Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-04-11, 23:06   #1
harri
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Ont i hela trapzen...

Nu behövs hjälp... Jag får efter varje ryggpass en otrolig smärta i hela trapezius. Ända ner i ryggen. Jag är jävligt dålig på att strecha. Jag har inte kunnit träna en hel vecka utan nackont på 2 mån sen jag började träna rygg ordentligt. Jag behöver nu hjälp av er, ni som kanske har samma problem eller utbildade inom anatomi eller liknande. Behöver tips på stretch övningar för ryggen, hur ska jag göra. Träna rygg mycket lättare? Detta är ett stort problem för mig. Behöver hjälp... Tack!

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: harri ]
  Svara med citat
Gammal 2002-04-12, 10:17   #2
VanDamage
Guest
 
Inlägg: n/a
Red face

Hej,

Vad kör du för övningar för trapezius?

Jag själv kör skivstångs-shrugs i smith-maskinen, men jag har även lagt till "en-hands" shrugs i smithen, för att vi inte har hantlar upp till 60 kg, som jag behöver för att träna endast 1 trapezius.. sen dess börjar jag också få lite onaturlig smärta under naken typ.
Jag vet att övningen utförs lite halvdant men man kan inte stå helt spikrak som när man kör med hantel-shrugs, när man gör som jag och kör det i smith-bänken..
Vill verkligen inte lägga ner den övningen eftersom "en-hands" shrugs i smith tar som faan i trapsen, dock smärta i övre ryggen!
  Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)