Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-01, 14:38   #1
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Handledsskada

Jag har dragit på mig en hendledsskada. Som inte vill bort. Jag har börjar köra med ett handledsskydd på jobbet som ger stöd och bra bloflde på jobbet, ett sånt där blått som man kan ha på knät fast till handleden. Äre nåt att gå omkring med, på jobbet då? Sen tänkte jag köra med nån sorts handledsstöd på träningen också, undrar om det är nåt att ha den att träna i också?! Eller ska man köpa sänna där speciella för handleden, eller va tror ni om boxarlindor, ska endå köpa det. Visst jag kan känna efter, men är det nåt att ha?

Tänkte höra vad ni rekomenderar ni som har. Helst om det är nåt att ha med boxarlindor eftersom jag endå ska köpa det..

ha det..
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 14:47   #2
Mehdi
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Lund
Inlägg: 912
Vad för slags skada har du? Börja med att utreda vad vi har med att göra. Sedan gör dessa "skydd" en svagare och desto mer benägna att bli skadad i framtiden.

Simma lugnt
__________________
Det gör inget om det smakar brunt, då och då!
Mehdi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 14:50   #3
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av Mehdi
Vad för slags skada har du? Börja med att utreda vad vi har med att göra. Sedan gör dessa "skydd" en svagare och desto mer benägna att bli skadad i framtiden.

Simma lugnt
Hmm mm, vet ju inte riktigt hur ja ska förklara, men det sitter på lillfingersidan av handen och sträcker sig upp på underarmen. Jo men nu tänkte jag inte andvända dessa skydd så jätte flitigt, mest när det handlar om belastning på handleden rejält.
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 17:41   #4
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Om du nu skadat handleden så du behöver stöd i vardagen ska du inte ens tänka på att belasta den i träningen..!
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 19:48   #5
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Citat:
Ursprungligen postat av Svantee
Om du nu skadat handleden så du behöver stöd i vardagen ska du inte ens tänka på att belasta den i träningen..!
Haha i vardagen, nej nej. Alltså på jobbet. Då jag lyfter saker, är inte det smart tycker du?
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 20:08   #6
xplizit
Registered User
 
xplizits avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: sthlm
Inlägg: 41
Ramlade själv förra sommaren på inlines och tog emot smällen med handlederna, ledde till att jag inte kunde träna eller lyfta nånting alls på 3månader.. Passa på att träna benen sjukt hårt och fixa marathon kondition under tiden handlederna får vila.
Hade seriösa problem med att knäcka 2portioners spagettin!
xplizit är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)