Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-16, 12:20   #1
Cerberus
Guest
 
Inlägg: n/a
Hur blir jag av med extrakilona lättast?

Jag tränar ca 2-3ggr per vecka styrketräning(måndag,onsdag,fredag). Har läst att promenader i raskt tempo är rätt bra för att förbränna fett och jag som har ett par extrakilon vill ju bli av med dom.

Ni som kan det här, hur ofta och hur länge måste jag gå varje vecka för att bli av med mina fettvalkar?
  Svara med citat
Gammal 2002-12-16, 12:25   #2
ToXY
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 394
Själv föredrar jag morgon promenader innan frukosten... jag gick i ca 45-65min .. 3-4ggr/veckan.. tyckte det funkade perfekt! sedan skar jag ner på kolhyderaterna & fett rätt rejält.. men skall testa med promenaderna i vår igen fast utan att skära ner & se skillnaden på hur mkt fett jag tappar, du kan se i % i min journal.. började 25mar sifrån tror ja.. fram till slutet utav juni.

/Martin
ToXY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-16, 12:32   #3
Cerberus
Guest
 
Inlägg: n/a
Innan frukosten? Ganska omöjligt för mig för jag går upp vanligtvis 05.55 på skoldagar, skulle aldrig orka gå upp tidigare, är helt död på morgnarna, det enda jag orkar är att bajsa,klä på mig och äta frukost.

Tror du att om jag går 2 gånger på helgerna(lördag,söndag) att det ger nån effekt på lång sikt?

Dessutom hur ska jag undvika kolhydraterna? finns ju praktiskt tagit i all mat ju, ska jag leva på vatten och riskakor lr??
  Svara med citat
Gammal 2002-12-16, 12:56   #4
ToXY
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 394
Nej inte riskakor!.. Kycklingfilee lever jag på i stort sätt... äter nog det minst 5ggr/v... jag drog ner på makaronerna & spred ut det under dagen,åt mkt rött kött, mkt gröt till frukost. Jag vet att vissa här har gått på kvällen.. bara du rör på dig så hjälper det ju oerhört mkt.. det è ju enkelt som att du gör av med fler kalorier än vad du intar så kommer du ju gå ner. För mig gick det lite trögt i början.. sedan efter ca 2-3v så lossna det rejält.. Ja è absolut inte expert på det här ämnet har bara testat 1 gång men jag kan ju nästan lova att du kommer få ett proffsigare svar av någon annan för det finns folk här som è fruktansvärt duktiga!!!

Hoppas ja hjlpte till lite iaf..

/Martin
ToXY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 20:06   #5
cdjs
Guest
 
Inlägg: n/a
Fettförbränning!

Så vitt jag vet så innehåller gröt RÅ mycke me kolhydrater (nästan bara kolhyd.), men å andra sidan så är det bra att få i sej lite sådant till frukost även om man e på diet!
Jag kan inte mycket mer än att hålla med ToXY om nästan allt han säger, däremot skulle jag vilja lägga till att det är viktigt att käka många små måltider (5-7) istället för få stora...
Detta bidrar till ökad ämnesomsättning!
Och det är ju det man vill åt!
Lycka till!!!

///cdjs.




PS. ett annat tips på bra käk med lite färre kolhydrater och mer protein är tonfisk som dessutom innehåller lite nyttigt fett (Omega 3) DS.
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 21:28   #6
Sanna
Guest
 
Inlägg: n/a
toxy : vilken sorts rött kött åt du? ja försöker hitta nån sort me fetthalt under 10% men de verkar inte finnas..?gärna nån sorts köttfärs lr nåt
  Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 23:04   #7
ivandrago
Chip Rommel fan no 1
 
ivandragos avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 1 661
rostbiff har väl under 10% vad jag vet.. bara att köpa färdig och smaska i sig
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-19, 23:42   #8
Doktor V
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Katrineholm
Inlägg: 274
Citat:
Originally posted by Cerberus
Innan frukosten? Ganska omöjligt för mig för jag går upp vanligtvis 05.55 på skoldagar, skulle aldrig orka gå upp tidigare, är helt död på morgnarna, det enda jag orkar är att bajsa,klä på mig och äta frukost.

Tror du att om jag går 2 gånger på helgerna(lördag,söndag) att det ger nån effekt på lång sikt?

Dessutom hur ska jag undvika kolhydraterna? finns ju praktiskt tagit i all mat ju, ska jag leva på vatten och riskakor lr??
Du ska inte undvika kolisar,bara skära ner lite.

Gå morgonpromenader innan frukost på Lör,Sön.Cykla på mortionscykeln eller promenera efter gympassen.

Ät 30-50 g protein innan morgonpromenaderna.

Räkna med 2-3 månader för att få bra resultat.
Doktor V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)