Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-22, 17:42   #1
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Lite hjälp tack.....

Jag håller på att bli galen!!! Jag tänkte jag skulle fixa till formen lite inför sommaren, typ 4-5 kg ska bort var det tänkt (egentligen inte så viktigt vad vågen säger men skulle tro att det krävs så många kg för att jag ska va i riktigt bra form).

Väger nu ungefär 56-57 kg och ni som läser min träningsjournal vet att jag tränar styrka 3 ggr/veckan plus löpning 3 ggr/veckan.
Nu har jag i ca 3 månader legat på ett dagligt intag av mellan 1600-1800 kcal, 15% fett, 50% kolhydrater, 35% protein. Försöker äta kolhydrater med långsamt GI. Har en ätardag i veckan där jag brukar hamna runt 2500-3000 kcal. Tycker detta fungerar bra, är aldrig hungrig, äter maten fördelat på 6 tillfällen.

Jag tycker att detta borde ha gett resultat både genom viktnedgång och genom bättre muskeldefinition, men ingenting händer, släpper inte ett gram på vågen och inget syns i spegeln heller Det är ju lätt att bli desperat och drastiskt kapa ner matintaget men mitt förnuft säger mig att jag inte ska äta så mycket mindre än så här. Vad tror ni, ska jag minska ner på maten ännu mer eller ska jag kanske prova att omfördela intaget? Mer fett, mer protein, mindre kolisar??? Hjälp!!!

Tack på förhand
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-22, 17:46   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Du tror inte du äter för lite, så kroppen vägrar släppa ifrån sig kroppsfettet? Ser så ut i alla fall på kcal-intaget, med den träningsnivån. Kanske du behöver öka fettintaget så du får högre procentuell fettandel jämfört med kolhydraterna.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-22, 18:07   #3
Bubba
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 82
Håller med King Grub . Höj fettintaget!
Bubba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-22, 18:15   #4
Legz Luthor
Standard Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 86
En sak jag alltid undrat över. Om man nu ligger på för lågt energiintag, så att kroppen inte vill släppa ifrån sig fettet, borde man inte gå ner i vikt ändå genom muskelförlust, kroppen måste väl ändå ta energin nånstans?
Legz Luthor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-22, 19:17   #5
Pinglan
Bananslukerskan.
 
Pinglans avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Östergötland
Inlägg: 8 547
Citat:
Originally posted by King Grub
Du tror inte du äter för lite, så kroppen vägrar släppa ifrån sig kroppsfettet? Ser så ut i alla fall på kcal-intaget, med den träningsnivån. Kanske du behöver öka fettintaget så du får högre procentuell fettandel jämfört med kolhydraterna.
Menar du att jag ska prova att höja fettintaget men ligga kvar på samma kcal-intag. Alltså jag fortsätter att äta mellan 1600-1800 kcal men höjer procentandelen fett till tex 20-25% eller ska jag höja fettprocenten och samtidigt öka kcal-intaget till tex 2000 kcal. Nu är jag rörig och otydlig igen (är proffs på att röra till saker) men förstår du hur jag menar?
Pinglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-22, 19:22   #6
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Originally posted by Pinglan


Menar du att jag ska prova att höja fettintaget men ligga kvar på samma kcal-intag. Alltså jag fortsätter att äta mellan 1600-1800 kcal men höjer procentandelen fett till tex 20-25% eller ska jag höja fettprocenten och samtidigt öka kcal-intaget till tex 2000 kcal. Nu är jag rörig och otydlig igen (är proffs på att röra till saker) men förstår du hur jag menar?
Jag tycker det låter vettigt att göra båda delarna - både höja till 2000 och öka procentandelen fett, alltså låta kaloriökningen utgöras av bra fett och se om inte det får fart på förbränningen. 1600 kcal låter faktiskt väldigt lite med tanke på din träningsmängd.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)