Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-01-07, 21:41   #1
Snezz
Lat
 
Snezzs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 131
Fettförbränning (Tjatigt jag vet)

Jag vet att dte finns en del trådar med fettförbränning redan.. men jag tänkte fråga er vad som är mest efektift för mig.

Jag är en kille på17 år, har väll styrketränat ca 4 mån. jag försöker träna 4 gånger i veckan (delar upp träningen). Äter protein tillskott och försöker få i mig hyfsat med mat (men inga extrema mängder). Har alltså lite fett som jag skulle vilja bli av med!!! Vilken är den efektivaste metoden? Gång? Och vad det nu är när ska det utföras och hur länge?

Tack i förhand
Snezz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-07, 22:31   #2
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Vad jag vet så är det följande effektivt!

1. Prommenad i raskt tempo innan frukost. Innan prommenaden bör en proteindrink tas på 25-35g med vatten (Du kan även med fördel dra i dig en kopp kaffe, för att öka förbränningen). Gör detta 40-80min, 4-5ggr i veckan. Tempot skall vara såpass att du känner dig något ansträngd, du skall kunna prata utan svårigheter. Direkt efter äter du din frukost!

2. Konditionsträning 15-30min i ett intensivt tempo. Helst dom dagarna du inte styrketränar. Passet bör ligga 2-3 efter senaste måltid.

3. Prommenad som i punkt 1, fast på kvällen. Detta bör göras minst 2-3h efter senaste måltid för att kroppen skall vara så gott som möjlig tömd på kolhydrater.

4. 15-30min i ett intensivt tempo på cykel/trappmaskin direkt efter ditt styrketräningpass. Direkt efteråt bör din gainer/proteindrink intas.

Det effektivaste enligt mig är morgonprommenader. Har du inte tid för att gå på morgonen kan du gå på kvällen. Sedan kan du ju då å då slänga in lite högintesitets pass om du känner för det. Tänk även att kosten är det viktigaste. Ät mycket protein och bra fett, och dra ner lite på kolhydraterna så skall du se att går bra! Alla personer fungerar olika så prova dig fram, med din förbränning!
__________________
Jarod är min sexslav!

Senast redigerad av Abel den 2003-01-07 klockan 22:50.
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-07, 22:41   #3
Snezz
Lat
 
Snezzs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 131
Tack så Mycket =)
Låter väldigt bra.. Morgon promenaden hinner jag tyvärr inte med men jag får köra på kvällen...

40-80 min.. i det tempot du menar hur långt bör man hinna på 40 min?
Snezz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-07, 22:45   #4
Abel
Jarod är KUNGEN!
 
Abels avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 272
Jadu, man hinner en ganska bra bit på det. Inget att tänka på direkt. Det e bara ut å gå! Är du verkligen säker på du inte hinner på morgonen? Den inställningen hade jag också först, men det är bara att lägga sig 1h tidigare
I vilket fall som helst lycka till!
__________________
Jarod är min sexslav!
Abel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-08, 22:29   #5
Snezz
Lat
 
Snezzs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 131
Hmmm. oki.. gick ikväll men tittade inte på klockan så det blev bara 35 min, men jag tror det var i ett hyfsat bra tempo (ska kolla sträckan imårnn) Jag är inte en morgon människa så det där med promenaden på morgonen hmm ja... Hur snabbt borde man märka resultat om man kör med kvälls promenad 4-5 gånger i veckan + träning ?
Snezz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)