Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-24, 20:23   #1
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Jag vill bli av med mitt FETT!!

Fan alltså. Jag vill bli av med mitt fett! Och snabbt ska det gå. Nja.. men lite snabbare iaf.

Får väl börja berätta då (kan bli långt):

Har alltid haft lite hull på mig. Syns väl knappt med vanliga kläder, men har ändå stört mig. Vill bli av med det, helst innan sommarn börjar. Detta är ingen idé jag fick idag, utan jobbat på det ett tag nu. Fast det blir seriösare och seriösare.


Träning:

Började styrketräna förra våren, fast blev skadad efter en månad så jag har kört på sen i spetember. Styrketränar två gånger i veckan, mån och tis. Försöker köra 20min på cykeln eller liknande efter styrketräningen.

Får säga att jag är (blir bättre) klen (i styrka då) och alltid varit otränad. Aldrig idrottat eller liknande. Sen försöker jag gå med hunden 2-3 gånger mitt i veckan. Oftast endast runt 30 min.

Sen på lördagarna är jag ute o tränar hund hela dan så då rör man på sig en del. Sen på söndagarna springer jag, för att försöka bygga upp lite kondis.

Mat:

Frukost:

En portion okokt havregryn. Sen 2-3 toast mackor med smör, honung/marmelad/ost

Second breakfast:

Inte alla dagar. Ibland frukt. Ibland två mackor och yogurth. Ibland en kombination.

Lunch:

Skolmat. Äter oftast rejält. AHr lärt mig man ska göra det om amn vill bygga muskler. Men låter mycket av maten bestå av grönsaker.

Eftermiddag:

Havregryn, frukt eller mackor,

Kväll:

Farsans hemlagade. Husmanskost.


Tilläg? 18år, fyller 19 till maj. Väger ca 83 kg. Höll på att glömma. Dricker en protion Protec efter varje styrkepass.


Nu vill jag gärna veta vad jag ska göra för att bränna bort mitt hull. Har testat morgonpromenad en gång förra veckan. Men det är hårt att stiga upp 5.20, och drygt att gå mer än 30min. Är det evrkligen det effektivaste för mig?
Angående min kondis så kan jag säga att jag springer 3km på lite över 10 min.
  Svara med citat
Gammal 2003-03-24, 20:37   #2
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Spontant så:
Skippa toasten till frukost, ät mer gröt/havregryn.

Ät mer protein till frukost och båda mellanmålen.

Du måste inte gå morgon promenader det går utmärkt att tappa fett ändå men om någon/några månader så kan du öka antalet promender med hunden om fettminskningen har avstannat.

Ät gärna något proteinrikt innan du går och lägger dig.

Ät någon med kolhydrater direkt efter träningen. Något som innehåller snabba eller medelsnabba kolhydrater bör det vara, här passar rostade brödet bättre in
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-24, 23:36   #3
Dr.Gr0v
Guest
 
Inlägg: n/a
hur lång är du viceman?
  Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 16:22   #4
Janna
Owner of the lammkött!
 
Jannas avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: (s)tokholm
Inlägg: 1 008
testa skippa kolhydratsmaten sista målet på dagen (om detta inte är första målet efter träning).. alltså inget ris, pasta, bröd eller liknande utan ät grönskaker, fett och protein.
__________________
i´m a supergirl and supergirls don´t cry

Don't believe what you hear
Don't believe what you see
If you just close your eyes
You can feel the enemy
__________________
www.janna.nu
Janna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 16:51   #5
ivandrago
Chip Rommel fan no 1
 
ivandragos avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 1 661
du äter helt fel om du vill bränna fett.. just nu äter du kolhydratrika och proteinfattiga mellanmål kombinerat med kolhydratbomber på kvällen. Resultat: mellanmålen hämmar fettförbränningen i och med att de ger lätttillgänglig energi från kolhydraterna samtidigt som du inte får något protein. Kvällsmålen bidrar till fettinlagringen då du äter massa kolhydrater som du ändå inte använder när du sover.

gör tvärtom. Mellanmålen ska vara mest protein, och skippa kolhydraterna helt på kvällen och ät istället något proteinrikt med fett, så kommer du börja se resultat!
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 21:43   #6
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Är ca 1.87 lång...

Hmm... känner mig så skum i kistan om jag itne käkar mackor på morgonen... Får väl försöka undvara. Något annat tips på vad man kan fylla ut buken med på morgonen.

Sen vill jag ha tips på vad jag ska käka på morgon- o eftermiddags fikan.

Sen käkar jag ca 1 timme efter o de är dagens sista mål. Hur ska jag då göra med kolhydraterna?

Vad ska jag mer käka förutom Protec-shaken efter träningen? förslag tack.

Förresten så har jag slutat äta godis. Men vetifan om det gör varken från eller till.
  Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 21:48   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Som andra har sagt så äter du på tok för mycket kolhydrater.
Ät mer protein och mindre kolhydrater så ska du se att det händer saker.
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 22:32   #8
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Langster
Som andra har sagt så äter du på tok för mycket kolhydrater.
Ät mer protein och mindre kolhydrater så ska du se att det händer saker.
Lite mera konkreta förslag tack...
  Svara med citat
Gammal 2003-03-25, 22:44   #9
Janna
Owner of the lammkött!
 
Jannas avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: (s)tokholm
Inlägg: 1 008
Citat:
Originally posted by viceman
Är ca 1.87 lång...

Hmm... känner mig så skum i kistan om jag itne käkar mackor på morgonen... Får väl försöka undvara. Något annat tips på vad man kan fylla ut buken med på morgonen.

Sen vill jag ha tips på vad jag ska käka på morgon- o eftermiddags fikan.

Sen käkar jag ca 1 timme efter o de är dagens sista mål. Hur ska jag då göra med kolhydraterna?

Vad ska jag mer käka förutom Protec-shaken efter träningen? förslag tack.

Förresten så har jag slutat äta godis. Men vetifan om det gör varken från eller till.
blanda i 80-100 gr dextopur , finns att köpa i vanliga livsmedelsaffärer , i proteint efter träningen. Sen skippar du kolhydraterna till kvällsmaten.
__________________
i´m a supergirl and supergirls don´t cry

Don't believe what you hear
Don't believe what you see
If you just close your eyes
You can feel the enemy
__________________
www.janna.nu
Janna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-26, 07:54   #10
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Oki, kostar? Och vart hittar man det.

Hoppas inte föräldrarna blir snea om man inte äter så mycket potatis/pasta/ris. Frågan är bara hur man ska bli mätt...
  Svara med citat
Gammal 2003-03-26, 08:23   #11
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
viceman: Det är främst vid frukost och mellanmål som det verkar vara lite protein så ris, pasta och potatis kan vara kvar ett tag tills du ser vad som händer genom att äta bättre de andra målen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-26, 09:41   #12
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Vad kan man slänga in sig vid mellanmålen då?

Såg förresten att havregrynet innehåller:

Per 100g:

Fett: 6.5g
Protein: 14g
Kolhydrater: 59g

Blir ju en väldans massa kolhydrater.


Har börjat tycka om att äta frukt. I vilket samband bör jag äta det, om ens alls.
  Svara med citat
Gammal 2003-03-26, 22:19   #13
ivandrago
Chip Rommel fan no 1
 
ivandragos avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 1 661
grejen är att du blir väldigt mätt på 2 portioner havregrynsgröt på morgonen, vilket "endast" är 80g havregryn.. på morgonen är det bra med långsamma kolisar som du håller dig på under dagen, det viktiga är att skippa dem framåt eftermiddag/kväll.

som tips på mellanmål: allt typ av kött, alla typer av magra mejeriprodukter - typ keso, kesella med funlight osv..

ät sådant du trivs med, men du ska inte tro att det är en dans på rosor att bli av med fett. För att göra det uthärdligare kan du ha en ätardag på valfri dag då du äter vad du vill - detta brukar hjälpa de flesta att hålla motivationen under veckan med att äta rätt.
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)