Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-02-24, 21:03   #1
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Deffning > Lågintensiv träning > HJÄLP!

Har lite hull jag vill bli av med. Tränar styrketräning 2-3 gånger i veckan, ska bli fyra. De andra dagarna går jag en promenad med hunden på 20-30 min, förutom lördagar när jag är ute med hunden nästan hela dagen.

Har satt söndag till lågintensiv träning, bruakr gå i rask takt, men oftas bara i ca en timme. Tycker det känns lite.
Hur ofta och hur länge bör jag gå för att det ska ge effekt?
När börjar styrketränignen bli lidande?
Har funderat på att gå ca 30 min, för att sedan springa samma sträcka, hur bra vore det?

Angående kosten så käckar jag mackor och havregryn till frukost. Skollunch, proteindrink de dagar jag tränar, annars havregryn eller frukt som eftermiddagsfika. Sen kvällsmat.

Försöker äta nyttigt, nästan aldrig godis osv. Tycker dock att det är svårt som fan att äta rätt fett på morgonen som man ska. Nått förslag på en bra frukost efterfrågas. Toast med marmelad och honung är nog inte så bra egentligen.
  Svara med citat
Gammal 2003-02-25, 01:39   #2
feldtarn
Fågel Fenix
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Gnohult
Inlägg: 517
mellan 60-90 min kan nog va ett bra riktmärke att gå enligt mig....

20-30 min ger nog inte mycket ur den aspekten iaf...

ett bra sätt att få i sig bra fett på morgonen är väl att ta ett par matskedar raps lr oliv olja.... Jättegott!!!!

om du kökar mackor så försök käka bröd med hela korn i... lågt gi på dem vilket det ej är på annat bröd...

lr varför inte gröt istället?!

ett annat vettigt alternativ kan ju vara att efter styrkepassen köra lågintensivt i tarmpmaskinen 20-30 min.... sen ta protte o kolisar efter....



kör på
feldtarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-02, 17:13   #3
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
får försöka hitta lite längre rundor då

Sleva i sig raps och oliv olja? Usch usch usch, inte testat, men det låter vidrigt.

Varför skulle det vara bättre med gröt än vanlig havregryn?


Hur bra är det med trappmaskin/cykling direkt efter styrkepasset? Jag som alltid trott det var negativt för tillväxten.
  Svara med citat
Gammal 2003-03-02, 17:27   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Originally posted by viceman
får försöka hitta lite längre rundor då

Sleva i sig raps och oliv olja? Usch usch usch, inte testat, men det låter vidrigt.

Varför skulle det vara bättre med gröt än vanlig havregryn?


Hur bra är det med trappmaskin/cykling direkt efter styrkepasset? Jag som alltid trott det var negativt för tillväxten.
Gröt har lägre GI än okokta gryn. Okokta gryn är ganska snabba kolhydrater.

Jag tror inte 20-30 minuter kondition efter styrkepasset inverkar speciellt negativt på tillväxten. Så katabol blir man inte. Det verkar som om många tror att man krymper ihop till ingenting bara man tittat på en motionscykel. Har man ätit innan styrkepasset och ser till att få i sig snabbt protein direkt efter konditionspasset är det nog ingen som helst fara.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-02, 21:16   #5
viceman
Guest
 
Inlägg: n/a
Okej, bara att börja koka då.

Sen får jag se om jag har tid med nått cyklande
  Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)