Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-03-04, 21:23   #1
Kimo
Registered User
 
Kimos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 656
Hur bör jag göra?

Jag har tränat i ungefär ett och ett halvt år, är 177 cm lång, 22 år gammal. Jag har tränat jävligt hårt, mellan fyra och fem dagar i veckan och haft mer eller mindre ont i kroppen sju dagar i veckan. Jag har ökat från 74 kg till ca: 87 kg under denna tid och är riktigt nöjd med ökningarna, dock vill jag ha bort lite överflödigt fett.

Jag vet att jag har pressat mig till gränsen hela tiden men idag brast det. Märkte direkt att något inte stämde, orkade mycket mindre på bänkpressen. Fortsatte ändå och kände en "strålande" smärta i huvudet, som gick ner till nacken som låste sig, kändes ungefär som nackspärr. Jag sket i det, knogade vidare men det kändes som om jag skulle trilla ihop. Har ätit och druckit bra, snarare för mycket än för lite. Dock har jag haft sömnproblem konstant sen jag började träna hårt och får ofta inte mer än 5-6 timmars sömn per natt.

Jag tänkte att detta är ett ypperligt tillfälle att ta en vilovecka, för att sedan deffa och trappa ner träningen lite, känner att min slitna kropp verkligen behöver det. Så nu har jag några frågor (om nu någon orkat läsa så här långt )

1. Jag käkar HMB-tabletter (motverkar muskelnedbrytning). Finns det någon mening med att äta dom under deff eller är det kanske extra viktigt då? Vill ju förlora så lite muskler som möjligt.
2. Har lite svårt för att fixa ihop min mat exakt matematiskt, har ingen köksvåg och dåligt "ögonmått". Om jag ska äta 50 g kolhydrater per måltid (verkar väl rimligt?), hur många dl. typ pastasnäckor/pastaspiraler eller ris är det? Ska man mäta vikten kokt eller okokt?
3. Har precis beställt Protec+. Är det en god idé att ersätta vissa måltider med bara det + fett (olja) eller bör jag äta kolhydratater till varje måltid?
4. Fram tills nu har jag kört få reps med tunga vikter. Bör jag ändra det under deffen? I så fall hur?

Tacksam för svar och visdomsord!
__________________
Höj skatten på bensin!
Stolt TV-licensbetalare, för en fri television.
Kimo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)