Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-05-15, 10:38   #1
påven
Registered User
 
påvens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Huskvarna
Inlägg: 1 056
PC City

Så har ju äntligen den omtalade PC City slagit upp portarna här i jönköping. Man har fått hem reklam i brevlådan dagligen i flera veckor om att dom är billigats i sverige och att man gör en usel affär om man inte köper sina grejer där bla bla bla. Så jag åker dit och köper mig en usb-kabel till nya skrivaren. 99spänn vill dom ha. Jag tror det är billigt ända tills jag åker till biltema idag och ska handla. Samma sladd där kostar 29spänn
__________________
The right of strength is the right to take it all.
påven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 10:40   #2
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
PC City suger precis som alla andra "stormarknader" onoff, siba, osv. Enda anledningen till att man handlar där då och då är lathet.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 10:42   #3
perarvid
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 379
_Samma_ sladd? ;) Tycker det låter rätt dumt att betala för samma sladd två ggr :P Förmodligen (hoppas jag) får du mer kvalité på sladden för 99 kr, än du skulle få för den som kostar 29 kr. För övrigt är det väl smart att kolla upp priser på andra ställen innan man betalar.
perarvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 10:55   #4
påven
Registered User
 
påvens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Huskvarna
Inlägg: 1 056
Citat:
Ursprungligen postat av perarvid
_Samma_ sladd? Tycker det låter rätt dumt att betala för samma sladd två ggr :P Förmodligen (hoppas jag) får du mer kvalité på sladden för 99 kr, än du skulle få för den som kostar 29 kr. För övrigt är det väl smart att kolla upp priser på andra ställen innan man betalar.
jag brukar inte lägga ner så mycket tid att kolla upp priser på sladdar, det är ju inte dyra grejer
__________________
The right of strength is the right to take it all.
påven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 11:10   #5
perarvid
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 379
Citat:
Ursprungligen postat av påven
jag brukar inte lägga ner så mycket tid att kolla upp priser på sladdar, det är ju inte dyra grejer
Klart man inte lägger ner jättemycket tid, men man kan ju iaf kolla på nätet lite snabbt. Det märks ganska fort vilken prisnivå som är rimlig.
perarvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 11:38   #6
påven
Registered User
 
påvens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Huskvarna
Inlägg: 1 056
Citat:
Ursprungligen postat av perarvid
Klart man inte lägger ner jättemycket tid, men man kan ju iaf kolla på nätet lite snabbt. Det märks ganska fort vilken prisnivå som är rimlig.
japp men jag visste inte ens att biltema sålda såna grejer så jag hade missat det iaf
__________________
The right of strength is the right to take it all.
påven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 12:58   #7
aliquis
Banned User
 
aliquiss avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Örebro
Inlägg: 17 591
Citat:
Ursprungligen postat av påven
Så har ju äntligen den omtalade PC City slagit upp portarna här i jönköping. Man har fått hem reklam i brevlådan dagligen i flera veckor om att dom är billigats i sverige och att man gör en usel affär om man inte köper sina grejer där bla bla bla. Så jag åker dit och köper mig en usb-kabel till nya skrivaren. 99spänn vill dom ha. Jag tror det är billigt ända tills jag åker till biltema idag och ska handla. Samma sladd där kostar 29spänn
Ta det lugnt... på elgiganten hade den säkert kostat 179

Syster skulle ha till skrivaren (hp, urk... elgiganten, än mer urk), kostade väl 169 på elgiganten så jag sade att det fanns billigare, tror jag gav 37 för en hos tks/ctdata här i stan.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 13:01   #8
aliquis
Banned User
 
aliquiss avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Örebro
Inlägg: 17 591
Förövrigt kan man säkert köpa datorprylar på biltema... billigt och de lär väl fungera även om det står biltema på dem.

Passa dig däremot för clas ohlson, sällan prisvärdare än någon annanstans och änsålänge tror jag bara det är cd-r från dem som faktiskt har fungerat och varit en ok produkt... Resten har varit skit, och det spelar ingen roll vad det är för produktkategori
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)