Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-03-02, 14:38   #1
Spiderman2
Guest
 
Inlägg: n/a
Deff fråga



Jag måste säga att jag hade högre förväntningar på Kolozzeums forum än detta?..!

Jag måste bara prova att fråga igen..

Om man deffar och bränner bort fett mestadels kring bröst och mage(typ bara där det finns på mig), och sen äter upp sig igen, har dom delarna av kroppen en benägenhet att skjuta iväg igen eller börjar man om från "noll" när man väl är nere?

Och.. jag antar det, men;
Om man tvingar kroppen att bränna fett så tar den väl i första hand från dom största fettreserverna, då syftar jag i det här fallet på brösten och magen (det är alltså där det syns att det finns överflödigt fett).

Cheers
  Svara med citat
Gammal 2003-03-02, 14:54   #2
Mr Pink
Mycket Flitig Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Umeå
Inlägg: 275
Där fettet försvan senast du gick ner i vikt kommer det att lägga sig när det kommer tillbaka. Kroppen tar av alla fettreserver som kroppen har, den plockar inte bara där det är mest, utan det försvinner lite överallt... Men %-elt kan man ju säga att det försvinner mest på magen om man har en stadig ölmage, när man börjar deffa. Om man har 20% fett på magen och 20% på biceps kommer det ju fösvinna mer fett (volym) på magen än på biceps. Alltså tappar du 5% av fettet på magen så gör du även det på biceps, och då blir ju volymen fett som du har tappat på magen mycket mer än på biceps.
Mr Pink är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-03, 16:28   #3
Spiderman2
Guest
 
Inlägg: n/a
Tack Mr Pink!
  Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)