godare då, oavsett proteinsort.
Jag har riktigt svårt med proteinpulver. Jag har bara druckit det i ungefär två veckors tid och tyckte från början att det smakade gott (med mjölk) men nu får jag kväljningar av det. Jag har provat med vatten och det smakade skit men samma "illamående-känsla" infinner sig ju inte. Jag får nog köra med vatten dock.
Nu kör jag med Pure Whey från DXB (jordgubbssmak). Min undran är om det finns någon smak som är enklare att få ner. Jag tror att problemet består av att det smakar så jäkla sött helt enkelt så jag söker efter något som inte smakar så sött samt har en lite "neutralare" smak helt enkelt.
Sparven från Minsk
16-01-2008, 15:00
Har kört med whey 80 blandat med vatten. Vanilj fungerar sådär, annars är hallon helt okej! Inte så att man vill sitta och sippa på den direkt men halsar man är det lugnt *drool*
Kör med Slow FX nu!
astrodog
17-01-2008, 11:40
Har haft Whey80 choklad innan, smakade väl rätt okej med lite mjölk och vatten men ingen höjdare, klumpade sig en del med.
Sen så efter det gick jag över till 3 kg Whey80 naturell. Smakar riktigt förjävligt, speciellt eftersmaken, blandade ut mest med vatten o ibland lite mjölk. Naturell whey är verkligen en orsak att hålla näsan medan man dricker, och innan du släpper näsan så försök suga på nåt sött, för eftersmaken sitter kvar.
Så iaf, nyligen köpte jag ON Gold Standard choklad, och den blandade jag ut med bara vatten i ett glas, inga klumpar, och god smak. Skulle anta att de flesta lite dyrare märken har god smak, har provat några kompisars med men minns inga exakta produktnamn.
Whey80 verkar dock vara längst ner i smakskalan av de jag provat.
Brukar köra 50% vatten 50% lättmjölk. Inte direkt jättegott. Men det är inte äckligt heller.
Whey-80 kör jag på, en massa olika smaker. Varierar från choklad, mintchoklad, hallon, vanilj och banan.
Mintchoklad e mums, choklad med. Resten e mjeeeh, dom fungerar.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.