PDA

View Full Version : Förvaring av pulver?

engdahl_86
05-01-2008, 12:41
Precis köpt 1kg slowprots från faireing, men märkte att de var ju totalt värdelöst med deras påse. Går ju inte att försluta eller nånting.
Så min fråga är om protein kan stå "öppet", i annat fall måste jag komma på nån annan lösning.
Önksa pulvret kom i en återslutande påse som t.ex w-80 eller en twinlab burk eller liknande. 1kg slow kostade ju en del satt en 10:- extra skulle jag mer än gärna lägga för en bättre förvarning.

Eller är de nån poäng jag missat, för antar att de är en kostnadsfråga?

Tack på förhand!

Nimille
05-01-2008, 13:09
Ta en sån där påsklämma eller vad det heter bara?
1kg bör ju ta slut ganska snabbt så de spelar nog inte så stor roll :)

x_776
05-01-2008, 13:46
annars kan du ju ta någon form av glassbytta

Raschmus
05-01-2008, 17:40
Jag förvarar det löst i ett Glasspaket. Sen om det behövs eller inte, men det är smidigt som fan.

Fairing
05-01-2008, 20:32
Påsklämma som finns på dom flesta livsmedelsaffärer + IKEA funkar ypperligt:thumbup:

jesse
05-01-2008, 20:41
Har du ingen gammal burk? Köp en i så fall :D

GolDog
05-01-2008, 21:40
Har du ingen gammal burk? Köp en i så fall :D

Köpa en gammal burk? Jag köpte nya för o ha mina pulver i, det som inte får plats i burken får ligga kvar i påsen med en klämma över :hbang:

Lillstrumpa
05-01-2008, 21:49
Jag använder en gammal Twinlabsburk som jag köpte för åtta år sedan. Funkar perfekt, men frun gnäller på att den tar mycket plats i köksskåpet. :) Annars låter väl påsklämman som en bra idé om det är påsar du köper.

engdahl_86
06-01-2008, 02:41
har redan 2 st 4kg´s burkar med gainers och protein =) men hällde över slowprotten i en matlådan men fick i kanske max 3/4 av de. Satt resten får stå öppet dom få veckor tills de tar slut.
Men som sagt vore skönt med en bra förpacking från början. Känns mycke vettigare än att börja rota fram gamla burkar.
Fairing hur kommer de säg att ni kör dessa påsar? Kan väl inte kosta så mycke att göra en återslutande variant? =)
(Mintchoklad-smaken var ialf väldigt god för en slowprot!)

Niklas Sjöö
06-01-2008, 11:14
Jag förvarar mitt i glasburkar, fungerar prima, inskaffades på IKEA.

Fairing
06-01-2008, 12:14
har redan 2 st 4kg´s burkar med gainers och protein =) men hällde över slowprotten i en matlådan men fick i kanske max 3/4 av de. Satt resten får stå öppet dom få veckor tills de tar slut.
Men som sagt vore skönt med en bra förpacking från början. Känns mycke vettigare än att börja rota fram gamla burkar.
Fairing hur kommer de säg att ni kör dessa påsar? Kan väl inte kosta så mycke att göra en återslutande variant? =)
(Mintchoklad-smaken var ialf väldigt god för en slowprot!)

När vu började med påsar så fanns det ingen i Sverige som hade maskiner för att köra dom återförslutningsbara påsarna och jag tror inte att det finns någon än idag som har den typen av förpackningsmaskin.

Men vi har en plan för 2008 så den som lever får se vad som händer med förpackningarna:)

Animalistic
06-01-2008, 12:26
Jag använder en gammal Twinlabsburk som jag köpte för åtta år sedan. Funkar perfekt, men frun gnäller på att den tar mycket plats i köksskåpet. :) Annars låter väl påsklämman som en bra idé om det är påsar du köper.

kör precis samma :thumbup:
dock mamma & pappa som gnäller över 4st burkar som tar upp en hel våning i skafferiet

Greg
06-01-2008, 15:46
Mina fairing-pulver förvarar jag i glasspaket. Fungerar hur bra som helst.

TheGodfather
06-01-2008, 21:03
kör precis samma :thumbup:
dock mamma & pappa som gnäller över 4st burkar som tar upp en hel våning i skafferiet

Samma här faktiskt, deras 4kgs burkar med handtag och ett mindre skruvlock har hängt med länge nu, även om den runda formen tar upp alldeles för mycket döplats i skåpet.
Funderar på att köpa två burkar Biotech Nutrition protte bara för att få burkarna, handtag och skruvlock på dessa också, men burken är mer avrundat rektangulär och locket riktat uppåt/utåt. Prottet inte verkar dock inte vara någon att hurra över direkt, blir en dyr burk, men den hänger ju ändå med ett tag så...

Mer genomtänka och praktiska burkar åt konsumenterna, helt enkelt.