View Full Version : Börjar träna seriöst 2008!
Har lovat att jag ska börja träna seriöst i början av 2008 cirka 4 gånger i veckan. Är inte så värst "biffig" nu och rutora ser inte alls fina ut, är typ snea :S, Bicepsen är runda men inte så pumpade. Ser ganska klen ut.
Men nu undrar jag. Hur lång tid tar det för mig att träna upp en nice figur? Vill gärna impa lite på stranden till sommaren :P(Så jag har 7 månader på mig)
Har tränat lite oseriöst under den senaste tiden fast har inte fått nått bra resultat alls. Kommer få en instruktör i början av träningen på Nautilus så det blir en start :). Har ni några tips på kost och träning? Ska jag hålla mig borta från snabbmat?
Har lite kosttilskott som jag beställde i höstas fast jag har inte slösat så mycket på det. Har:
Whey-80 Protein
Weight Gainer
Kreatin
HMB-Kapslar
Hinner jag få bra resultat till sommaren? Kommer satsa till 120% och kombinera konditionsträning samtidigt med styrkan. Är 17 år, 186cm lång och väger 70kg.
Rutorna kan du inte göra så mycket åt - det är genetiskt betingat.
Det viktigaste är att du har ett bra schema, som du följer till punkt och pricka, kombinerat med mycket mat.
Resultaten kommer ganska snabbt, såvida man följer allt hyffsat bra.
Välkommen till kolo btw!
KaptenKnäsvag
31-12-2007, 05:47
... Ska jag hålla mig borta från snabbmat?
Snabbmat är skitbra. Relativt billigt, går snabbt, smakar okej. Det är ingen bra idé att leva på skiten, men i byggarsyfte är det ett okej livsmedel enligt mig. Jag köper ofta en påse McDonalds efter gymmet bestående av ett par cheese och ett par chicken burger.
Men jag brukar även koka upp 700g broccoli och äta det med 750g kycklingfilé, så variera! Ät nyttigt ofta, men släng i lite skräp oxå - bättre än att dricka alkohol.
ps: .oO "Va? Rekommenderar han snabbmat? På Kolo? OMFG"
håller med raggis... håller inte med kaptenknäsvag... hamburgare med ost på är knappast nått du bör äta efter ett pass (dyrt är de också)... drick din gainer som du har köpt då istället..annars gäller det äta mycket mat bara..
+1 på herr knäsvag, nyttig mat är överskattat.
ChrisDEFC
01-01-2008, 02:35
anser du dig själv som smal och vill gå upp i vikt eller vill du slimma till dig? kör nån mån innan du börjar använda kreatin just för att du kommer gå så fort fram ändå i början så du behöver ingen prestationshöjare. ta gainer direkt efter träning och ta whey-80 på kvällen innan sänggående eller ev som mellanmål eller både och.
se till att äta ordentligt med mat vilket innebär ganska mycket mer än du äter nu, detta gäller om du vill lägga på dig muskler vilket jag förstod det som att du ville. tränar du 4dagar i veckan och inte ökar nått i vikt så äter du för dåligt och justera det så fort det går så slipper du göra som mig och träna år ut och år in med typ inga resultat, det är dötråkigt. ökar du för fort i vikt så förstår du kanske själv att det är bara att dra ner något på maten. skräpmat äter jag själv och känner inte att det är nått större fel men det finns ju skräpmat och skräp-mat så att säga. mcdonalds rankar jag bland det grisigaste och äter sällan där, pizza med lite kebab och sallad på slinker ner lite då och då, hamburgare, köttbullar och mos å sånt går åxå ner. ska själv gå upp i vikt så man får inte va för kinkig med maten heller tycker jag. som någon skrev det kan va det där sista wienerbrödet man äter på kvällen som kan göra skillnad på om man ökar i muskler eller inte, kanske inte är 100% sanning men ligger en del i det.
ang träning så tycker jag du ska bygga ditt träningspass knäböj, marklyft och bänkpress, kanonbra basövningar och det är där du ska lägga mest fokus tycker jag sen kan du bygga på med lite discoövningar men dom ska va basen i ditt träningsprogram.
Raschmus
04-01-2008, 13:31
kör nån mån innan du börjar använda kreatin just för att du kommer gå så fort fram ändå i början så du behöver ingen
Behöver man Kreatin sen då, menar du?
Man behöver aldrig kreatin, men vissa gillar att få en liten boost, eller bara för det mentala.
Edit: Det är ett billigt och effektivt tillskott och det är därför så många använder det.
swanstah
04-01-2008, 16:36
Träna järnet, håll en liten vikt ökning och om det ger styrke- och muskelmassatillväxt så är du på rätt väg. Efter några månader om du märker att du råkat lägga på dig för mycket kroppsfett, så börja en deff någon månad innan sommaren och sen pumpar du bara upp musklerna innan stranden. :)
Raschmus
04-01-2008, 16:42
Man behöver aldrig kreatin, men vissa gillar att få en liten boost, eller bara för det mentala.
Edit: Det är ett billigt och effektivt tillskott och det är därför så många använder det.
Jag citerade honom och avslutade med "menar du", därefter var frågan till honom, men tack ändå.
Svarade bara på samma sätt som han skulle.
Har hört deff innan, men vad exakt gör man när man gör det?
forslund
07-01-2008, 20:53
Har hört deff innan, men vad exakt gör man när man gör det?
Så enkelt det kan bli: Gå ner i vikt, eller ännu rättare sagt, fett.
Så enkelt det kan bli: Gå ner i vikt, eller ännu rättare sagt, fett.
Ja, väldigt enkelt sagt. Om du inte anser dig tjock nu finns det ingen större anledning att börja bekymra dig över vad "deff" innebär, men "deff" är en förkortning av "definition" och innebär helt enkelt att man ligger på ett kaloriunderskott för att få mer definierade muskler. Ta en titt i den här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) tråden så kan du lära dig mer.
Personligen tycker jag du ska lägga dig på ett litet kaloriöverskott och följa ditt schema stenhårt. Du kan ju lägga upp schemat i tråden?
schabo-labo
08-01-2008, 11:59
Personligen tycker jag du ska lägga dig på ett litet kaloriöverskott och följa ditt schema stenhårt. Du kan ju lägga upp schemat i tråden?
Kan bara hålla med.
Berätta gärna hur du ligger med vikterna och hur gymträningen går :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.