Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-04, 09:18   #1
shirunai
Registered User
 
shirunais avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 959
Shirunais Maj deff.

Bara 4 veckor kvar tills min deff jag längtar....dock har jag börjat på mig massa som aldrig förr och nu ska man deffa bort. Jag väger kanske inte lika mycket som jag borde men jag har ett rejäl fett lagring men bestämt mig för att köra en månad superstrikt deff. Jag har undertiden jag planerat detta fått många tips och har skaffat kunskap nu har jag lite frågor angående deffen.

Stats:
Längd: 183cm
Vikt: 81.5kg (+4kg på 2månader)
Deff-info: http://w1.660.telia.com/~u66019863/deff.txt
Cardio: Max-ot cardio 3ggr i veckan, de dagar jag inte tränar
sen 4 morgonprommisar....och en 25mins simning i veckan.

1) Jag måste ha fler huvudmåltider annars blir jag less. skulle vilja ha normala huvudmåltider under deff, fördelning kan jag räkna ut själv (OBS! läs deffinfon). Alltså ge exepel på vanlig mat jag kan äta under deffen...med bas på ris och pasta

2) Vad tror ni om upplägget ?


bilder kommer före och efter deffen! även under om det går åt rätt håll, ska även göra bia mätning och få reda på bf%
240kr*2 = 480 buhuhu sen blire en digitalvåg för 500kr också huhu

Senast redigerad av shirunai den 2003-04-04 klockan 10:05.
shirunai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-04-04, 15:36   #2
fredthehead
Registered User
 
fredtheheads avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 105
mat

vad sägs om att käka lite normal god mat? tror det kan göra det lite roligare.

sallader är ju ett hett tips tex. tonfisksallad, kycklingsallad, kalkonsallad, skinksallad. Köttfärssås och spaghetti är grymmt om du gör köttfärsen på nötfärs (bara 10% fett) och lättkesella. väldigt mycket proteiner och relativt lite fett för en grym måltid.

keso är grymmt med grönsallad till, jag deffar nu och käkar minst 500 gram om dan, det är mättande, roligt att äta och nyttigt.

sedan skulle jag rekommendera kalla såser som tex tzatsiki och rhode island till maten, givetvis gjort på lättkesella istället. Marginell smakskillnad från originalen men så mycket nyttigare och gör maten lite roligare.
__________________
fredthehead
fredthehead är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)