Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-10, 23:03   #1
PatrikX
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 26
Springa, sen äta proteiner, sen gå 1-2 timmar ?

Är detta en bra kombinations-metod att bränna fett?:

- Först springa nån 20-30 minuter för att bränna bort en massa kolhydrater i kroppen och få igång ämnesomsättningen

- Sedan äta lite proteiner, tex tonfisk, eller ta en proteindrink för att motverka att kroppen börja bränna muskler

- Sedan gå 1-2 timmar för att bränna fett

- Sedan äta igen nåt proteinrikt, men lite mer än innan

Allt i ett svep alltså.

Visst, morgonpromenader kanske är det bästa, men då jag börjar jobba klockan 0700 och måste hemifrån runt klockan 06.15 är jag inte så pigg att promenera nån timme innan. Är alldeles för morgontrött...

Sedan vill jag upprätthålla en god kondition och jag har hört att man bränner en del fett efter att man har sprungit eftersom ämnesomsättningen gått upp i varv då. Så att kombinera löpning med en promenad på 1-2 timme borde vara ganska effektivt?

Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan, men känner nu att jag måste bränna bort lite fett ur kroppen nu, kanske runt 5 kg.
PatrikX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-11, 07:12   #2
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 519
Du behöver inte tömma dig på kolhydrat innan du promenerar. Risken att hamna i ett katabolt stadie under promenaden blir nog bara större.

Jag skulle pröva att träna på gymmet 3 ggr per vecka, springa 2 ggr per vecka.

Kvar har du två dagar som det går att promenera på, och på helgerna så får du två morgonpromenader. Dvs 4 st långa promenader per vecka och 5 tuffa träningspass.
Nackdelen är ju dock att du rör på dig varje dag vilket kan slita på kropp och vänner
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-14, 11:51   #3
PatrikX
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 26
Tack för svaret!

Jag får nog lägga in promenader på andra dagar än jag springer. Synd bara att det inte var fler dagar i en vecka...
PatrikX är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)