Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-19, 15:09   #16
muffe85
Registered User
 
muffe85s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 189
Citat:
Ursprungligen postat av Lizard
Om du läser igenom tråden från början där frkn Snork startade den ända till slutet ser du kanske att det inte är någon säker slutsats dragen?
Lizard
Som du kanske inte märkte så svarade jag på Fed Ups svar i den där posten...?

FED UP
kan du inte bara öka på promenaderna? gå en omväg hem från jobbet och en extra sväng på kvällen eller nåt. det gör ju en hel del att gå raska promenader...

MUFFE85
Slutsats: Samma energiintag, öka träningen.
muffe85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-19, 15:32   #17
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Whoooa, här hade det kommit inlägg minsann Insåg nu att jag kanske borde ha gjort en poll i st - det jag liksom är ute efter är att få reda på vilken förändring ni tycker man skall göra först i dieten - sänka intaget eller öka cardion. Man vill ju inte s.a.s. spela ut alla kort redan från början.

Och som jag redan skrev tidigare, skulle jag allra helst inte dra ner på intaget om det inte blir absolut nödvändigt, utan jag ökar hellre på mängden cardio. Att ta en längre väg till jobbet om morgnarna låter helt klart enklast och vettigast - det kommer knappt kännas ens. Så, som det ser ut nu, kommer jag öka morgonpromenaderna men ligga kvar på 2000 kcal i snitt...

Citat:
Ursprungligen postat av Lizard
Du kanske ska höja intaget flera dagar i veckan (2t ex) och ligga kvar på nuvarande 2000kcal på övriga dagar för att se tydliga resultat i spegeln..?

Vid 55kilos kroppsvikt och ett såpass intensivt träningschema så får du vara utomordentligt försiktig med att inte få överanvändningssymptom. Styrketräningen kräver framförallt gott om näring för att inte vara rent katabol.
Jag är väl medveten om att jag tränar en hel del. Före jag körde igång dieten låg vikten still på 2200 kcal per dag och med samma träningsmängd - fast man vet ju aldrig vad som hade hänt om jag haft ett högre intag - kanske vikten legat still då med. Hur som helst, enligt planen skall jag bara dieta i 2,5 månad (februari-april) och sedan bygga en månad och eventuellt köra en liten minidiet ännu i juni. Jag tänker alltså inte ligga på minus speciellt länge - men din teori låter ändå intressant. Skulle ökningen då vara i form av kolhydrater? Och skulle jag isf tjäna något på att dra ner mängden kolhydrat under de övriga dagarna? T.ex. så här:

Sö-ti: 2000 kcal, 40p/30k/30f
Ons: 2200 kcal, 30p/50k/20f
To-fre: 2000 kcal, 40p/30k/30f
Lö: 2200 kcal, 30p/50k/20f

Jag vet att man inte behöver göra någon kärnfysiksvetenskap av det här, men tycker det är intressant, och skulle inte ha något emot att testa ett "specialupplägg" ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Näringstajming tror jag hårt på. Icke att förakta under deff heller: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...2&page=1&pp=15
Jodå, det här håller jag stenhårt på också Får i mig protein just före passet, kolhydrater direkt efter, och sedan protein igen en och tre timmar efter passets slut. Käkar alltid största delen av dagens kolhydrater vid frukost och kring träning - oberoende av när på dygnet jag tränar.
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-19, 15:51   #18
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Citat:
Ursprungligen postat av muffe85
Du svarade redan på frågan när du började tråden typ.
Det är upp till dig att välja vilket du väljer.
Jo, det är klart det är upp till mig. Borde som sagt ha formulerat mig lite annorlunda, och kanske gjort en poll i st.

Citat:
Ursprungligen postat av muffe85
PS du behöver inte köra mer CARDIO för att öka energiutgifterna. du gör av med mycket energi vid styrketräning oxå.
Om du inte vill säkna energin så höj lite på träningen.
Hur menar du då? De styrkepass jag kör nu går löst på 45-60 minuter, och då är det inget gynstolesittande direkt Och fyra styrkepass i veckan med 4-split passar mig... även om jag också funderat på att testa helkroppspass.

Citat:
Ursprungligen postat av muffe85
Ett råd är att inte gå ned fortare än 0.5kg i veckan för då behåller du mest muskelmassa. speciellt om du redan är rätt slimmad.
Jo, det vet jag mer än väl. Jag är inte ute efter snabb viktnedgång, vikten struntar jag faktiskt i helt om jag skall vara ärlig. Jag vill få ner fettprocenten på ett så effektivt och "hälsosamt" sätt som möjligt - för att se hur jag ser ut under det mjuka och få en bättre koll på vilka muskler jag borde prioritera framöver.
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-19, 20:30   #19
muffe85
Registered User
 
muffe85s avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1 189
Quote:
Originally Posted by muffe85
PS du behöver inte köra mer CARDIO för att öka energiutgifterna. du gör av med mycket energi vid styrketräning oxå.
Om du inte vill säkna energin så höj lite på träningen.

Hur menar du då? De styrkepass jag kör nu går löst på 45-60 minuter, och då är det inget gynstolesittande direkt Och fyra styrkepass i veckan med 4-split passar mig... även om jag också funderat på att testa helkroppspass.
--------------------------------------------------------------------------

Det jag menade och sa var att, det finns andra sätt att gå ned i vikt på, än att höja cardion. Men du kanske tycker om att gå långa promenader, då är det ju super!=)
Men jag tycker det är långtråkigt och svindrygt. Så jag cyklar hellre 30min än att gå 60min.
muffe85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-19, 20:54   #20
Snorkfröken
Registered User
 
Snorkfrökens avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Åbo, Finland
Inlägg: 1 923
Citat:
Ursprungligen postat av muffe85
Det jag menade och sa var att, det finns andra sätt att gå ned i vikt på, än att höja cardion. Men du kanske tycker om att gå långa promenader, då är det ju super!=)
Men jag tycker det är långtråkigt och svindrygt. Så jag cyklar hellre 30min än att gå 60min.
OK, då missförstod jag dig. Trodde du menade att man inte behöver höja cardion utan att man kan lika gärna kan öka på styrketräningen. My bad.

Jodå, långa promenader är inga problem - med mp3-spelaren laddad är det kanon. Att cykla skyr jag däremot som pesten
__________________
Female under reconstruction
Still 51 % sweetheart and 49 % bitch - don't push it!
Snorkfröken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)