Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-07-17, 22:21   #1
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Patte vill bli större ;)

Hallu!
Nu har jag tänkt på detta länge och kommit fram till att jag får fanimig ta och publicera min journal här, inte minst för min egen skull så jag kan ta tag i min krage igen när det gäller deffen.

Lite bakgrund:
Har styrketränat i ca 2 år, varav ett är seriöst. Favoriserar MaxOT eller snarare sagt en modifiering av MaxOT med egna övningar men enligt MaxOTs principer. Min vikt var när jag började ca 110 kg och är nu ca 80 kg +/- 2 kg.

Träningsupplägget förtillfäller är:
Måndag: Axlar, Mage
Tisdag: Rygg
Onsdag: Bröst, Underarmar
Torsdag: Ben, Traps
Fredag: Biceps, Triceps, Mage

Kommer nu ligga på ca 2200 kcal uppdelat på 55/30/15 vilket har fungerat under min "provdeff" för att bli av med lite överflödigt som hänger ivägen



MÅNDAG 15/7 (Axlar, Mage)
Passet inleddes faktiskt jävligt bra med ordentligt tryck och jag kände att i hantelpressen kunde jag verkligen ta i. Problemet är där nu att det svåraste är nu nästan att få upp hantlarna i startposition utan att alltför mycket energi skall gå åt till det

Hantelpress 3x6 @ 31kg
Militärpress 1x6 @ 55kg, 1x5 @ 50 kg
Framåtlutande hantellyft 4x8 @ 12kg
Stående hantellyft framåt 2x6 @ 15kg
Hantellyft åt sidan 1x5 @ 15kg, 1x6 @ 12 kg
Situps 1x60, 1x50, 1x40
Crunsches med kabel 2x15 @ 50kg, 1x10 @ 55 kg
Liggande benlyft 2x20


TISDAG 16/7 (Rygg)
Ligger och läser Arnold's bok The new encyclopedia of modern bodybuilding på kvällarna och den är verkligen motiverande. Känner att jag kan inte vänta till att komma till gymmet nästa dag. Var totalt laddad inför detta ryggpass och det gick jävligt bra. Latsdragen var upptagna när jag skulle göra den så jag fick gå rätt på Sittande kabelrodd efter mina chins. Kabelrodden gick underbart och satte ett nytt rekord på 100kg vilket dessutom är max i den maskinen

Chins 1x10, 1x8 (mest uppvärmning)
Sittande kabelrodd 1x6 @ 90kg, 1x6 @ 95kg, 1x6 @ 100kg
Latsdrag med V-stång 2x6 @ 85kg, 1x5 @ 85kg
T-barrow 1x10 @ 45kg (första gången så jag bara kände på övningen lite)
Goodmorning 1x6 @ 80kg, 2x6 @ 85 kg
Hypersträck 2x6 @ 20kg


ONSDAG 17/7 (Bröst, Underarmar)
Misstänkte att detta passet skulle gå åt helvete då jag klockan 04.30 gick upp när klockan ringde. Mindre än 4.5 timmes sömn brukar lixom inte passa så bra ihop med träningen men jag skulle träna. Skulle till Skara sommarland idag och planerade om dagen till en ätardag. Passet gick faktiskt bra och jag gjorde ökningar i blandannat Sned Hantelpress där jag återigen är tillbaka på mina 36kgs hantlar efter att ha varit under den nivån på ca 2 månader. Kände dock i slutet av passet att energi började ta slut trots en extra portion gröt på morgonen.

Sned Hantelpress 3x6 @ 36kg
Rak Hantelpress 1x6 @ 33kg, 1x5 @ 33 kg
Sned Bänkpress i Smith1x5 @ 85kg, 2x5 @ 80kg
Dips 1x8, 1x7, 1x6 (100% korrekt utförande)
Handledscurl (3 set, kommer inte ihåg vikt utan bara testade övningen)
Omvänd Handledscurl 1x6 @ 45kg, 1x5 @ 45kg



Nu jävlar ska det byggas
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 13:58   #2
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
TORSDAG 18/7 (Ben, Vader, Traps
Vaknade med världens huvudvärk idag men det skulle absolut inte få stoppa mitt benpass såhär dem sista dagarna innan viloveckan. Tog mig in till gymmet efter att ha fått i mig en NyTro och 15g hasselnötter och passet gick UNDERBART. Snacka om att jag fick pump i benen och vikterna i benpressen (45-graders) bara flög upp Satte nytt PB med 20 (!) kg!!!
Tog det lite lugnt i knäböjen för att jag haft ont i knäna efter att jag slagit runt med min MTB.

Knäböj 2x4 @ 100kg
45-gradersbenpress 1x6 @ 260kg, 1x6 @ 270kg, 1x6@280kg, 1x4 @ 290kg
Benspark 3x6 @ 83kg
Hamstringcurls 2x6 @ 45kg
Vadpress 3x6 @ 75kg
Vadpress i maskin 2x6 @ 50kg
Hantelshrugs 3x6 @ 39kg

Fasen va bra detta gick och jag känner mig motiverad till 100%, både när det gäller träning och deff
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 15:15   #3
Rob The Man
Hård men rättvis
 
Rob The Mans avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Västerås
Inlägg: 317
Hejsan kul att du skriver journal här du med alltid lika roligt att följa med och hjälpa till när det behövs samt pusha på lite extra när det behövs.

Dina pass ser bra ut men jag tycker 2200 kcal låter lite lågt för dig.

Hur gammal är du? va väger du och vad är dina mål?

Skulle vara roligt att se hur du har delat in dit matschema


/Robban
Rob The Man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 18:51   #4
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Robban > Lite lågt med 2200 Kcal? Jag väger ju bara ca 80kg (lite mer förtillfället) och mitt mål just nu är att lyckas öka i muskelmassa och bli av med lite fett. Mestadels öka i muskelmassa iofs men vill inte lägga på mig för mycket
Sitter och pillar med min kost som sjutton för att få till det bra, och jag ligger med det som jag vill nu på ca 330g protein / dag

Ska ta och fixa till mitt lilla kostschema och få ut det här oxå sen
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 19:29   #5
Rob The Man
Hård men rättvis
 
Rob The Mans avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Västerås
Inlägg: 317
Citat:
Originally posted by Patte
Robban > Lite lågt med 2200 Kcal? Jag väger ju bara ca 80kg (lite mer förtillfället) och mitt mål just nu är att lyckas öka i muskelmassa och bli av med lite fett. Mestadels öka i muskelmassa iofs men vill inte lägga på mig för mycket
Sitter och pillar med min kost som sjutton för att få till det bra, och jag ligger med det som jag vill nu på ca 330g protein / dag

Ska ta och fixa till mitt lilla kostschema och få ut det här oxå sen
Väger också 80kg och deffar nu på 2800-3000 kcal om dagen och inte tappar jag styrka jag ökar snarare för att man äter en sån mat kroppen suger åt sig bättre.

/Robban
Rob The Man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 21:21   #6
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Robban > du kan se här nu hur jag ligger med kosten här, orkar inte göra om den så jag kan lägga in den här:
http://www.mediahuset.net/patte/np.xls

men om du ligger så högt på kcalen måste du ligga ganska mycket högre på kolhydrater och fett än vad jag gör eller? Känner du för det får du gärna komma med kommentarer vad du tycker att jag ska öka på/minska på

Nu ska jag ut och simma lite i poolen så man får lite fysisk aktivitet innan man sätter sig här igen
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-18, 22:01   #7
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Sådär ja då har man avslutat kvällens lågintensiva aktivitet som bestod av att simma: 10 längder crawl och 20 längder bröstsim. Ska öka på det efterhand men kommer att göra detta 2 ggr / dag för att hålla förbränningen uppe lite
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-29, 17:10   #8
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Im back!!! NU jävlar är den träningsfria veckan över och jag kan inte vänta att dra till gymmet. Har vart hårt att låta bli att träna men jag kände att det var behövligt.

Kan sammanfatta den veckan som gått på så sätt att dieten är skött bra och min ätardag blev väldigt mycket mat Även i Fredagskväll blev det lite men inte alltför farligt, problemet var bara att man inte kom hem så där blev det inte tillräckligt med protein.

Ska iväg och träna nu men senare ikväll ska jag skriva in en sammanfattning av mitt träningspass. E tänd till 200% så det ska nog bli ett jävligt bra pass, med tanke på att jag tränar med en kompis också

:muscle:
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-29, 20:58   #9
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Nu så var detta passet över och jag hade tänkt att köra lite fler reps men icke! Körde tungt och det gick super, problemet var bara att jag körde på ett nytt gym och maskinerna var olika i vikterna så det blev lite fel men marklyften funkade idag iaf

Chins 3x8
Latsdrag 1x3 90kg, 1x6 80kg
Latsdrag med V-stång 1x8 70kg, 1x6 80kg
Sittande rodd 3x6 70kg
Marklyft 1x6 130kg, 1x6 145kg, 1x6(5,5 då) 150kg

Shrugs med hantlar 1x6 35kg, 3x6 40kg

Sen var det slut men det jäbdes jävligt bra detta. Var lite Bent-over-rows men dem skriver jag inte upp för det var inte så seriöst... Kan inte vänta till att träna imorron! Dessutom är kaloriintaget höjt lite och jag går inte direkt efter min plan över vad jag ska äta. Detta för att lägga på mig lite massa
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-30, 10:29   #10
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Sådär då har man klarat av ett cardio-pass oxå bestående av 12-13 minuters löpning. Det var jäkligt varmt ute men det är sånt man får stå ut med om man vill öka sin förbränning lite

I eftermiddag är det bröstens tur på gymmet och det blir ett antal hantelpressar samt dips (om dem nu har dips-ställning) och sned bänk. Ska försöka klämma in lite mage i det passet oxå

Känner av lite träningsvärk i ryggen sen igår men det är inte så mycket, men jag är iofs lite seg med att få träningsvärk så jag kan lika gärna få det ikväll...
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-30, 17:08   #11
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Då har man klarat av dagens träning oxå. Körde bröst idag och fick ett enormt pump. Flummade omkring lite på gymmet och körde lite alla möjliga maskiner för bänkarna på det nya gymmet är helt värdelösa så man kan inte hålla balansen men men det gick super iaf

Sned hantelpress 1x10 25kg, 1x10 30kg, 1x6 35kg, 1x6 32,5kg
PecDec 1x4 60kg, 2x8 50kg (denna var mycket friktion i)
Bröstpressmaskin1 3x8 50kg (konstig maskin)
Bänkpressmaskin 1x6 80kg, 2x8 90kg
Dips 1x4 (inte alls trött)
Kabelflyes 3x8 35kg

Situps 3x40
Benlyft 1x20, 2x15
Magmaskin för sidomusklerna 3x10 okänd vikt

Konstigt pass var detta men va sjutton det kändes jävligt bra och jag kommer inte ihåg vikterna exakt så det kan vara lite fel där! Tror jag ska fortsätta bara bestämma vilken dag jag ska köra vad och sen gå till gymmet och göra dem övningarna jag känner för. Det ökade min träningslust extremt mycket. Imorron blir det träning lite tidigare för att slippa den värsta värmen mitt på dagen
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-07-31, 12:37   #12
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
BEN!!!
Idag var det då dags för ben och tänkte då att jag åker in så jag är inne vid gymmet när dem öppnar vid nio ungefär för att slippa den värsta värmen. Visst trodde jag, det var så j*vla varmt så jag svettades som en gris när jag väl var där och vikterna var inte i närheten av vad jag brukar köra på. Testade en del maskiner för första gången och det kändes bra faktiskt med tanke på att jag tog hela magasinet i några stycken. Var lika flummigt idag som igår men det kändes bra när jag gick därifrån.

Idag har jag även fått en enorm träningsvärk i bröst och rygg! UNDERBART! Har även inhandlat en sån där AbSlider eller vad dem heter så nu ska jag se till att få träningsvärk i magen oxå

Knäböj 1x4 100kg, 1x8 90kg, 1x6 90kg
Benpressmaskin1 1x10 110kg, 2x10 120kg
Benspark 3x8 Fullt magasin
Benpressmaskin2 3x10 Fullt magasin
45-gradersbenpress 1x10 150kg, 1x10 200kg, 1x10 220kg
Stående vadpress-maskin 5x10 Fullt magasin, 1x20 Halvt magasin

Den 45-gradersbenpressen var väldigt underlig och kändes lite konstig. Har kört på 290kg det senaste men värmen sätter sina spår dessutom. Imorgon ska biceps och triceps få sig en rejäl omgång!
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-08-01, 21:19   #13
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Jaha. Olidlig värme! Mitt arm-pass gick HELT ÅT HELVETE! Orkar inte skriva upp det här för det var skratt-retande låga vikter och svettades som ett svin gjorde man. När jag kom ut så regnade det och hade precis åskat som sjutton och brandbilarna kom tjutande förbi. Köpte en påse godis och åkte hem! Lägger officiellt ner deffen nu för att satsa på att ÖKA, ÖKA, ÖKA!

__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-08-01, 22:01   #14
Pretender
Registered User
 
Pretenders avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 1 034
Citat:
Originally posted by Patte
Lägger officiellt ner deffen nu för att satsa på att ÖKA, ÖKA, ÖKA!

Det är rätta takter...inget jädra deffande här inte

Kör hårt och lycka till!

//Pretender
Pretender är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-08-02, 07:22   #15
Patte
No Pain, No Gain!
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 529
Nu jävlar har jag laddat med som sjutton för ett axelpass här, visserligen har jag träningsvärk nästan överallt men med massa havregrynsgröt, en NyTro och en 100% Whey så ska väl detta gå vägen! Blir en portion Creatine HSC, eller en annan variant jag har som är liknande fast utan kreatin (alltså bara snabba kolisar), innan passet så nu ska det fanimig pumpas

:muscle:
__________________
/ Patte
___________________________
Powder by Optimum Nutrition
Patte är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)