Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-06-19, 01:26   #1
mr_ping2
Registered User
 
mr_ping2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 002
Ont i ländryggen - kanske botat ?

Jag har ju som många av er vet haft jävliga problem med min rygg och varit hos idrottsläkare m.m... men det har inte hjälpt utan har kommit tillbaka.

Har jag kört knäböjj, marklyft, bänkpress eller vad som helst egentligen har jag alltid fått ont i ryggens nedre del. Och det gör rejält ont.

Massören har alltid sagt att jag är stel som fan i ländryggen... Men nu verkar jag ha hittat kuren!


För 7 dagar sen började jag stretcha ryggen med hjälp av en hantel som jag håller framför mig, samtidigt som jag låter ryggen falla framåt.

För 2 veckor sen hade jag 40cm kvar till golvet... nu kommer jag ner helt med fingertopparna!!! Och det är OTROLIG skillnad i ryggen... nu känner jag ingenting mer och kunde köra benpress och bänk utan känningar!
mr_ping2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-19, 23:34   #2
jakke
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Kungsholmen
Inlägg: 3 009
kan du förklara övningen bättre?
jakke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-20, 22:53   #3
mr_ping2
Registered User
 
mr_ping2s avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 002
Tja, ganska simpelt... jag tar en hantel runt 20kg och håller den framför mig och låter ryggen sjunka neråt...

Alltså samma som när man står rakt och böjjer ryggen framåt för att "nudda marken" med händerna.

Förra veckan hade jag c:a 30cm kvar (!) med händerna men nu når jag om jag står brett.
mr_ping2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 19:52   #4
Sve
Banned
 
Sves avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: The swept-wing Canada DC-8 streaked down the long runway of Vancouver International Airport, powerful jet engines shrilling to a banshee wail as they braked the giant aircraft.
Inlägg: 1 449
om du hade 30-40cm mellan händer å golv så kan jag meddela att du är lika stel som min morsa å hon är 60 år
Sve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)