Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-15, 20:59   #1
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Skadad av pullovers, igen

Undrar vad jag kan ha gjort för fel i utförandet av pullovers när jag lyckades skada mig idag. Det knäppte till i ryggraden mellan skulderbladen, efter det blev det ett helsike att försöka röra på huvudet och armarna. Innan jag körde hade jag värmt upp med lättare vikter och hunnit köra 3 set dips. Fattade sedan en 24kg:s hantel och körde några reps då det knäppte till. Hade tänkt köra övningen på 32kg, så det var under uppvärmnings setet som det skedde. Jag kör pullovers liggandes över en plan bänk med hela övrekroppen inkl. huvudet på sätet.
Då jag hunnit med liknande tidigare är denna övning historia för min del, men skulle i alla fall vilja veta vad jag gjort fel. Har hunnit köra denna övning ungefär ett år, det är under de senaste passen jag lyckats fucka upp det. Nu blir det att försöka få tag i kiropraktorn på månda och hoppas på en tid inom de närmaste veckorna.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)