Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-25, 19:20   #1
cyrX
Guest
 
Inlägg: n/a
kolhydrater efter träning??

Jag har tänkt starta men deff i februari. Jag undrar nu om jag ska minska ner på kolhydraterna efter ett träningspass?. Jag kommer att köra förbränningsträning efter mitt styrkepass (som alltid kommer att vara runt 20.00 på kvällen). Jag tar just nu ca 50-60 gram dextropur med ca 40gram Whey hydro efter ett pass (inte deff). Men som sagt , ska jag sänka andelen kolhydrater och istället öka andelen fett/protein efter ett pass för att öka förbränningen?. Har tänkt använda Whey hydro och MCT (Fairing hela vägen, givetvis)

/Anders
  Svara med citat
Gammal 2003-01-27, 01:37   #2
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Re: kolhydrater efter träning??

Citat:
Originally posted by cyrX
Jag har tänkt starta men deff i februari. Jag undrar nu om jag ska minska ner på kolhydraterna efter ett träningspass?. Jag kommer att köra förbränningsträning efter mitt styrkepass (som alltid kommer att vara runt 20.00 på kvällen). Jag tar just nu ca 50-60 gram dextropur med ca 40gram Whey hydro efter ett pass (inte deff). Men som sagt , ska jag sänka andelen kolhydrater och istället öka andelen fett/protein efter ett pass för att öka förbränningen?. Har tänkt använda Whey hydro och MCT (Fairing hela vägen, givetvis)

/Anders
50-60 gram kolisar är inte så mycket och det går nog åt till att bilda glykogen. Men i övrigt under dagen så bör du dra ned kolhydraterna och istället äta mer protein och fett för att aktivera fettförbränningen.

Mvh
Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-27, 07:09   #3
Trax
Guest
 
Inlägg: n/a
Re: kolhydrater efter träning??

Citat:
Originally posted by cyrX
Jag har tänkt starta men deff i februari. Jag undrar nu om jag ska minska ner på kolhydraterna efter ett träningspass?. Jag kommer att köra förbränningsträning efter mitt styrkepass (som alltid kommer att vara runt 20.00 på kvällen). Jag tar just nu ca 50-60 gram dextropur med ca 40gram Whey hydro efter ett pass (inte deff). Men som sagt , ska jag sänka andelen kolhydrater och istället öka andelen fett/protein efter ett pass för att öka förbränningen?. Har tänkt använda Whey hydro och MCT (Fairing hela vägen, givetvis)

/Anders
Forsätt att dricka 40 gram protte och 50-60 gram dextropur efter träningen på deffen. Fett ska du INTE lägga till direkt efter träningen.

/Trax
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)