Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-12, 15:59   #1
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Unhappy allt fett lägger sig på magen!!

Hej!

Jag har ätit 6 mål om dagen i en vecka nu och gått upp nästan 2 kg!, jaaaa!, tänkte jag men när jag sedan mätte omkretsen runt magen så hade den ökat 1 cm! Här är min viktuppgångskurva.

morgonen 5/2 -03 76kg
morgonen 6/2 -03 76.6kg
morgonen 7/2 -03 76.2kg
morgonen 8/2 -03 75.8kg
morgonen 9/2 -03 76.4kg
morgonen 10/2 -03 76.4kg
morgonen 11/2 -03 77.4kg
morgonen 12/2 -03 77.8kg

4/1 mage över naveln, 91 cm vid utandning, allså slappnar bara av.
12/2 mage över naveln, 92 cm vid utandning

Vad ska jag göra, jag vill ju bygga muskler inte få kulmage. Är det här sånt jag får räkna med helt enkelt lr? Jag har redan stor mage som det är, ska jag deffa först lr? börja gå? jag tränar 3 ggr i veckan.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-12, 16:11   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Äter du mer än du gör av med så lägger du på dig. Så enkelt är det ju. Du får väl minska lite på portionerna eller röra på dig mer. Om du vill bygga får du i och för sig räkna med att lägga på dig en del fläsk samtidigt, men 2 kilo på en vecka låter väldigt mycket. Det är absolut inte 2 kilo muskler, och det låter för mycket för att vara fett också. Ditt ökade matintag har nog lagt på dig en del vatten, plus att du ätit mer än du gjort av med, så du gått upp en del fett också.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-12, 18:59   #3
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
okay, tack King Grub! jag ska bygga så jag fortsätter, hinner jag deffa bort nått om jag kör så här säg tex till i maj. Är det någon ide för mig att deffa bort magen, lr slösar jag tid? har ju funderat på att börja gå, men känns som om jag inte har några muskler, bara fett efter 2.5 års träning. Men nu när jag börjat äta verkar det ju som om jag har ganska lätt att gå upp, lägga på mig så jag borde väl ha ganska lätt att bygga muskler då också om jag bara äter. Nu blev det mycket men jag e ganska ny på detta med maten-vikten.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-12, 19:08   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Visst kan du köra lite fettförbränningsträning som promenader och liknande. Du stryper inte muskelbyggandet, bara du inte börjar med marathon. Det kanske kan hjälpa dig att hålla formen.

Hinner du deffa bort? Hinner innan vadå?

Du kan alltid deffa senare, om du är beredd att gå omkring med lite fett på kroppen medan du bygger. Fettet "fastnar" ju inte på dig, utan du kan ju deffa bort det när du har byggt på dig lite.

Å andra sidan är det ju upp till dig. Om du vill ha magrutor och vara i toppform är det kanske det du skall satsa på? Du får bestämma själv.

Annars kan du ju öka protein- och fettintaget och dra ner på kolhydraterna. Då minskar du i alla fall risken att lägga på dig fett, samtidigt som du ger kroppen det den behöver för att bygga.

Och lite promenader och annan fettförbränning skadar inte.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-12, 22:11   #5
Helen@
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Tyvärr inte Sthlm längre
Inlägg: 648
För mycket mat, för lite arbete helt enkelt

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...258056,00.html

Måttband är bra men ett enklare sätt att se hur mycket underhudsfett man har är att kolla djupet på sin navel........ju mindre fläsk desto mer utplånad blir naveln

I all välmening
Helena


Senast redigerad av Helen@ den 2003-02-13 klockan 05:13.
Helen@ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-13, 22:53   #6
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
Tack för alla svar!

Det blir nog en deff, försöka få ner magmåttet, de e ju pinsamt att inte kunna ha t-shirt utan att behöva dra in magen. Skulle va kul att få ner den 10 cm från 92 till 82, hur lång tid kan det ta om jag går ca 3-4 ggr i veckan + att jag skär ner på kolisarna regält. Det här blir kul. Förövrigt tog jag en morgonpromenad i morse på 65 min, underbart
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-14, 08:34   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Svårt att säga du lång tid det kan ta. Om du inte gör några andra förändringar än 3-4 promenader i veckan extra kommer det att ta låååååååång tid. 1 kilo fett är över 7000 kcal.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-14, 14:27   #8
Peder
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 68
okay, får köra 1 promenad per dag då, men då blir det nog ett par kvällpromenader som jag lägger in.
__________________
If you always do what you've always done, you will always get what you always got.
Peder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)