Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-09, 23:01   #1
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Back on track?

Jaha, då har man hittat hit då. Kanske lika bra? Dags för mig att ta tag i stort intag av mat o träning, så då vore det kanske en bra idé att föra mina "resultat" här omkring?

Nåja. Har legat och fisit med mina små 70-75 kg (varierar aldrig mer än så) och tänkte att "jag måste upp i åtminstone 85 för att det ska hända grejer".

Så, nu har man börjat äta lite oftare. Det är ju enda lösningen? Får väl se när det nya året kommer om det blir lite prot på steken....mest troligt!

Hur som helst. Träningen har gått bakåt, med stormsteg!! Det tog som bäst när jag var konstant sjuk, en hel månad (!!!). Kändes inte ens halvkul att steppa in på gymmet och aktivera den halvdöda kroppen som glömt bort vad träning var. Men nu är jag tillbaka, dock inte starkare....än.....

Mitt schema ser ut på följande vis:

Mån: Bröst/Triceps
Tis: Ben
Ons: Biceps/Rygg
Tors: Axlar/Traps
Fre: Vader, underarmar, mage

Får väl se hur effektiv man är och om man kommer att göra fina ökningar inom en snar framtid!

__________________________________________________


Måndag 9/12

Dagens träning

Självklart är man lite seg såhär i "början". Men jag gjorde ju så gott jag kunde (hoppas jag).

Bröst:

Bänkpress: 75 kg (3 x 5)
Lutande hantelpress: 26 kg (3 x 8)

Därefter så fulade jag mig lite lätt med Hantelpullovers, bara för att känna på tekniken lite....

Triceps:

Nu var jag vilse! Småfulade mig helt enkelt genom hela triceps-passet. När man gjort en övning var det liksom "nja....det här kändes mysko, testar en annan osv"....så den enda övningen jag "minns" antal reps på är smal bänkpress, som lämnar följande pinsamma resultat:

40 kg (3 x 10)

__________________________________________________


Så, det var dagens träning. Hemskt spännande att läsa om, kan jag tänka mig. Ska skärpa mig och fokusera mig mer på att göra övningarna mer kompletta istället för att fula runt som jag gjorde denna dag!
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-09, 23:09   #2
Bobbokrull
Registered User
 
Bobbokrulls avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Umeå
Inlägg: 1 841
Tjena! Ska bli kul att följa din träning och dina framsteg!!

Hur länge har du tränat?..och har du några andra mått att slänga upp? Hursomhelst....kör så det ryker!
Bobbokrull är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-09, 23:14   #3
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Har väl tränat till och från i 2 år..ska dock blir seriös nu. Tog väl tag i träningen seriöst i början av sommaren, men den har ju hittat sina svackor sedan dess också. Så, vilka mått är du ute efter? Måste snart börja dokumentera, eftersom jag knappt vet själv
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-09, 23:37   #4
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Citat:
Originally posted by acron
Så, vilka mått är du ute efter?
ALLA
goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-10, 12:23   #5
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
Tjena!

Alltid roligt att folk lägger upp sina journaler här ! Blir kul att följa din utveckling!

Bara att uttav f-n och sen är det bara att på !

__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-10, 19:43   #6
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Tisdag 10/12

Dagens träning

Så, då var det ben på schemat. Hade lite träningsvärk sen förra tisdagen (!), men försökte ändå göra ett bra pass.

Benpress:

50 kg - 2 x 30
100 kg - 1 x 30
150 kg - 1 x 20
200 kg - 2 x 10

Benspark - engelska mått på vikterna, så jag får väl redigera över till svenska....

31.78 kg - 1 x 10
36.32 kg - 3 x 10

Lårcurl:

31.78 kg - 3 x 10

__________________________________________________


Så, det var dagens träning.....är så ruskigt svag i benen, dags att försöka ändra på det lite!
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-11, 09:47   #7
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
Då får jag väl fråga dig då! :)

Tjena! Så vem är du då? Vad heta sig ?

Kör så det ryker!!
__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-22, 00:31   #8
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Så....

Nu har man varit sjuk ett bra tag...igen. Hur bra immunförsvar har man? Tydligen hur kasst som helst.

Nåja, träningen har förstås lagts på is ett tag. Ingen idé att träna när man är förkyld och känner av en smula i bihålorna....

Så vad händer? Blir antagligen lugna stunden tills man frossat sig lite julmat och sjukdomen lugnat sig några våningar....
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-12-29, 20:38   #9
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Tränade ett litet pass

Söndag 29/12

For och tränade idag, eftersom jag tänkte hinna med ett träningspass innan det nya året.

Kände mig inte direkt sjuk, men denna gång så var det energin som inte var tillräcklig. Tog en mycket grov sovmorgon, åt en filtallrik (jättebra...not), och sen till gymmet.

Måste säga att jag kände mig slut ganska fort, men jag försökte i alla fall att göra lite nytta.....


Biceps:

Skivstångscurl 40 kg - /5/5/5

Triceps:

Dips - 20/10/15

Axlar:

Militärpress 30 kg - /10/10/10

Mage:

Situps - 15/15/15

__________________________________

Nåja...blev inte nöjd för fem öre denna träning. Men det var ju ändå ganska självklart att det skulle gå lite knackigt med tanke på min svaga måltid. Skärpning!
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-07, 20:31   #10
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Tisdag 7/1

Dagens träning

Hatar att träna benen. Detta av den enkla anledningen till att det är så ruskigt trist. Men nåja, man måste ju....så jag pallrade mig till gymmet fastän jag kände mig seg som aldrig förr....

Benpress:

50 kg - 2 x 20
100 kg - 1 x 20
150 kg - 3 x 10
200 kg - 3 x 8

Benspark:

36.32 kg - 3 x 10

Lårcurl:

36.32 kg - 3 x 10

____________________________

Nåja, var som sagt inte så ruskigt pigg. Men samtidigt så är jag ju svag i benen....
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-07, 20:39   #11
Bobbokrull
Registered User
 
Bobbokrulls avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Umeå
Inlägg: 1 841
Ser ju ut att gå hyfsat trots att du sägter att du är så seg.....kört hårt!!!
Bobbokrull är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-08, 09:20   #12
Bamse79
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Ume
Inlägg: 1 361
Smile Wazzup!?

Kör hårt med träningen nu...ser att du börjar snart vara uppe i bobbos vikter...

__________________
Here we go!
Bamse79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-08, 20:34   #13
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Citat:
Kör hårt med träningen nu...ser att du börjar snart vara uppe i bobbos vikter...
Nåja, än känns det inte riktigt som att man är i närheten....men det är bara att köra på!

Onsdag 8/1

Dagens träning

Biceps och rygg på schemat. Klantiga jag glömde bort att anteckna på plats....så det är kört med information idag.

Dödade armarna rätt så bra ändå. Dett gjorde i sin tur att ryggen fick vila mer eller mindre denna dag....så med andra ord....mesigt ryggpass.....

Nåja! Huvudsaken är att man gör nytta!

Har man tur kommer prot/kreat i veckan....
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-10, 22:41   #14
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Fredag 10/1

Så...träningen igår uteblev, eftersom jag kände mig helt slut. Så jag tänkte pressa in 2 dagars träning till 1....

Så, med andra ord bestod dagens träning av följande:

Axlar/Traps, vader, underarmar och mage.

Magen tränade jag inte. Hade tänkt spara magövningarna till sist, men efter 2 timmar i gymmet så längtade jag faktiskt lite efter en dusch och lite mat....

Så, över till dagens pinsamma pass. Kan ju säga nu i förväg att det inte gick som jag ville. Kände mig faktiskt rätt så laddad...men inte hjälpte det!

Axlar/Traps:

Sittande militärpress med skivstång:

Vikt/Reps

30 kg - /12/12
40 kg - /10/9
55 kg - /3

(haha?). Blev förbannad och pressade upp 2 till med passning. Skandal!

Kände mig redan nu död i axlarna. Tragiskt, men sant....

Sittande hantelpress:

Vikt/Reps

13.5 kg - /6/10/8

Fråga mig inte vad jag gjorde under mitt första set denna övning, eftersom jag inte vet det själv...

Stående hantellyft framifrån:

Vikt/Reps

8 kg - /5/5
11.3 kg - /7/7/10

Skivstångsshrugs:

Vikt/Reps

40 kg - /15/15
60 kg - /10/10/10
80 kg - /8/8/8(?)

Blev osäker om jag gjorde 3 set på 80 kg, men om jag minns rätt så gjorde jag det

Underarmar:

Väldigt länge sedan jag tränade underarmarna måste jag säga. Så...resultatet blev dock pinsamt. Måste bättra mig på de flesta punkter när det gäller träning, har jag märkt

Handledscurl med skivstång:

Vikt/Reps

20 kg - /15/15
30 kg - /12/8/8

Blev snabbt helt slut i underarmarna...all känsel i princip försvann på ett ögonblick!

Nåja, över till sista momentet denna dag: Vaderna.

Detta måste vara det mesigaste vad-passet jag utfört. Vaderna tränade jag (precis som med underarmarna), för länge sedan....

Sittande vadpress:

Vikt/Reps

20 kg - /20/20
40 kg - /15/15

Energin försvann omgående. Detta sög musten ur vaderna fullständigt märkte jag. Kunde dessutom ha värmt upp lite mer eftersom det blev lite smärta under mitt sista set.

____________________________________

Hur som helst. Dagens pass kändes inte bra alls. Måste ladda mer inför träningarna, samt inte vara så snål med maten. Har lovat mig själv en förbättring inom detta, och förhoppningsvis kommer det att ske så snart som möjligt också!

Trevlig helg!

Senast redigerad av acron den 2003-02-07 klockan 20:58.
acron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-13, 22:30   #15
acron
Registered User
 
acrons avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Umeå
Inlägg: 179
Måndag 13/1

Dagens träning

Så, inget bullshit denna gång, utan jag går direkt över till dagens pass.

Vilket pass? Glömde notera (detta känner jag igen sen tidigare), så jag kommer dessvärre inte ihåg allt.

Bröst:

Bänkpress - 70 kg - /8/7/6, 60 kg - /8
Lutande hantelpress - 26 kg - /8/8/8
Pec dec - 3 set (vikt?)

Mesigt....

Triceps:

Dips - /10
Pushdowns - 3 set (minns ej vikt)

Mesigt.....
________________________________

Hur som helst: Ett mesigt pass tycker jag (som vanligt). Hade väntat mig ett paket från Kolozzeum idag, men det lät på dom som att det skulle komma imorgon. Antar att detta dödade lusten lite? Skrämmande ändå.....tog mer i bänkpress för 3-4 år sen än vad jag gör nu!
acron är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)