Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-02-04, 20:36   #1
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
Question ketofrågor

halloo nu kommer ja igen o tjatar om ketodieten:p
finns de nån här som kört me ckd? vilken e den bästa träningen under ckd? nu kör ja morronprommisar varje morron och styrka ett par ggr bör ja lägga in ett parhögintensiva kondispass oxå?

sen undrar ja över de där högkolisdagarna hur mkt (dålit) fett kan man äta? och hur mkt DÅLIGT fett kan man äta under högfett dagarna? käkade just en halv ask räksallad(100g) de blir ju typ 25 g fett!! bör ja ha dålit samvete..?
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-05, 01:19   #2
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Re: ketofrågor

Citat:
Originally posted by Diana
halloo nu kommer ja igen o tjatar om ketodieten:p
finns de nån här som kört me ckd? vilken e den bästa träningen under ckd? nu kör ja morronprommisar varje morron och styrka ett par ggr bör ja lägga in ett parhögintensiva kondispass oxå?

sen undrar ja över de där högkolisdagarna hur mkt (dålit) fett kan man äta? och hur mkt DÅLIGT fett kan man äta under högfett dagarna? käkade just en halv ask räksallad(100g) de blir ju typ 25 g fett!! bör ja ha dålit samvete..?
Hej!
Har faktiskt inte läst något om CKD, men känner till vanliga ketodietr ganska bra. Egentligen spelar det ingen roll vilken typ av träning du kör efterso mdu bränner bra ändå, men om du envisas så skulle jag rekommendera pomenader på en timme dagligen för att öka kaloriförbrukningen och 3-4 styrketräningspass per vecka. Dessa hjälper till att bibehålla muskemassa och ökar även ämnesomsättningen.

En cyklisk diet kan ju jämföras med att du har en ätardag. Själv äter jag lördagkväll och då vad f-n jag vill. Ibland blir det kräkfri bulimikerfrossa med alla jag är sugen på, men man lär sig med tiden att lagom är bäst. Det spelar absolut ingen roll vilken typ av fettdu äter.

Om dun äter minimalt med kolhydrater under de vanliga dagarna så behöver du inte bry dig speciellt myckt om vilken typ av fett du äter. Rent fettförbränningsmässigt så tro jag inte att du märker någon skillnad. häslomässigt så är det givietvis bäst att äta mycket enkelomätat fett från t ex olivolja eller rapsolja, men i överigt äta lagom av omega-3, omega-6 och mättade fettsyror. Kroppen bränner fett så länge du inte äter för mycket kolhydrater och det spelar ingen roll vilket fett du äter. En ketodiet har en blodfettsänkande effekt, likväl som lipolytisk effekt. Det motverkar med andra ord hjärt- och kärlsjukdomar även om du äter de fetter som annars anses som onyttiga. Epidemiologisk forskning, likväl som annan forkning indikerar att det är insulin är är den främsta osaken till vår tids stora folksjukdomar såsom fetma, hjärt- och kärlsjukdomar, diabeter och annat. Så du behöver inte ha ångest när du äter fett. Det enda dåliga är när du äter kolhydrater i kombination med fett. Jag kan garantera att om ca tio år så kommer hela vetenskapen att ha insett detta. Det tar bara lite tid att övertyga dem om att det som de har lärt sig i skolan är fel.


Mvh
Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-05, 11:04   #3
psyko_bob
Erfaren Medlem
 
psyko_bobs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 205
Under mina CKD dieter så har jag bara kört viktträning, alltså inga morgonpromenader eller liknade. Har tränat 3 dagar i veckan typ FBW med enbart de tyngsta basövningarna. Angående fettet så tror jag inte att det spelar så stor roll, kör själv med mycket rapsolja som jag blandar i proteindrinken(kasein). Efter träningen kan man nog köra vassle och MCT, ska prova det själv nästa gång.
Allt om CKD finns att läsa här: http://www.topshape.se/artiklar/ckd.html
psyko_bob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-05, 22:50   #4
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
tack så mkt för era svar ja fattar inte hur ja kunnat slösa såå mkt tid på kolisdieter o sånt när man kan äta såhär gott o tappa fett!de känns ju helsjukt att sätta i sej så mkt fet mat efter all denna tid man förknippat de me dödssynd!
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-07, 00:59   #5
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Det lustiga är att det fortfarande finns "experter" som ifrågasätter ketodieternas fettförbrännande effekt. De har nog inte testat!

/ Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-07, 20:12   #6
Diana
Källargymdelägare
 
Dianas avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: I en kebapbageri nära dej
Inlägg: 8 261
dom skulle ja knappast kalla experter..
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)