Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-11-20, 18:10   #2776
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
[QUOTE=Gute;3330323][QUOTE=bubbe;3330319]NAEW vad ni pojkar är gulliga!
Citat:

+ 1 hårig menar du väl.
jag är ju hårlös, men känner mig lika gullig ändå
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 18:14   #2777
Gute
Registered User

Reg.datum: Nov 2006
Helt korrekt.

Undrar lite över dina planer med böjandet. Hur ska du kunna komma igång på allvar utan att kroppen säger ifrån?
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 18:16   #2778
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Helt korrekt.

Undrar lite över dina planer med böjandet. Hur ska du kunna komma igång på allvar utan att kroppen säger ifrån?
Stången högt, öka försiktigt med dräkt på. är lite till och från det där med skulderbladet, i måndags kändes det helt ok.
Gammal 2008-11-22, 08:00   #2779
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Äntligen har någon tagit sig tid att ta upp problemställningarna efter en tävling,

Tack BAK (och Karro) för att ni belyser detta, bla finns där med en av mina käpphästar:

Citat:
– Grupper
Att vi som i helgen körde samtliga damer i en klass, oavsett ungdom, junior, eller senior ställer till vissa problem vid själva tävlandet. Låt oss säga att en junior går på rekordvikten 116kg och klara detta. Seniorerna i klassen tvingas då upp på 117,5kg för att slå junioren, något som inte är direkt rättvist.. Lösningen på detta, och liknande problem, får vi nog överlåta till tävlingskommittén att komma med förslag på.
Tydligare regler kring hur ungdomar/juniorer som vill tävla i flera klasser ska göra måste finnas. Vi vill samtidigt hålla ner tävlingstiderna, som vi vill ha tävlandet på rättvisa och lika grunder.

Allt detta skulle naturligtvis lösas genom att separera J/U/S ifrån varann, ska man ställa upp i två kategorier så får man helt enkelt göra två tävlingar. Det märkliga är att ingen verkar ha reflekterat över detta tidigare. Lägg seniortävlingarna på en dag och J/U på söndagen. Om en ungdom hellre tävlar i junior så går det naturligtvis bra, men om tiderna krockar så låt lyftaren få välja vilken kategori denne skall få delta i.

Jag och Gerry satt i publiken under damtävlingarna och vi förstod inte mycket om placeringar/resultat/viktval när senior-junior-ungdom tävlade mot varann och över kategorigränserna. Då är vi ändå rätt insatta i sporten.
Gammal 2008-11-24, 19:17   #2780
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Böj

Sent pass iom att barnvakten hade blivit sjuk.

Uppvärmning 60kg->210kg

Ställde mig i racket med dräkt och lindor på.

210kgx2
230kgx1

Var osäker på djup men enl en gammal tävlande var höften djup på 230 iaf. Får hoppas han såg rätt.
Gammal 2008-11-24, 19:35   #2781
Gute
Registered User

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Jag och Gerry satt i publiken under damtävlingarna och vi förstod inte mycket om placeringar/resultat/viktval när senior-junior-ungdom tävlade mot varann och över kategorigränserna. Då är vi ändå rätt insatta i sporten.
Jättebra Karro. Jag håller med de vise männen från Falkenberg om att det var enormt svårt att följa med i viktval/placeringar/resultat när senior/junior/ungdoms-damerna tävlade mot varandra. Jag fick försöka bedöma läget utifrån utseende på de jag inte kände till sedan tidigare. Junior/senior - Kan hon vara under 23? Ja eller Nej....men då kanske jag inte var fullt fokucerad i och för sig.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:40   #2782
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Citat:
Jättebra Karro. Jag håller med de vise männen från Falkenberg om att det var enormt svårt att följa med i viktval/placeringar/resultat när senior/junior/ungdoms-damerna tävlade mot varandra. Jag fick försöka bedöma läget utifrån utseende på de jag inte kände till sedan tidigare. Junior/senior - Kan hon vara under 23? Ja eller Nej....men då kanske jag inte var fullt fokucerad i och för sig.
Det känns som man vill göra sporten mer tillgänglig men istället blir det bara komplicerat. Jag söker efter förenklingar, tydlighet och en höjning av statusen på de tävlande.
Gammal 2008-11-24, 19:43   #2783
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Förresten blev det diskussion nere i lokalen innan jag åkte hem, där var ett par ungdomar som inte visste att visa andra människor lite hänsyn i form att hålla fingrarna borta från volymratten på stereon. Sen orkar dom med att tjafsa, jag som är allergisk mot tjafs. Nästa gång personen inte kan hålla sig till ordningsreglerna blir det indraget kort.
Gammal 2008-11-24, 19:46   #2784
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Intressant att du böjer igen så pass tungt! Skall bli intressant att se var det slutar!

Har du annars hört nåt från eleiko? Nooope?

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 19:49   #2785
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Intressant att du böjer igen så pass tungt! Skall bli intressant att se var det slutar!

Har du annars hört nåt från eleiko? Nooope?
Inget. Jag ska dit nästa vecka får se om Andreas är där då.

Så länge det känns ok i ryggen så kommer jag höja vikten, ska ta in dräkten lite också (ffs axelremmarna trillar ner från axlarna om jag inte spänner fast dom).
Gammal 2008-11-24, 20:40   #2786
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
(ffs axelremmarna trillar ner från axlarna om jag inte spänner fast dom).
Silvertejp kan fixa det mesta.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:53   #2787
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Äntligen har någon tagit sig tid att ta upp problemställningarna efter en tävling,
Citat:
Jättebra Karro. Jag håller med de vise männen från Falkenberg om att det var enormt svårt att följa med i viktval/placeringar/resultat när senior/junior/ungdoms-damerna tävlade mot varandra.
Citat:
Det känns som man vill göra sporten mer tillgänglig men istället blir det bara komplicerat. Jag söker efter förenklingar, tydlighet och en höjning av statusen på de tävlande.
Ah, kul att få lite respons också, när man tar sig tid att skriva ihop något.
Fast det är framförallt Jens L som skrivit, jag korrekturläser mest =)
Vad gäller damerna, så har vi ju testat och kanske konstaterat att det inte funkade bäst. Det man hellst vill ha är ju ett tydligt regelverk som förklarar hur man ska göra så det slipper bli fritt fram att göra bäst man vill. Vi tänkte mest på lyftarna, men glömde kanske bort matcharna o publiken (vilket såklart också behövs för lyftaren)

Även för ungdomarna som dubblade (2 st) kom mostridiga besked, jag frågade juryn på morgonen och de bestämde att ungdomarna tävlade en gång räknade resultatet dubbelt. Fem minuter senade ändrade de till att ungdomarna skulle tävla två gånger men slapp väga in igen. (eftersom det var invägningen de inte skulle hinna på)

Jag är nog benägen att hålla med er, lättast är om man kan se till att kategorierna går på olika dagar = inga problem att tävla två gånger.
Och om man måste köra samma dag får man lägga tävlingen så att folk både hinner väga om, och tävla om. Rent tekniskt tycker jag ju att det är fel att man inte väger in med de andra i gruppen.

Haha, fast nästa gång är jag ju senior, så då behöver inte juniorerna ens få tävla med de vuxna

Ps bubbe förlåt om ja spammar din dagbok
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 21:15   #2788
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg

Ps bubbe förlåt om ja spammar din dagbok
Detta är INTE spam!

Very Importent Information, sk VII vilket inte ska blandas ihop VIP Very Impotent Person.
Gammal 2008-11-25, 09:11   #2789
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Mätte mig på jobbet då det tydligen ska vara någon sorts utklädnad till kickoff,

80cm i grenen
122 cm bröst
117cm röv
110cm mage

armlängden mätte jag på utsidan från handled till axelled 59cm

Fick mätt lår och arm omkrets med, 74 resp 42 cm (gissa vilket mått som hör till vilken lem).
Gammal 2008-11-25, 09:59   #2790
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
80 cm gren? Ska man bli imponerad nu?
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27.