Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-15, 14:47   #1
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
Unhappy svårt beslut..

Nu e ja rejäält kluven här! va inne på ******* o läst o när man läser deras articklar o skit blir man ju hjärntvättad av deras sätt o tänka,,missuppfatta mej rätt tycker max ot e skitbra har själv kört efter de i snart 2 år me utmärkta resultat men dom e ju helt emot keto-deffar verkar de som,,innan ja började me keto körde ja vanlig kolis deff den funkade skitbra för mej tappade typ 1 kg i veckan men då körde jag 5 kondispass i veckan(max ot cardio)+ 2-3 styrkepass o de tog mkt på knäna me så mktkondis så på de sättat borde ju ketodeff va bättre man slipper allden hårda kondisträning,,´så de ja undrar e altså om nån av er kunniga hjälpsamma människor kan hjälpa mej avgöra om ja ska fortsätta me keto,har iförsej bara hållit på me den i två veckor nu men iáf, eller gå tebax till de som ja vet funkar,, tänk om dehär inte funkar då harman ju bara slösat en massa tid..
hatar när man får sånhär beslutsångest! varför kan inte alla "experter" ha samma åsikter o va som e rätt o fel

tack!
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-15, 15:00   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag har aldrig provat ketodeff, och kommer nog inte att göra det heller. Jag är en typisk "högkolhydratsmänniska", och precis som du gjorde tidigare kör jag högintensiva konditionspass och tycker det fungerar utmärkt. För att fungera ordentligt behöver jag kolhydrater, och personligen har jag ingen anledning att stryka dem när resultaten blir utmärkta med. Om lederna inte håller är det värre förstås, men än har jag inte märkt några sådana problem. Trappmaskinen är guld för mina knän.

Om du nu vvet vad som fungerar för dig kanske det är lämpligt att fortsätta med det och försöka hitta cardioalternativ som inte belastar dina leder?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-15, 15:06   #3
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
jo men av nån anledning trodde ja keto skulle va ÄNNU bättre,, ja hade en träningscyket förrut som ja gjorde skitbra pass på utan led ansträngningarmen både den och den cykeln ja hade innan gick sönder,, dem började hacka när man trampade så blev de helt plöstlit jättelätt o sen trögt osv,,BÅDA TVÅ!, skumt... ja tror de hade o göra me att de e byggda för låångsam cykling ellr nått ändå vade rätt dyra 4-5000,, fattar inte hut mkt man ska behöva slänga ut på en cykel som håller? nån som har nått förslag på nått bra märke?
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-15, 15:23   #4
Emptiness
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 51
Jag tror att en ketodiet är jäkligt effektiv om man bara får alla bitar på plats.
Vanlig kolhydratsdiet tycker jag också fungerar bra i fettförbräningssyfte men jag tycker att den tar lite väl mycket på musklerna man har lagt en massa timmar på att bygga upp, jag tycker ketodiet verkar vara mycket mer muskelbesparande.
Dessutom så är ketodiet psykiskt lättare då man behöver ha uppladning en gång i veckan också för när jag kör vanlig kolhydratsdiet så vill jag aldrig slänga in en ätardag ivarje fall.
Dessutom slipper man problem med hungern och så också.

Men smaken är väl olika, bästa är nog att ge alla dieter en chans och ivarje fall hålla på 3-4 månader innan man bestämmer sig för att lägga ner eller fortsätta, anser jag.
Emptiness är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-15, 15:54   #5
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
Emptiness: hur tränar du i förhållande till din kolisuppladdning? har hört att man bör träna de muskler man prioriterar precis innan ätardagarna börjar,, självtycker ja de verkar bäst att träna på den andra uppladdningsdagen,,då han man ju fyllda glykogen depåer o orkar mkt mer+ att man har en dag att återhämta sej efter tyrken,, har du märkt nån skillnad i muskelvolymen beroende på när du styrketränar?
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-15, 17:17   #6
Emptiness
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 51
Citat:
Originally posted by Diana
Emptiness: hur tränar du i förhållande till din kolisuppladdning? har hört att man bör träna de muskler man prioriterar precis innan ätardagarna börjar,, självtycker ja de verkar bäst att träna på den andra uppladdningsdagen,,då han man ju fyllda glykogen depåer o orkar mkt mer+ att man har en dag att återhämta sej efter tyrken,, har du märkt nån skillnad i muskelvolymen beroende på när du styrketränar?
Ja jag kör alltid bröst innan uppladdningen för de ligger lite efter resten av kroppen hos mig. Men jag har tränat en gång mitt under uppladdningen och fy fan vilket tryck man hade då jämfört med under keton. Det borde kunna ha nåt att göra med att produktionen av testosteron i kroppen ökar när man får i sig mycket fett (väl?) men sen märker man först av det då man får i sig kolhydrater, på samma sätt som AAS måste ha kolhydrater för att fungera, tror det är så ivarje fall.

Har sett exempel där man kör igenom hela kroppen de två första dagarna på den nya högfettsveckan och sen precis innan man startar sin uppladdning så kör man ett cirkulationspass där man tar slut på alla muskler i kroppen, har själv inte testat den varianten men hade tänkt att jag ska göra det sen i några veckor och se vad jag tycker fungerar bäst.

Men att träna under uppladdningen tror inte jag är så bra i och med att man då tar av kolhydraterna som man behöver till styrketräningen mitt i veckan.
Emptiness är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-16, 02:20   #7
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
shit vikket jäkla pass de blev! bara för ja tryckt i mej kolisar hela dagen lång! tycker de känns så dålit att träna när man inte kan käka bra återhämtningsmat efteråt(kolisar),,o styrketräning mitt i veckan e bara o glömma för min del, man orkar typ inte ett skit då ,,så helst skulle ja vilja klämma in två styrkepass på mina laddardagar så man får maximalstyrka till dem o sen köra kondition lite lätt resten av veckan,,man kan ju allti prova..
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-16, 20:12   #8
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Om du provat högkolhydrats-deff tidigare så kör på med keto så att du kan jämföra.
Jag tror inte att det finns en enda diet som fungerar lika på två personer så du måste själv avgöra vad som passar dig.
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-15, 21:27   #9
Bamse
Registered User
 
Bamses avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: 08
Inlägg: 2 133
Citat:
Originally posted by King Grub
Trappmaskinen är guld för mina knän.
Du kör HIIT på trappmaskinen? Går det verkligen att komma upp i så pass hög puls i en trappmaskin? Kanske jag skulle prova fram till att snön tinat bort i elljusspåret då'rå!?
Bamse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 02:08   #10
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
o här kom denhär gamla tråden smygande oxå
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 12:39   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Originally posted by Bamse


Du kör HIIT på trappmaskinen? Går det verkligen att komma upp i så pass hög puls i en trappmaskin? Kanske jag skulle prova fram till att snön tinat bort i elljusspåret då'rå!?
Jajamensan! Manuellt program och dra upp till max så är det dödligt jobbigt. Jag brukar välja trappmaskinen istället för intervallöpning om det är slask ute eller om jag har rejäl träningsvärk i benen.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 13:38   #12
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
shiit vilket HIITpass man fick såhär efter ätdagen,,benen drog ifrån konditionen som fan!!va 2 sek från o spy uuunderbart!!
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 13:42   #13
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
hur f-n tänkte ja när ja startade den här tråden egentligen,hur kunnde ja ens ha keto i åtanke?hehe,,ja va ung o dum
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 14:04   #14
Linn
Juniorvinnare Lucia 2003
 
Linns avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Flex Gym, Hagsätra
Inlägg: 404
Alla fungerar olika, det bästa är att prova sig fram. Det finns de, (jag är en av dem) som reagerar på kolhydrater dvs går upp i vikt.
ketogen diet kan därför vara ett alternativ, jag körde själv på det under min tävlingsdiet och tycker det funkade.
Fast det beror ju på situationen i övrigt, med ett jobb som kräver enorm tankeverksamhet eller koncentration är det ju inte att tänka på...
Linn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-03-16, 15:07   #15
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
nä de har du rätt i manblir lite trög i skallen av kolisbrist,,tycker oxå ketodieten funkade jättebra,gickner 1 kg i veckan men ja blev såå trött ,orkade knappt gå morronprommenader o längtade varje sekund efter helgenskolisätande så för mej va de helvetsikt+ att man bara kunnde/orkade styrkaträna 1-2 dar i veckan
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)