Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-23, 19:56   #1
henko_n
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 53
Hur skulle ni uppfatta mig?

Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*
henko_n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 20:03   #2
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Att du är smal på dom statsen är det ju ingen tvekan om, men att uttala sej mer än så om din kroppsform är omöjligt utan bild.

Mina stats är 65kg på 164cm och jag är ganska smal men inte tanig som en pinne för det. Du kommer ju knappast klassas som obes med några kilon till iaf.

Gör det du känner för.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 20:08   #3
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av henko_n Visa inlägg
Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*
Hur är det möjligt? jag är ca 180cm och väger ca 84kg, men inte är jag fet, kanske inte superdeffad heller men ändå. Träna på och skit i kulan imho, du kanske ska fundera på att ändra matvanorna?
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 20:23   #4
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av henko_n Visa inlägg
Väger 63-64kg typ o är 176-178 cm lång, vet att jag typ 19-20 bmi så är inte underviktig, men är jag typ en pinne iaf? :P Vore lite skoj o veta :P
Tänkte fortsätta med en viktuppgång till 67kg ungefär, men tar en liten paus att ösa angående maten pga att jag har fått en liten kula haha måste träna "ut" det fett jag har fått först *whistle*
Jag tycker inte att du är typ en pinne men väldigt smal och det kan nog vara bra att träna "ut" kulan innan du fortsätter ösa angående maten som du sa.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 20:26   #5
Zakath
Ich bin Bananatastic!
 
Zakaths avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 8 334
Du är ju åtminstone inte underviktig, men visst är du smal.

Jag brukar säga att om man väger lika mycket som man är cm över en meter i hyfsad form så ser man vältränad/muskulös ut.
Zakath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 21:20   #6
henko_n
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 53
Hmm, men hur ska jag träna bort min lila kula haha (känns helt sjuk att jag ens kan ha en sådan :P har ALLTID varit extremt smal) vill ju helst inte springa eftersom jag ddå kanske förbärnner för mycket och går ner i vikt? Ska jag bara köra på med situps eller?
henko_n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 21:31   #7
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av henko_n Visa inlägg
Hmm, men hur ska jag träna bort min lila kula haha (känns helt sjuk att jag ens kan ha en sådan :P har ALLTID varit extremt smal) vill ju helst inte springa eftersom jag ddå kanske förbärnner för mycket och går ner i vikt? Ska jag bara köra på med situps eller?
Om du har ett par kompisar som ställer upp kan ni ju leka "burken". Då springer du ju inte hela tiden utan vilar mycket när du gömmer dig. Annars får du väl se till att du får i dig såpass mycket energi (Gorbys, Billys, Ramen mm) att du inte går ned för fort i vikt.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 21:40   #8
kspr
Registered User
 
ksprs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 211
säker på att du har en äkta kula då?

Jag menar, jag brukar trycka i mig ganska mycket mat och då är det ofrånkomligt att man har en läcker kula, men "svälter" man sig en dag så ser det rent normalt ut.
kspr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 21:46   #9
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Snyggaste fysiken jag sett var på ca 65 kg på ca 175 cm.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 21:57   #10
Lizard
Registered User
 
Lizards avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 643
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan Visa inlägg
Om du har ett par kompisar som ställer upp kan ni ju leka "burken". Då springer du ju inte hela tiden utan vilar mycket när du gömmer dig. Annars får du väl se till att du får i dig såpass mycket energi (Gorbys, Billys, Ramen mm) att du inte går ned för fort i vikt.
Ursäkta klippet i tråden, men jag måste bonka hr Groda i huvvé. Jag känner ett visst behov av att pedagogisera runt kalorier. Visst innehåller de uppräknade varumärkena energi, men inte i den formen som kroppen mår särdeles bra av. Att springa upp i vikt, särskilt i unga år, genom att äta slakteriavfall, sämsta sortens spannmål och halvhärsket fett utan vare sig fibrer eller grönsakernas inbyggda vitamindepåer är fel så till den milda grad att det gränsar till dumt.

Att gå direkt från barnaårens aningslösa förhållande till "mat" vidare till samma eländiga och kulturlösa gukka men i rikligare tappning ger inte kunskap nog att bygga mycket muskler, hålla sig i trim eller bara vara frisk. Något av adjektiven torde vara aplicerbart på alla kära Kollo-medlemmar?

Muskler byggs när förutsättningarna är de rätta. En aning mer muskler byggs när de är helt rätt. Vill man inte sätta käppar i hjulen för proteinsyntesen bör man alltså vara något påläst och allmänt vaksam. Att tidigt lära sig att viktuppgång klaras med Gorby's ger inte den kunskapen.

Mat, som är en av grundpelarna i muskelbygge förbereds, därnäst tillagas den för att slutligen avnjutas. Har inte alla tre momenten ingått så är det inte mat utan möjligtvis förgiftning. Om inte annat så själsligt.

Lizard
__________________
Facts are meaningless - they can be used to prove anything!
Homer Simpson
Lizard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 22:25   #11
Jacksatan
Registered User
 
Jacksatans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Vasastan
Inlägg: 2 292
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.
__________________
if everything comes your way you´re in the wrong lane
Jacksatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 22:39   #12
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av Lizard Visa inlägg
Ursäkta klippet i tråden, men jag måste bonka hr Groda i huvvé. Jag känner ett visst behov av att pedagogisera runt kalorier. Visst innehåller de uppräknade varumärkena energi, men inte i den formen som kroppen mår särdeles bra av. Att springa upp i vikt, särskilt i unga år, genom att äta slakteriavfall, sämsta sortens spannmål och halvhärsket fett utan vare sig fibrer eller grönsakernas inbyggda vitamindepåer är fel så till den milda grad att det gränsar till dumt.

Att gå direkt från barnaårens aningslösa förhållande till "mat" vidare till samma eländiga och kulturlösa gukka men i rikligare tappning ger inte kunskap nog att bygga mycket muskler, hålla sig i trim eller bara vara frisk. Något av adjektiven torde vara aplicerbart på alla kära Kollo-medlemmar?

Muskler byggs när förutsättningarna är de rätta. En aning mer muskler byggs när de är helt rätt. Vill man inte sätta käppar i hjulen för proteinsyntesen bör man alltså vara något påläst och allmänt vaksam. Att tidigt lära sig att viktuppgång klaras med Gorby's ger inte den kunskapen.

Mat, som är en av grundpelarna i muskelbygge förbereds, därnäst tillagas den för att slutligen avnjutas. Har inte alla tre momenten ingått så är det inte mat utan möjligtvis förgiftning. Om inte annat så själsligt.

Lizard
Ha, ha, ha.





Jag antar att du bara skojar om att det skulle vara dumt att basera sin kost på Gorbys? Om du verkligen menar allvar så skulle du väl inte raljera sådär utan istället bara förklara lite enkelt så man förstår vad du skriver, som du brukar göra. Finns det någon nyckel så man kan dechiffrera det där?
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 22:46   #13
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan Visa inlägg
Alla som väger under 80kg borde aldrig sluta äta. Vad fan är det här med att väga under 70kg och deffa? Förbannad blir jag.
Jag tycker att alla som inte har synliga rutor borde deffa.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 22:47   #14
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Klart som fan det är dumt att basera sin kost på micro-mat. Sluta hitta genvägar.

63-64 är smal på gräns till tanig. Alla har sin egen bild av vad smal och tanig är men jag kan lova dig att det uppfattas som väldigt smalt av slumpmässigt frågad människa på gatan.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 22:50   #15
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan Visa inlägg
Ha, ha, ha.

Jag antar att du bara skojar om att det skulle vara dumt att basera sin kost på Gorbys? Om du verkligen menar allvar så skulle du väl inte raljera sådär utan istället bara förklara lite enkelt så man förstår vad du skriver, som du brukar göra. Finns det någon nyckel så man kan dechiffrera det där?
Only for you, min vän, med ytterst enkla ord:
Jävligt mycket man lär småkillar med noll koll på kost och träning och halvanorektisk kroppsuppfattning genom att just raljera?
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)