Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-24, 23:13   #1
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Hur mkt tappar man efter 4 veckor??

Tjena guys!

De e så att för ca 4 veckor sen fick jag en ordentlig halsfluss! Så jag kmr inte ha gymmat på 4 veckor när medecinen e slut! Nu e jag lite nyfiken här , hur mkt kan man ha tappat i muskler på denna månad? Eller går det att säga nåt bestämt? Och kmr jag ta upp de snabbt det jag har förlorat eller ere som att börja om från 'noll' ?

Är lite skrajj här nu att jag måste börja om ett par månader med träningen bara för denna dumma halsfluss
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 07:19   #2
TrasMannen
Kebap Is The Shit
 
TrasMannens avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Bork
Inlägg: 1 451
Du kommer nog bara tappa lite vätska. Men se till att du äter bra. Proteiner osv osv.
Kanske tappar lite styrka, men efter ett par pass så är du tillbaka på vanliga vikterna
TrasMannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 09:02   #3
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Har man skött kosten under tiden så tappar man inte så mycket muskler att det märks.
För att komma igång med träningen.
Börja med en lugn vecka där du inte pressar kroppen, efter den kommer du att märka att du har plockat upp en hel del av den förlorade kroppsvikten och muskeltonusen.
Veckan efter kör du lite hårdare och tredje veckan brukar nog de flesta vara tillbaka ganska nära de normala arbetsvikterna.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 10:35   #4
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Har man skött kosten under tiden så tappar man inte så mycket muskler att det märks.
För att komma igång med träningen.
Börja med en lugn vecka där du inte pressar kroppen, efter den kommer du att märka att du har plockat upp en hel del av den förlorade kroppsvikten och muskeltonusen.
Veckan efter kör du lite hårdare och tredje veckan brukar nog de flesta vara tillbaka ganska nära de normala arbetsvikterna.
OK det låter ganska okej! 2 veckor för att komma igång kan ja stå ut me

Tack för svaren
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 11:00   #5
Prowler
Registered User
 
Prowlers avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 295
Jag tog uppehåll i tre-fyra veckor och byggde altan och grejade hemma på huset. Käkade åt helvete för lite, och jag håller mig på samma vikter, men ca 1 reps mindre på nästan varje övning. Det är första veckan jag tränar nu efter uppehållet.
Prowler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 11:07   #6
axlpxl
Banned
 
axlpxls avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Helsingborg
Inlägg: 673
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
axlpxl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 11:29   #7
krilleh
Banned User
 
krillehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Citat:
Ursprungligen postat av axlpxl
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
hmm..de där lär ju bara bli fett och hamna på magen =// eller har ja fel? Jag åt iaf ganska mkt glass o pizza o sånt skit ibörjan när jag mådde dåligt.. nu när det bara e en vecka kvar så försöker jag äta lite mer nyttiga måltider som gröt osv.. och snart ska jag börja hälla i mig creatin Får de om ett par dar
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 15:46   #8
obesogen
Registered User
 
obesogens avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 114
Citat:
Ursprungligen postat av axlpxl
Jag har också varit sjuk i fyra veckor nu, tänkt mycket på vad jag stoppar i mig. Har försökt få i mig minst en halvliter glass till frukost, 200g Marabou om dagen, en kebabpizza/kebabrulle om dagen och om jag orkat, ett halvt kilo lösgodis.

Hoppas detta har hjälpt mig i kampen mot att inte förlora någon musklemassa.
Jag hoppas att du är ironisk nu

Senast redigerad av obesogen den 2005-05-25 klockan 17:18.
obesogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:14   #9
axlpxl
Banned
 
axlpxls avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Helsingborg
Inlägg: 673
Citat:
Ursprungligen postat av obesogen
Jag hoppas att du är inronisk nu
Inte med biten vad jag ätit åtmistone
axlpxl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:15   #10
axlpxl
Banned
 
axlpxls avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Helsingborg
Inlägg: 673
Jag resonerade på det sättet att det är bättre jag äter glass/godis och pizza än att jag går på tom mage i en vecka, så jag tror det var ganska smart, kunde verkligen inte få ner något vettigt just dom dagarna.
axlpxl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:20   #11
obesogen
Registered User
 
obesogens avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 114
Citat:
Ursprungligen postat av axlpxl
Jag resonerade på det sättet att det är bättre jag äter glass/godis och pizza än att jag går på tom mage i en vecka, så jag tror det var ganska smart, kunde verkligen inte få ner något vettigt just dom dagarna.
Du skrev iochförsig 4 veckor på inlägget innan
obesogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 17:56   #12
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Jag låg i sängen hela April och första veckan av maj i feber (Virus) sammanlagt 5 veckor. Åt knappt någonting. Gick ner nästan tolv kilo, tyvärrr inte bara fett. Har precis börjat den långa marchen tillbaka. Räknar med minst tre månader innan man är någonlunda tillbaks igen.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 18:10   #13
axlpxl
Banned
 
axlpxls avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Helsingborg
Inlägg: 673
Citat:
Ursprungligen postat av obesogen
Du skrev iochförsig 4 veckor på inlägget innan
Ja? Sen skrev jag under just dom dagarna.. Vad är det du undrar över?
axlpxl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 18:10   #14
Mccartney
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 423
Sedan beror det mycket på hur bra grundtränad man är. Min egen erfarenhet är att självklart tappar man i styrka. Men det går snabbt att bygga upp igen.

Vad var det för sorts virus Arne låter allvarligt att tappa så pass många kilon?
Mccartney är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 18:14   #15
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av Mccartney
Sedan beror det mycket på hur bra grundtränad man är. Min egen erfarenhet är att självklart tappar man i styrka. Men det går snabbt att bygga upp igen.

Vad var det för sorts virus Arne låter allvarligt att tappa så pass många kilon?

Vet ej! Dom misstänkte körtelfeber mm dock inte HIV (tyvärr grabbar ). Har gått upp 5-6 kilo nu. Styrkan börjar långsamt komma tillbaka. segt var det hade ingen matlust. Hade 39,5 - >40 i temp i nästan 1 1/2 vecka. Puh!
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)