Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-15, 19:37   #1
Naggande go!
Registered User
 
Naggande go!s avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 331
Sista frågorna tror jag...

OK sorry för att jag frågar så jäkla möe!

Tror jag har bestämt mig nu för hur jag ska göra med inköp av protte.

Som kvälls protte blir det nog till att testa 1 kg fairing sloow, hittat för 199:-

Sen har jag fnulat på att skita i att bry mig om det är en mix av olika sorters protein och köra på kolos eget Pure whey. (vilket jävla pris!! )

Då till mina frågor!
1: är fariring sloww BARA kasein??

2: Finns det ngn nackdel med ett rent vassle protte? isf Vad? Och- skulle det gå att tex göra prottepannkakor av det? (har lagt in mitt favvo recept på dem förr, använde mig då av protec och det funkar super att göra "panks" av)

3: om man blandar vassle pulver med ngt annat än vatten blir det mera "slow" då?

Jag har ju kört på protec rakt av förrut, både till frukosten, efter träning samt innan sömn. Men det kanske är bättre att ha 1 rent kasein och ett rent vassle och antingen ta dem för sig då de är bäst ämnade att tas eller blandas?!?

Hoppas jag blir klokare nu, om ni orkar besvara mina undringar och funderingar!....

Sorry iaf! Å tack
__________________
Dags för nytt liv!
Naggande go! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-15, 20:27   #2
Dr Nick
ingen riktig doktor
 
Dr Nicks avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 622
Citat:
Ursprungligen postat av Naggande go!
OK sorry för att jag frågar så jäkla möe!

Tror jag har bestämt mig nu för hur jag ska göra med inköp av protte.

Som kvälls protte blir det nog till att testa 1 kg fairing sloow, hittat för 199:-

Sen har jag fnulat på att skita i att bry mig om det är en mix av olika sorters protein och köra på kolos eget Pure whey. (vilket jävla pris!! )

Då till mina frågor!
1: är fariring sloww BARA kasein??

2: Finns det ngn nackdel med ett rent vassle protte? isf Vad? Och- skulle det gå att tex göra prottepannkakor av det? (har lagt in mitt favvo recept på dem förr, använde mig då av protec och det funkar super att göra "panks" av)

3: om man blandar vassle pulver med ngt annat än vatten blir det mera "slow" då?

Jag har ju kört på protec rakt av förrut, både till frukosten, efter träning samt innan sömn. Men det kanske är bättre att ha 1 rent kasein och ett rent vassle och antingen ta dem för sig då de är bäst ämnade att tas eller blandas?!?

Hoppas jag blir klokare nu, om ni orkar besvara mina undringar och funderingar!....

Sorry iaf! Å tack
ser absolut inget fel i att köra med protec..
köp malto bara så kan du ta det innan/efter träningen med.
Dr Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 06:04   #3
Naggande go!
Registered User
 
Naggande go!s avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 331
Hmm, tack!
Men jag VILL VERKLIGEN ha svar på mina frågor iaf!!

Det borde väll ändå vara bra att ha 2 st olika som man kan ta vid olika tillfällen. Tycker priset på kolos var så bra oxå!!

Snabba kolisar har jag redan det är prottet som e tok slut...
Vill gärna att det ska gå att använda i pannkakor, bakning odyl oxå.
Tack på f.h igen!
__________________
Dags för nytt liv!
Naggande go! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 07:06   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Alla som följer en kroppsbyggar diet med den mängd protein en sådan innebär, får i sig mer av samtliga aminosyror som behövs för maximal proteinsyntes. Det finns inga bevis för att X g protein från en viss fullvärdig källa ger bättre resultat över en viss tidsperiod än X g protein från en annan källa, vid ett normalt och blandat ätande.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 07:28   #5
Fairing
Kung Lasse
 
Fairings avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Järfälla
Inlägg: 3 993
Citat:
Ursprungligen postat av Naggande go!
OK sorry för att jag frågar så jäkla möe!

Tror jag har bestämt mig nu för hur jag ska göra med inköp av protte.

Som kvälls protte blir det nog till att testa 1 kg fairing sloow, hittat för 199:-

Sen har jag fnulat på att skita i att bry mig om det är en mix av olika sorters protein och köra på kolos eget Pure whey. (vilket jävla pris!! )

Då till mina frågor!
1: är fariring sloww BARA kasein??

2: Finns det ngn nackdel med ett rent vassle protte? isf Vad? Och- skulle det gå att tex göra prottepannkakor av det? (har lagt in mitt favvo recept på dem förr, använde mig då av protec och det funkar super att göra "panks" av)

3: om man blandar vassle pulver med ngt annat än vatten blir det mera "slow" då?

Jag har ju kört på protec rakt av förrut, både till frukosten, efter träning samt innan sömn. Men det kanske är bättre att ha 1 rent kasein och ett rent vassle och antingen ta dem för sig då de är bäst ämnade att tas eller blandas?!?

Hoppas jag blir klokare nu, om ni orkar besvara mina undringar och funderingar!....

Sorry iaf! Å tack

Fairing Sloow protein är ett rent kasein. Många företag gör en billigare produkt genom att mixa kasein med 20-30% vassle koncentrat.
__________________
Fairing lanserar Rage Nitro V2 , Rage Cutz och Insane V2 Januari 2013
Fairing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 15:25   #6
Naggande go!
Registered User
 
Naggande go!s avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Sthlm
Inlägg: 331
Thanx!

Grub: Ja, klart det "jämnar ut" sig som sagt om man ser till kosten i övrigt!! Då är det ju bara att köra på det man gillar och det som känns mest överkomligt i pris!
(ska testa sloow och kolos eget just för att testa, har ju aldrig haft ngt annat än protec. Och så varmt som de flesta snackar om kolos lär man ju inte bli besviken på smak iaf!!)
Dessutom STORT + till att man kan välja fler än en smak på de där 4 kg!!
__________________
Dags för nytt liv!
Naggande go! är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)