Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-10-25, 15:06   #1
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Dags för en Rookie tycker jag

Ja ok... hmm denna journal kommer vara lite speciel och jag är i rätt stort behov av tips skulle man kunna tro...

Hur som hellst tänkte jag att det var dags för en annan viktklass att börja skriva. Har kollat runt lite bland journalerna men jag har inte sett en ända som är i så dålig form som jag..

Ok lite info om mig då.

(Den här infon är inte för kännsliga läsare.)

Ålder: 18 (840924) känner mig som en 16 åring både fysiskt å psykiskt
Kön: kille
Sysslar med: Student i 3e året på Tekniska programet


Jag har tränat i 1 år.. varav 3 månader riktigt seriöst. Jag har alltid varit den svage men jag har givit mig på att jag ska bli stark. jag är just nu under medel i styrka men jag tänkte att det kanske skulle vara häfftigt å följa resultatet från en sådan också =)...

Mitt tränings schema består av följande:

Måndag: Bröst och triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg och Biceps
Torsdag Vila
Fredag: Axlar och Mage
Helgen: Vila en av dagarna den andra Ben och traps

Så här ser min kost ut. Min kost uppdaterades nyligen innan var den totalt kass. Kan ha varit därför jag varit så klen.

Frukost: Fil med nått flingaktigt i. 3 ägg. massa frukt och bröd
Lunch: Massa grönt och så mycket skolmat jag får plats med. Försöker ta mest av det kolhydratrika.
Mellanmål: Tonfisk med pasta å lite grönt
Middag: Det mamma laggar. Jag försöker övertala henne att göra så proteinrik mat som möjligt.
Innan sov dags: Några mer ägg å några mackor
Ska kanske tillläggas att jag offtast frossar i mig mat efter träningen. En proteindrink blir det också

Tar gärna emot kommentarer. Både negativa å possetiva. Behöver lite respons för att bli motiverad med den här journalen ..


På måndag blir nästa träningspass

Senast redigerad av Filthy den 2002-10-25 klockan 15:18.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 16:41   #2
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Rookie, tar du inte över hundra i bänkpress kan du dra! Skämt och sido, de starka grabbarna(och tjejerna för den delen) ger oss "klenisar" råd mer än gärna! Om du är motiverad och tränar sunt och försöker lära dig så mycket som möjligt om träning och kost så ska du se att om några år kommer du att vara i riktigt fin form! .
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 16:45   #3
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Hmm...jag känner igen mig själv här. Jag har styrketränat sen februari i år och tycker mig vara bevis på att med bra kost och träning kan det gå rikitigt bra. Bildbevis på väg...

Lycka till och glöm inte tålamodet...(du är säkert mindre noob än mig..:p )
  Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 16:55   #4
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
va ligger morronvikten på då?

Aså helt grymt, fler o fler som lägger in journal ä typ 18...
Gött e de!

Kör hååååårt!!!
goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 17:15   #5
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Jag visste att jag hade glömmt nått i min info..

Morgonvikten ligger på fjuttiga 65 kg (going up hoppas jag nu) Jag är 180cm lång

Som sagt så tror jag att det var min kost som låg bakom den eller jag vet...
Jag åt knappt frukost innan..

skönnt att det fanns lite intresse för dom små oxå

Nu sitter jag iaf å bara längtar tills passet på Måndag. Då är det nämligen maxning i bänk som gäller bl.a...

Senast redigerad av Filthy den 2002-10-25 klockan 19:29.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 17:20   #6
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Originally posted by spinkoo
Hmm...jag känner igen mig själv här. Jag har styrketränat sen februari i år och tycker mig vara bevis på att med bra kost och träning kan det gå rikitigt bra. Bildbevis på väg...

Lycka till och glöm inte tålamodet...(du är säkert mindre noob än mig..:p )
Skönnt å höra... jag har nyss börjat med basövningarna Marklyft och knäböj oxå... har alltid tänkt på hur fult det borde se ut med små fjuttiga vikter. Men nu skiter jag i det.. Dom kan ifall dom så vill ta bilder när jag tränar basövningarna.. Träna ska jag iaf!
Å nu när man kör dom övningarna och har totalrenoverat i kostschemat så borde vågen snart bli lite snällare mot mig...

Å bilder e alltid kul.. När får man se dom då?
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 17:52   #7
John M
Registered User
 
John Ms avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 086
Bilder...aaaah bilder...vill se
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-25, 17:56   #8
Linnet
Ett steg till!
 
Linnets avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Värmland
Inlägg: 1 578
Vad denna besatthet att vilja se på bilder med halvnakna killar som spänner sig? E vi på ett tveksamt forum? Det kanske är så att när ni ser en snubbe göra så här så blir ni rent av lite styva i byxan? Jaja smaken är som baken, jag accepterar alla som de är och jag vill bara säga att ni behöver inte skämmas!
__________________
Idrottspsykolog in training.
Linnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-28, 16:59   #9
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Bröst/Triceps

Ja då var det dags för den klenaste på detta forum att visa sina framgångar...

Bröst
Jag började idag med att maxa. Jag låg på det låga 50 kg Men idag lyckades jag pressa upp 52.5 och t o m 55 kg.. Vart jag riktigt glad över. 55 låter mycket bättre än 50.. en hel tiondel mer .

Bänkpress: 12 x 40kg... 10 x 40 kg... 8 x 40 kg
Sned bänkpress med hantlar: 14 x 11kg... 10 x 11kg.. 8 x 11kg



Triceps

Smal bänkpress: 12 x 31kg.. 10 x 31kg.. 7 x 31kg
Pushdowns: 12 x 40kg.. 8 x 40kg.. 8 x 40kg.. 8 x 40 kg
Rep bakom huvudet: 10 x 35kg... 8 x 35kg.. 6 x 35kg..

Kommentarer: Jag tyckte det här träningspasset var riktigt skönnt.. Maxningen ledde till en stor lättnad... Den så hemmska bröstmuskleln utvecklas iaf...
Jag fick en så jäkla skön pump i triceps idag å allt känndes grymmt bäter än förra bröst/triceps passet... Finns inget mer å påpeka...

På onsdag då jäklar ska ryggen å mina biceps få lida lite..
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-30, 18:05   #10
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Rygg/biceps

Jag startade passet med att öva in tekniken i marklyft... Efter 15 min träning fick jag reda på att jag var för stel i benen för denna övning... Så jag antar att det blir en del stretching...
Det är när jag ska gå ner med skivstången som ryggen böjer sig... Försökte ändra på det mesta men det verkar helt enkelt som om jag är för stel.
Det får bli stretching varje morgon på den muskeln. dvs baksida av låret och stjärten...

Rygg:
Sittande kabelrodd: 18 x 10e vikten.. 10 x 12e vikten.. 7 x 12e vikten
Latsdrag: 12 x 9e vikten.. 10 x 9e vikten.. 7 x 10e vikten

Biceps
Skivstångscurl: 10 x 20kg.. 6 x 20kg.. 8 x 20kg
Hammercurl: 8 x 9kg.. 6 x 9kg.. 6 x 9 kg..


Kommentarer: Ja det vart en lite deprimerande träningspass... Hade sett fram imot att träna Marklyft för första gången.. Men det gick ju inte så bra :/..
Sen så gick det rent utsagt åt helvete på biceps.. Var nere på otroligt låga vikter. iofs hade jag pump i biceps efter latsdragen...
Kan ju vart därför...
Nu sitter jag hemma och njuter över hur trött jag är i korsryggen..

Aja träningspasset var inget att hurra för.. Men men, det kommer flera träningspass.. får bita ihop å peppa upp mig till på fredag..
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-04, 21:06   #11
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Ben. t o m lite mage

Jag Har kört Axlar/Traps/Mage i fredags oxå.. Men dom resultaten e inte så intresanta så dom skippar vi.

Aja hur som hällst idag var det


Ben
Knäböj: Det här gick inge vidare Jag lasta på 50 kg eftersom jag inte e så van vid denna övning... Men jag märkte att efter 8 rep så hade jag en jäkla verk i ryggen.. Det kan inte vara annat än att jag fortfarande e lite sliten i ryggen efter det förra extremt hårda rygg passet. Aja efter 2 till försök så gav jag upp benböjen och körde benpress som ersättare...

Benpress: 11 x 50kg.. 12 x 90kg.. 12 x 100kg..
Benspark: 12 x 6e vikten.. 10 x 6e 8 x 6e vikten.. Sista settet hade jag knappt någon vila innan.

Sen körde jag lite på magmaskinen. Fick grymm kontakt där i magen...

Kommentarer: Idag var ett lite anorlunda pass. Jag Fick problem med knäböjen men när jag gick över till bepressen gick det utmärkt med en putteliten ökning och en otroligt grymm kontakt. I sista settet känndes det som om jag skulle klarat av 2 reps till.. Men jag höll fan på svimma av ansträngningen. Jag tror jag börjar få det rätta psyket nu för att kunna träna hårt.. Led som en tok igenom benpress medan jag var laddad upp till 1000 att jag skulle sätta nya rekord..
Sen när jag gick över till benpressen var det nästan som om jag bara inte kunde hålla mig. då ville jag bara sparka skiten ur den =)... Man glömmde bort totalt hur liten man var...
Hoppas jag kan hålla kvar det här sättet att tänka.

Aja På Onsdag blir det Bröst/triceps.. Om det nu är nånn som bryr sig/läser det här.. har inte ens fått ett råd än.. Antingen gör jag allting rätt enligt alla eller så är det bara "the big guys" som får respons.



Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-04, 21:16   #12
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Tjenare!!

Bara undra varför du bara kör 2ryggövningar o 2 biceps övningar?

Tycker att de ä för lite, med tanke på att du tränar dom 1ggr i veckan

Tycker du kan lägga in 1till av varje, exempenvis för rygg ,stela amrklyft, ryggresninar, latddrag med v-handtag

biceps kanske hantelcurl, koncentrationscurl...

Annars tycker ja du verkar ha koll på de mesta...

goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-04, 21:26   #13
John M
Registered User
 
John Ms avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 086
Fick du "kontakt" efter 20 reps eller? Många tror att "kontakt" är när dom får en massa mjölksyra i magen.
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-04, 21:32   #14
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Originally posted by goa_killen
Tjenare!!

Bara undra varför du bara kör 2ryggövningar o 2 biceps övningar?

Tycker att de ä för lite, med tanke på att du tränar dom 1ggr i veckan

Tycker du kan lägga in 1till av varje, exempenvis för rygg ,stela amrklyft, ryggresninar, latddrag med v-handtag

biceps kanske hantelcurl, koncentrationscurl...

Annars tycker ja du verkar ha koll på de mesta...

Som jag skrev så håller jag på vänja mig vid marklyft. Men det gick inte så bra... Antingen e jag för stel eller så e jag helt enkelt mega klen i korsryggen.. Men jag har aldrig fått sådan tränings verk som jag fick efter det träningspasset.. Eller jo men inte i ryggen. Har varit en av dom svåraste musklerna för mig att komma i kontakt med.. Iofs känns det som om jag inte får någon kontakt i Vingarna heller. Ändå känns det som om jag gör latsdragen perfekt... Men antagligen inte..

Aja hursomhellst så ska jag lägga in marklyft mer och mer för varje vecka som går...

Tack för svaret iaf
Nu känns det mer som en journal istället för en Dagbok..
Jag tål kritik så ös på med allt ni har på hjärtat.. Håll en mogen nivå bara så e jag glad...
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-04, 21:38   #15
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Originally posted by John M
Fick du "kontakt" efter 20 reps eller? Många tror att "kontakt" är när dom får en massa mjölksyra i magen.
Jag vet inte om jag slarvat men jag kan inte hitta att jag skrivit att jag ens gjort 20 reps... kanske om man plusar ihop 2 set. John. Eftersom vi tränar på samma gym och går i samma klass i plugget så vet jag att du kör bara höggst 30 min per pass. vad jag sett iaf.. Så jag vet inte om du är rätt man att klaga om få reps.. eller du menar kanske att 20 totalt är för mycket?

Fast det är mycket möjligt att det är mjölksyra.. Men jag har ju iofs beskrivit kännslan jag hade om jag inte minns fel
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)