PDA

View Full Version : Gainer PRO

AdamK
01-01-2008, 03:29
Tjenare alla på kollo!
Jag köpte 4 kg Gainer Pro av en polare nyss men fick inte med nån skopa!
Mina frågor är:
1. Om man sa ta innan träning. Kan man ta innan man åker hemifrån ? annars blir de väll lite jobbigt?
2. Hur många dl är en portion?, fick ingen skopa med ?

Tacksam för svar // Adam

AdamK
01-01-2008, 03:41
En fråga till: Hur ska man ta de dom dagarna man inte tränar ?

bergelin
01-01-2008, 03:54
Det är inte speciellt optimalt att ta den när du åker hemifrån, det är direkt innan eller efter som gäller. Lägg ner pulvret i shakern och blanda med mjölk och vatten på gymmet istället.
Du bör inte dricka den på vilodagar, insulintoppen du får av en gainer är inte speciellt bra då. De flesta kan få sitt dagsbehov av protein från kosten, om du inte kan få det kan du kompletera med proteintillskott.
De snabba kolhydraterna är dock onödiga då du inte tränar.

AdamK
01-01-2008, 14:21
Tack men hur mycket ska jag ta efter träning ? fick ingen skopa :S

Sverker
01-01-2008, 14:33
En våg är en bra investering:thumbup:

Ingen aning om densiteten på ditt pulver. En KRAFTIG uppskattning är att 1 dl är 60 g.
1.5 - 2 dl efter träningen är en grov uppskattning av ditt behov.

Sparrisen
01-01-2008, 14:38
En skopa som normalt medföljer är 1/2 dl, du ska enligt anvisningarna för "en portion" ta 3 skopor, så blir det alltså 1,5 dl.

Dvs en portion = 1,5 dl pulver

Kom ihåg att det inte rör sig om någon mirakelkur. Intehållet är helt vanlig mat, fast i form av pulver och ska enbart underlätta, i detta fall, måltiderna innan och efter träning. Tränar du inte har du nog tid och ork över att äta mat som inte är i pulverform, då blir man mättare också.

He-man
01-01-2008, 16:10
Fördelen med att ha med sig gainern i en shaker på gymmet, är att du kan ta några klunkar under passet för att få lite extra energi från kolhydraterna när du börjar bli trött.

MrCool
01-01-2008, 21:40
Ta med en shaker med en skvätt mjölk eller fyll den med lite vatten på gymmet. Om du varken har shaker eller skopa, så köp det! :D

fonzie
02-01-2008, 01:00
Om du inte redan gjort de så leta runt i botten med en gaffel efter skopan.

He-man
02-01-2008, 01:08
Är det star nutritions gainer pro så tror jag inte det följer med en skopa om man inte beställer den separat, dock är deras skopor på 0,5dl så det är bara att leta fram något mått hemma.