Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-01-18, 14:14   #1
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Min första deff

Jag tänkte deffa lite innan sommarn, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Jag har aldrig deffat förr och är lite rädd att massan ska försvinna(som jag jobbat upp under två år). Det är bara runt midjan som fettet sitter (och ja, jag vet att inte punktförbränning fungerar, så nämn inte ens det ). Övriga kroppen är som den ska vara, det är bara magen/midjan där det sitter en näve fläsk som skymmer rutorna. Jag kör ingen konditionsträning, så jag tänkte börja med det 2-3 gånger i veckan, och se vad som händer. Jag har aldrig orkat hålla någonslags diet.

Förslag? Råd? Tips?

Är 92 kg och 180 cm. Armar på drygt 41 cm och lår på drygt 64 cm. Tänkte ta ner mig till ca 90 kg.

Jag har funderat på en sak. Män samlar ju det mesta fettet kring midjan, så det är väl där man ser de första resultaten av en deff?
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-18, 17:26   #2
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Om du tänkt gå ner två kilo hinner du inte tappa mycket muskler alls hur du än bär dig åt! Det är la bara att sätta sig på toan innan vägning och så är du i princip nere på rätt vikt.
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-18, 17:29   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det var väl knappast bajsvikt Slartibastfast menade? Eller? :p
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-18, 20:05   #4
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Kanske inte, men två kilo är inte mycket, han kommer knappast hinna tappa mycket muskler på två kilos viktnedgång. Rätta mig om jag har fel.
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-18, 20:46   #5
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Det beror väl helt på om det är en lyckad diet eller inte. Visst kan man gå ner två kilo i ren muskelmassa och vatten, och samtidigt behålla kroppsfettet om man lyckas med konststycket att göra allt fel.

Därmed inte sagt att det kommer att gå så för Slartibastfast.

Om man genomför en "flygvärdinnebantning" eller liknande kommer man ju garanterat att hamna på en lättare kroppsvikt, men viktminskningen kommer inte att vara fett, utan vatten och muskler.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 12:11   #6
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
Hmm...

Så du satsar på att gå från 92(med en näve fläsk på magen) till 90 och rutor eller? Då krävs det nog inte bara deff skulle jag tro...2 kilo fixar man bort ganksa lätt på 3 veckor skulle jag tro...Morgonpromenader och dra ner på kcal intaget.........lycka till!

Det som är svårast att bli av med under en deff är fettet runt magen så där kommer det att synas sist av allt.......!
__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 14:23   #7
m.athias
Guest
 
Inlägg: n/a
Re: Hmm...

Citat:
Originally posted by Bamse79
Så du satsar på att gå från 92(med en näve fläsk på magen) till 90 och rutor eller? Då krävs det nog inte bara deff skulle jag tro...2 kilo fixar man bort ganksa lätt på 3 veckor skulle jag tro...Morgonpromenader och dra ner på kcal intaget.........lycka till!

Det som är svårast att bli av med under en deff är fettet runt magen så där kommer det att synas sist av allt.......!
Kan inte mer än hålla med. Folk har oerhört svårt att förstå hur mycket som skall bort innnan det syns resultat. En näve fett som täcker mag rutorna är inga två kilo inte. Kanske 5 kilo för att det skall synas lite magrutor men säkert 10 kilo för att få en bra deff.

Och det sista lilla hänget under naveln är GRYMT svårt att få bort. Har slitit i fyra veckor nu med bara "det" lilla. :mad:

Men kämpa på
  Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 14:42   #8
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Det är ju helt individuellt. Går jag ned 2 kg fett så kommer rutorna fram, om än lite luddiga.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 14:50   #9
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
Citat:
Originally posted by JJ
Det är ju helt individuellt. Går jag ned 2 kg fett så kommer rutorna fram, om än lite luddiga.
Det beror ju helt på hur man ser ut innan man startar sin deff också, eller hur??

Om man har en näve fläsk på magen så måste du nog ha bort närmare 10 kilo (som m.athias säger) för att få en bra "deffad" mage, då kommer nog hela du ha ett ganksa bra tryck i hela kroppen dessutom....
__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 15:03   #10
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Fast det beror ju på hur stora nävar man har.......
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-20, 17:44   #11
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-24, 13:24   #12
Janna
Owner of the lammkött!
 
Jannas avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: (s)tokholm
Inlägg: 1 008
Re: Min första deff

Citat:
Originally posted by Slartibartfast
Jag tänkte deffa lite innan sommarn, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Jag har aldrig deffat förr och är lite rädd att massan ska försvinna(som jag jobbat upp under två år). Det är bara runt midjan som fettet sitter (och ja, jag vet att inte punktförbränning fungerar, så nämn inte ens det ). Övriga kroppen är som den ska vara, det är bara magen/midjan där det sitter en näve fläsk som skymmer rutorna. Jag kör ingen konditionsträning, så jag tänkte börja med det 2-3 gånger i veckan, och se vad som händer. Jag har aldrig orkat hålla någonslags diet.

Förslag? Råd? Tips?

Är 92 kg och 180 cm. Armar på drygt 41 cm och lår på drygt 64 cm. Tänkte ta ner mig till ca 90 kg.

Jag har funderat på en sak. Män samlar ju det mesta fettet kring midjan, så det är väl där man ser de första resultaten av en deff?
håller med de andra om at du antagligen har en hel del mer att plocka innan rutorna kommer fram

magen är ofta det ställe det försvinner sist på för många killar, oss tjejer sitter det mer på rumpa o baksida ben

börja med att gå morgonpromenader 4 ggr i veckan, första veckan 20-30 min så benen o kroppen vänjer sig o du inte får problem med inflammationer o dylikt sedan kan du öka på till 45 min

sänk energi intaget till att börja med ca 300-500kcal om dagen dra främst ner på onödigt fett och snabba kolisar, ät bara snabba kolhydrater första målet efter träningen. vid en vikt på 92 kg skulle jag tippa på att det är lagom att du lägger dig på 3000-3500 kcal men det är väldigt individuellt.

kör detta några veckor. om du inte är nöjd när viktminskningen stannar av ökar du på morgon promenaderna eller lägger till 20 min cardio efter träningen samt sänker 300kcal till osv ...
__________________
i´m a supergirl and supergirls don´t cry

Don't believe what you hear
Don't believe what you see
If you just close your eyes
You can feel the enemy
__________________
www.janna.nu
Janna är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)