Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-14, 20:01   #1
Minna
Registered User
 
Minnas avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 132
Mindre kolhydrater, sy ?

Det känns som om mina muskler blir synligare och jag blir mer "rippad" när jag byter ut energin som jag får i mig från kolhydrater till energi från (nyttigt) fett.
Funkar det verkligen så eller är det bara något som jag inbillar mig? Det kanske har något att göra med vätskan, eller?

Edit: Synligare muskler ska det stå i rubriken... har inget med nål o tråd att göra
Minna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 20:06   #2
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Minna Visa inlägg
Det känns som om mina muskler blir synligare och jag blir mer "rippad" när jag byter ut energin som jag får i mig från kolhydrater till energi från (nyttigt) fett.
Funkar det verkligen så eller är det bara något som jag inbillar mig? Det kanske har något att göra med vätskan, eller?
Du har nog helt rätt skulle jag tro, det är ju kolhydraterna som lagrar glykogen som i sin tur binder vätska (varje gram glykogen binder väl cirka 3gram vätska om jag inte minns fel).

Efter att jag har käkat ruskigt mycke kolhydrater i typ två dagar för att verkligen ladda upp när jag känner att träningen stagnerat lite ser jag ut som en fet gris efteråt (tycker jag själv iaf). Men det där sjunker tebax till normala nivåer efter ett par dagar.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 20:23   #3
ramagoen
Registered User
 
ramagoens avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Fagersta AK !
Inlägg: 2 657
glykogen lagras inuti musklerna, de lär nog snarare vara natrium?
__________________
karfosport!
KSPP
ramagoen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)