Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-10-20, 21:34   #1
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Min träningsjournal..

Hade spenderat 40 goda minuter i att tänka igenom och skriva något väldigt långt och väldigt vettigt som journal sen får jag "you have included too many images.." för jag använt för många smileys , tryckte på back och så är allt borta! Usch o ve, nåja ska editera den här tråden immorn tänkte jag och skriva om allt! Är alltför trött nu vi hörs!
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-21, 21:09   #2
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Då försöker vi igen då...

Mål:
Generella: bli större starkare snyggare smidigare, de fyra S'en helt enkelt!
Långtids:100kg odeffad men inte alltför fet Juni 2004.
Korttids: Få upp marklyftet på en goda 160kg, bänken 90kg och knäböjen har jag inte riktigt satt mål för än.

Principer: Tror på riktig mat framför tillskott, fuskar dock med en gainer efter passen ibland. Tror på fria vikter framför maskiner, tror på basövningar som grund och isolationsövningar som supplement.Gillar att "schocka" kroppen genom att trappa upp rejält på vikterna och intensiteten med jämna mellanrum. Tror inte på dragremmar och bälten om man inte ska köra 1 rep max där de kan behövas.

Kost: God grundlig kost, mkt kolhydrater med lågt GI värde, fiberrikt, vitaminer&mineralrikt, tillräckligt med protein och fett(rätt balansering av fettsorterna kan jag tillägga). Drar en gainer ibland efter ett pass för jag inte har tid och ork att gå upp tidigare för att laga lite mat att ha med efter passet.

Schema:
Måndag: Wing Tsun kungfu 2 timmar
Tisdag: Bröst och triceps
Onsdag: Rygg(exklusive trapzen) och biceps | Wing Tsun kung fu 2 timmar
Torsdag: Axlar Trapz och mage
Fredag: Ben
Lördag: wing Tsun Kung fu 4 timmar
Söndag: VILA!

Övningar:
Bröst och triceps; Bänkpress, Sned bänkpress, hantelpress, hantelfly's, Lutande tricepspress bakom nacken , dips bakom ryggen, pushdowns, hantelsträck över huvudet.

Rygg och biceps: T-bar rodd, hängande skivstångs rodd, hantelrodd, skivstångscurl, preacherskivstångscurl , sittande hantelcurls, marklyft, hyperextensions.

Axlar trapz och mage: hantellyft sidledes, framåt och framåtlutad åt sidorna, Militärpress, upprätt rodd, skivstångs&hantelshrugs, situps crunches legraises alla med vikter som motstånd.

Ben: Vadpress, knäböj, benpress, legcurls , stela marklyft.

Övningarna görs nödvändigtvis inte i följden de skrevs i , Wing Tsun kung fu'n är för att tillägga inte så fysiskt ansträngande utan mer teknikmässigt, smidighet och dylikt.

Persondata:
Ålder: 18
Kön: Man
Vikt: ??kg morgonvikt
Personbästa: Marklyft 130kg, bänkpress 75kg , knäböj har inte vågat maxa riktigt än men borde ligga runt marklyftet.
Har gymmat i 7 månader nu.

Åsikter och frågor är välkomna!

Senast redigerad av michael den 2002-12-04 klockan 18:15.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-21, 21:26   #3
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Hur lång är du??

"Mål:
Generella: bli större starkare snyggare smidigare, de fyra S'en helt enkelt!"

Hhehe, varför bara välja 1 s

Annars ser de okej ut...
Väntar in resultaten från nästa pass...

Va går föresten Wing Tsun kungfu ut på?

Lycka te!!!
goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-21, 21:31   #4
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
ah glömde längden, är 186cm sist jag mätte mig(några månader sen?)

Wing tsun? Inte mycket, slå på motståndaren inga regler , fula tricks allt möjligt Dock ur självförsvar, iallafall de första "graderna".
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-22, 16:55   #5
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
21/10 -02:
Tränade wing tsun idag, inget märkvärdigt förutom att jag och en annan av wingtsunare körde lite bänkpress innan passet, fick reda på att han varit bodybuilder i sin ungdom(när han va 13-17) och lekt runt med lite "saker". Han berättade om sina bästa prestationer och hur han fick hjärtstillestånd mitt i ett set bänkpress en gång, synd bara att han inte alls är så bitig idag(fast lite definition finns ju kvar)! Skadade även handen när jag blockade ett slag på fel sätt så nu sitter jag här med svullen högerhand och nån slags gasbinda lindat runt den , aja det ska inte få hålla mig borta från gymmet!
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-10-22, 19:45   #6
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
22/10 -02:
Bestämde mig idag för att utesluta bröstet ur mitt pass för det enkla skälet överträning. Körde som sagt ett massivt pass bänkpress med en föredetta kroppsbyggare igår så jag vill inte riskera överträning . Körde dock ett rejält tricepspass, gjorde totalt 7 set på cable pushdowns, varav 3 var uppvärmning och "anpassning" lite(men inte helt) efter Max-OT's principer. Därefter följde 4 set av liggande tricepspress med skivstång. Sen 4 set med sittandes tricepspress bakom huvudet med hantel och som avslutning 3 set dips bakom ryggen med vikt i knät.

Cable pushdowns; 30kg
Tricepspress skivstång; 20kg
Tricepspress hantel;21kg(de kommer i 19 och 21?)
Dips bakom ryggen; 15kg+kroppsvikt

Repsen låg på 4-6 förutom i uppvärmningen och anpassningen.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:14   #7
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
8&9/11 -02

Har inte skrivit här på ett tag för jag inte har haft TID men jag har legat i, lite svårt att minnas förra veckans pass i detalj så därför skriver jag nu de två senaste , idag och igår!

Igår körde jag då ben o mage, värmde upp i knäböjen och lastade på 90 pannor, körde 4-6 reps 4 set(ja jag vet att jag är svag i böjen!) kändes bra i quadsen. Gick direkt på benpressen, lassa på 170kg 4-6 reps 4 set utan uppvärmning, fick nästan småkramp i sista settet i högra låret men det gick! Vid det här laget svettas jag som en gris och mår görbra! bencurls blev nästa, 65kg 4-6 reps 4 set utan uppvärmning, försöker maxa i maskinen(75kg) klarar 1½ rep.Sen blev det stående vadpress, 120kg 4-6 reps 4 set. fick fuska upp den sista 5an i sista setet men det gick. Sist och inte minst blev det lite magövningar, crunches med 21kg hantel på bröstet, lite cablecrunches med mera. Kan ju även säga att jag fick med min träningspolare på samma schema igår fastän att han inte körde med samma vikter så maxxade jag honom, han brukar aldrig köra ben gissa om han kunde gå idag

Idag då, drar ner till gymmet värmer upp direkt på skivstångshrugsen, 60kg 10 rep. Går på 2 set 100kg men jag märker att det är för lätt(klarar fler än 6 rep woohoo!) ökar till 110kg och pallar 4 rep, försöker en 4 reppare till o klarar det men tappar nästan greppet i slutet, märker att mitt grepp inte är beredd för den belastningen. Frågar ägarn om man får använda magnesiumoxid men det va förbjudet(helvetes jävla skit), vill ju inte använda remmar. Går på framåtböjda latraises och straffar mina bakreaxlar lite, sen blir det stående militärpress, 40kg 4 set 4-6 rep. Och som avslutning då går jag på upwardrows fast i kabelmaskin då eftersom det är första gången jag kör övningen, lastar på 35kg och kör igenom 3 set.

Två perfekta pass, total fokus genom hela passen och hög intensitet, kände mig tillfreds och mör i kroppen efter båda passen.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:18   #8
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Citat:
Originally posted by michael
8&9/11 -02

Två perfekta pass, total fokus genom hela passen och hög intensitet, kände mig tillfreds och mör i kroppen efter båda passen.
Härligt me pass man e nöjd me!!!

Hoppas du fortsätter!!

goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:24   #9
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by michael

Dips bakom ryggen; 15kg+kroppsvikt

*nyfiken på vad det är för nåt

Fortsätt skriv så hejar jag på
  Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:24   #10
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Citat:
Originally posted by goa_killen


Härligt me pass man e nöjd me!!!

Hoppas du fortsätter!!

Hehe jovars det är det härligaste som finns! satt faktist och skummade igenom din dagbok precis innan jag kollade svaren i min tråd. Har hållt i nu 7 månader så det är nog ingen fara, läste igenom hela Max OT igår, även fast den är en tillskottsförsäljningsgimmick så gav den mig lite goda tips om mental fokus och när jag prova dom igår och idag gav det resultat! har faktist vart dåligt med fokusen sen i sommras eftersom man är så jävla trött efter skolan :mad:
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:26   #11
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Citat:
Originally posted by spinkoo


*nyfiken på vad det är för nåt

Fortsätt skriv så hejar jag på
http://www.*******.com/training/exerc...d_the_back.asp

utmärkt övning för triceps även om den tar lite på framaxlarna skulle jag tro!
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:32   #12
goa_killen
På väg mot 100kg
 
goa_killens avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 075
Citat:
Originally posted by michael

http://www.*******.com/training/exerc...d_the_back.asp

utmärkt övning för triceps även om den tar lite på framaxlarna skulle jag tro!
Hmm, den övningen har ja för mej kallas norska armhävningar

En grym övning som ja tycker tar bra på triceps, och ger bröst och framsida axlar grym PUMP!!
goa_killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:36   #13
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Den övningen trodde jag man gjorde för att man inte orkar göra vanliga dips. Så sa min fotbollstränare...
  Svara med citat
Gammal 2002-11-09, 17:42   #14
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
Citat:
Originally posted by spinkoo
Den övningen trodde jag man gjorde för att man inte orkar göra vanliga dips. Så sa min fotbollstränare...
Det stämmer nog för jag orkar inte göra så många vanliga smala raka dips.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-11-10, 20:36   #15
michael
Custom User Title
 
michaels avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 494
10/11 -02

Vilket grymt pass! Fokusen tog ett par minuter att samla och intensiteten likaså eftersom jag kom direkt från jobbet! Men när den väl kom satt den genom hela passet, körde rygg och biceps idag då. Tränade med 30kgs skivstången innan jag blev sjuk 6 veckor sen, efter jag vart sjuk och blev frisk hade jag tappat lite och körde därför på 27,5 ett tag tills 3 veckor sen då jag bara körde 25kgs skivstång i preachercurlställning. MEN IDAG lassar jag upp 27,5kg vanlig skivstångscurl, för lätt så jag drar till med 30, för lätt, drar till med 32,5! Orkar 5 rep första setet, 4 och sen 4. Nöjd som fan fortsätter jag därefter på ryggen, tbar row 55kg 4 set, "hängande" skivstångsrodd 55kg, "chins" i kabelmaskin 65kg 4 set och sen då lite hammercurls. Som avslutade övning går jag på marklyftet, värmer upp på 60kg. Körde 100kg förra gången och det va rätt så tungt, 4-6 reps så jag tänker äh lassa på 100 då, märker till min stora förvåning att jag klarar 9 reps! så jag tänker all or nothing och drar på två femmor så jag kommer upp i 110kg! Klarar 5 reps, 4 reps 4 reps! FYFAN VILKET PASS! Underbart, inte nog med att fokusen och intensiteten va där men jag hade ökat nämnvärt i både marklyftet o skivstångscurlen! Nu känner man sig allt som en kung
michael är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)