Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-19, 20:59   #1
harri
Guest
 
Inlägg: n/a
Bulkdrink?

Är mitt inne i en bulkperiod för att lägga på lite muskler och eftersöker då en drink som jag kan mixa ihop på kvällen. Jag har tillgång till Triple Whey protein jordgubb och Glutamin. Vad kan jag hitta på? Smaken är relativt viktigt men kalorierna är det inte. Kan mer än gärna ha en drink som ligger på runt 500-600 kalorier, med lågt GI!

Vissa pratar om att dra i havregryn men det låter så himla äckligt. Finns det inget annat gott man kan blanda i med lågt GI?

Skulle vara oerhört tacksam. Vet att det finns en del här inne med otroliga kostkunskaper som borde ha några tips.

+ + + =BULK!
  Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:02   #2
Munter
Butter
 
Munters avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 138
Protein + glass + havregryn + mjölk. Smakar på pricken som en milkshake och en halvliter glass är väl vadå....600 kcal kanske ?
__________________
][\/][uskel ][\/][unter
Commencing operation snake ape - Snake (David Hayter)
Munter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:04   #3
Mr Pink
Mycket Flitig Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Umeå
Inlägg: 275
Re: Bulkdrink?

!= Bulk

hehehe
Mr Pink är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:20   #4
harri
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Herr Munter

Men herr Munter af Rävsax. Är det inte som så att glass ändå innehåller en hel del socker vilket i sin tur betyder högt GI? Och som jag förstått det så är ett högt GI inget man vill uppnå förrutom efter träning? Annars, tack för tipset...
  Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:25   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Glass har lågt GI, men högt II (insulinindex). Havregryn han högre GI. Varför inte titta i en tabell:

http://www.kolozzeum.com/gemensamma/gi-tabell_ny.htm
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:40   #6
Munter
Butter
 
Munters avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 138
Jag fattar inte hur alla resonerar. "Ööh jag ska bulka som fan nu", sen håller man på och kollar glykemiskt index, räknar fett och kcal och krimskrams. Nä tvi vale, ös på med kolhydrater bara och tänk inte mer på det. Det är min åsikt som jag bildat under alla dessa år man stött på folk som har svårt att bulka rejält. Inget illa menat åt ni som har andra varianter, men ska det bulkas så ska det bulkas och därmed basta.

Det lät lite argt kanske, var inte menat så..
__________________
][\/][uskel ][\/][unter
Commencing operation snake ape - Snake (David Hayter)
Munter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 21:42   #7
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
harri: Koka gröten först så blir den lenare, blanda med kesella, proteinpulver och mjölk. Någon sked glass skadar ju inte i det stora hela och den uppväggs ju lätt av en tsk matolja.
Smaksätt med kakao eller oboy.

Eller så kör du kesella, mjölk och fruktos plus smaksättning.

Drick och må du växa.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 22:00   #8
harri
Guest
 
Inlägg: n/a
Talking Ok.

Munter>>> Nu ska vi inte bli sånna. Bara för att man "bulkar" betyder det inte att man vill se ut som en fläskkorv på stranden i sommar. Men du har dock en poäng i att man inte ska räkna och bry sig för mycket, särskilt inte under bulken. Men ska jag vara ärlig är jag inte en sådan karl som gör det heller... Men valross 2003 - NEJ tack!

King Grub>>> Vad innebär det att Insulinindex är hög? Dåligt eller bra för muskeltillväxten? Härligt iaf att höra att GI är lågt. Känns som att det blir en sån hä drink:
200 g jordgubbsglass
1 banan
30 g protein jordgubb
2 dl mjölk
5 g Glutamin
Hur låter det? Kalorierna borde hamna kring 300-400?

z_bumbi>>> Hela idén med gröt i drinkar är inte min grej. Men din andra drink lät bättre!

Tack för alla tips!
  Svara med citat
Gammal 2003-02-19, 22:09   #9
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
harri: Mening med att bulka är ju att gå upp i vikt kraftig... annars äter man ju normalt och går inte upp lika mycket i vikt men kanske håller fettet borta lite mer.

Det går tydligen utmärkt att blanda yoghurt eller fil med kesella också så får man bort smaken av kesellan. Detta får du ju äta med sked men det är ett praktiskt mellanmål, här kan du med fördel använda en musli med havre- och råggryn samt kanske lite russin.

Munter: Glöm inte dem som inte går upp i vikt och inleder inläggen med att de bara äter bra saker som tonfisk, kyckling och kolhydrater med lågt gi
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-20, 00:40   #10
Munter
Butter
 
Munters avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 138
__________________
][\/][uskel ][\/][unter
Commencing operation snake ape - Snake (David Hayter)
Munter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)