PDA

View Full Version : L-ARGININ, någon som använt det längre..?

SUPERIOR GOD
06-11-2007, 11:58
Fnins det någon här som använt L-ARGININ under en längre period och upplevt några biverkningar? I sånna fall - vilka?

Anders The Peak
06-11-2007, 12:14
Fnins det någon här som använt L-ARGININ under en längre period och upplevt några biverkningar? I sånna fall - vilka?

Den vanligaste biverkningen är nog lös mage dvs diaréliknande tömningar. Har hört att fler som använder EsaPro upplever liknande biverkning då de har ökat på dosen.

Då kan det vara bra att ha uppehåll på några dgr och dra ned på doseringen.

sugarcube
06-11-2007, 13:04

På en del amerikanska sidor har ämnet varit uppe en del, o en hel del biverkningar har nämnts, bla ögonsjukdomen glaucoma... vet inget närmare om saken, men för den intresserade går det ju att söka vidare info. Dock har jag fått det intrycket, att det blir mer o mer negativ feedback på just arginin, men det är som sagt, min egen högst personliga iaktagelse.

sugarcube
06-11-2007, 13:13

Glömde nämna att arginin kan trigga en (latent) herpesinfektion, det kan väl också anses som en biverkning för dom som bär på viruset.

Anders The Peak
06-11-2007, 14:14
Glömde nämna att arginin kan trigga en (latent) herpesinfektion, det kan väl också anses som en biverkning för dom som bär på viruset.
Kan hanteras med lysin-tillskott.

SUPERIOR GOD
06-11-2007, 14:32
Finns det något kosttillskott som har ungefär samma effekt som arginin, som öppnar de fina blodkärlen, men som har inte har några alls biverkningar?

Anders The Peak
06-11-2007, 14:58
Finns det något kosttillskott som har ungefär samma effekt som arginin, som öppnar de fina blodkärlen, men som har inte har några alls biverkningar?

L-arginin alfa keto-gluturat Minimerar biverkningarna.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=194

Sheogorath
06-11-2007, 15:00

Ingen effekt utan bieffekt. :)

Citrullinmalat ("Citrulline Malate" på eng.) kanske är något som skulle kunna intressera dig. Har sett den som aktiv ingrediens i "pump"-tillskott. Biokemisk verkningsmekanism, biverkningar osv. får någon annan redogöra för.

SUPERIOR GOD
06-11-2007, 18:26
Minimerar biverkningarna.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=194

Tackar, uppskattar hjälpen, då jag hatar biverkningar.

SUPERIOR GOD
23-11-2007, 12:35
Jag har dock en polare som säger att hans hud blivit uttorkad av det, har själv inte märkt någon sådan bi-effekt, men är det något som kan inträffa, om man tar 6000mg/dag?