Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-17, 16:29   #1
thomast
FUUUUUUUUUUUU
 
thomasts avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Unhappy Medlemskap på gym under korta perioder? Behöver hjälp

Nu börjar sommaren närma sig och skolgymmet jag brukar träna på har stängt för sommaruppehåll... Jag antar att jag inte kan klaga för det är gratis. Men nu är det så att jag först och främst behöver hitta ett gym i Luleå som jag kan besöka de tre närmsta veckorna. Jag var på "step in" idag och var tvungen att pröjsa 80 kr i avgift, utöver detta 15 kr i parkeringsavgift ( ). Skulle jag gå 9 gånger på gymmet skulle de alltså kosta mig lite mindre än 900 kr. Det enda medlemskap som gick att hitta var ett som var på ett år och kostade 4000 kr.

Är det vanligt att det är så här med gym? Jag tycker de borde förlora en del kunder på att utesluta de som vill träna korta perioder, men visst tjänar de på folk som köper årskortet för att sedan gå två gånger och ge upp.

Efter den första perioden är slut ska jag ned till Stockholm i två månader, finns det några gym där man kan besöka och betala en fast avgift per månad eller liknande. Det är mest fria vikter jag behöver ha tillgång till, men visst är basicmaskinerna välkomna.

Har ni några ideer? Är i desperat behov av hjälp. Död åt utsugarna!


thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 16:35   #2
Dipshit
Registered User
 
Dipshits avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 3 303
hmm.. testat snacka med personalen/ägarna?
senaste kortet jag köpte var bara juli ut, för att jag flyttar då..
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:06   #3
thomast
FUUUUUUUUUUUU
 
thomasts avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 002
Jo, jag har snackat med personalen. Det enda de kunde erbjuda var att jag köpte ett medlemskap i andrahand. Tittade lite i pärmen med medlemskap till salu och de flesta var minst på 6 månader.
thomast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:10   #4
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av thomast
Nu börjar sommaren närma sig och skolgymmet jag brukar träna på har stängt för sommaruppehåll... Jag antar att jag inte kan klaga för det är gratis. Men nu är det så att jag först och främst behöver hitta ett gym i Luleå som jag kan besöka de tre närmsta veckorna. Jag var på "step in" idag och var tvungen att pröjsa 80 kr i avgift, utöver detta 15 kr i parkeringsavgift ( ). Skulle jag gå 9 gånger på gymmet skulle de alltså kosta mig lite mindre än 900 kr. Det enda medlemskap som gick att hitta var ett som var på ett år och kostade 4000 kr.

Är det vanligt att det är så här med gym? Jag tycker de borde förlora en del kunder på att utesluta de som vill träna korta perioder, men visst tjänar de på folk som köper årskortet för att sedan gå två gånger och ge upp.

Efter den första perioden är slut ska jag ned till Stockholm i två månader, finns det några gym där man kan besöka och betala en fast avgift per månad eller liknande. Det är mest fria vikter jag behöver ha tillgång till, men visst är basicmaskinerna välkomna.

Har ni några ideer? Är i desperat behov av hjälp. Död åt utsugarna!


Kan bara tala för sthlm..
De flesta mindre/fristående gym har möjlighet till att köpa "månadskort", du kommer inte att få nåt problem med att hitta ett gym att träna på i ett par månader om du bara håller dig borta från kedjorna.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:46   #5
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Vart ska du hålla till i Stockholm?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 18:37   #6
Dipshit
Registered User
 
Dipshits avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av thomast
Jo, jag har snackat med personalen. Det enda de kunde erbjuda var att jag köpte ett medlemskap i andrahand. Tittade lite i pärmen med medlemskap till salu och de flesta var minst på 6 månader.
fan va ruttet.. jaja.. bara gå till nästa gym..
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 18:55   #7
n1tro
MOARR! INC.
 
n1tros avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 757
FAIRINGs gym har väl sommarkort?
n1tro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 21:35   #8
Buckethead
Registered User
 
Bucketheads avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 410
Luleå Atletklubb har ju sitt tillhåll i pontushallen. Har själv aldrig tränat där, men jag har för mig att det är relativt billigt där. Sen finns Stil på porsöhallen, men då kostar det 365:- per månad för ickestudenter. Förövrigt så tycker jag att Stil gjorde gymmet sämre och dyrare än när kommunen hade hand om det.
Buckethead är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)