Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-03-24, 13:11   #1
Pompen
Registered User
 
Pompens avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Härnösand
Inlägg: 13
Frukost och protein

Jag undrar om det finns nån av alla protein tillskott som passar utmärkt efter morgon promenaden, jag brukar dricka 1 glas vatten sen ut på en 1 timmes rask promenad, sedan brukar frukosten bli en protein drink med 1 fiber macka med tonfisk på. Tillskottet jag äter är super mega mass 2000 från weider. Är det en passande eller rekommenderas nått annat tillskott.
__________________
Är det du eller vikterna som bestämmer?
Pompen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:16   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Rent vassleprotein, om du vill ha använda proteintillskott efter promenaden. Jag är inte säker på att det gör någon praktisk skillnad mot proteinrik mat åt det positiva hållet, men det skadar hur som helst inte. Är det en hel tonfiskburk du talar om behöver du inte mer protein till den måltiden.

Snabba kolhydrater från gainern du nämner är helt förkastligt annat än kring hård träning. Använd den då; absolut inte efter en vanlig promenad.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:20   #3
Pompen
Registered User
 
Pompens avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Härnösand
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Rent vassleprotein, om du vill ha använda proteintillskott efter promenaden. Jag är inte säker på att det gör någon praktisk skillnad mot proteinrik mat åt det positiva hållet, men det skadar hur som helst inte. Är det en hel tonfiskburk du talar om behöver du inte mer protein till den måltiden.

Snabba kolhydrater från gainern du nämner är helt förkastligt annat än kring hård träning. Använd den då; absolut inte efter en vanlig promenad.

Jo det blir en hel burk tonfisk, ibland kan det bli en makrillfilé i tomatsås burk istället.

idag vart det fibergröt med 2 fibermackor och en makrill burk det är väl en ganska passande frukost?
__________________
Är det du eller vikterna som bestämmer?
Pompen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:28   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Javisst; en bra frukost!
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:33   #5
Pompen
Registered User
 
Pompens avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Härnösand
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Javisst; en bra frukost!
Jag brukar även ta en jogging tur på kvällarna 30-40 min och efter joggningen ska man bara sluka en tonfiskburk då eftersom man ändå ska gå och lägga sig 1 timme senare? fått för mig att om jag äter snabba kolisar så ligger dom i magen på kvällen och det är inge bra, men om jag inte äter kolhydrater så bryts väl musklerna ner för kroppen vill väl ha energi efter en joggning?
__________________
Är det du eller vikterna som bestämmer?
Pompen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:35   #6
Jocke77
Registered User
 
Jocke77s avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Norrköping
Inlägg: 211
jag kör 10g rapid hydro blend o 15g excell vassle, rätt bra blandning va?
Jocke77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:39   #7
Pompen
Registered User
 
Pompens avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Härnösand
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke77
jag kör 10g rapid hydro blend o 15g excell vassle, rätt bra blandning va?

vad är rapid hydro blend för något?
__________________
Är det du eller vikterna som bestämmer?
Pompen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:55   #8
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Pompen
vad är rapid hydro blend för något?
"Marknadens snabbaste protein".
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 13:57   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Pompen
Jag brukar även ta en jogging tur på kvällarna 30-40 min och efter joggningen ska man bara sluka en tonfiskburk då eftersom man ändå ska gå och lägga sig 1 timme senare? fått för mig att om jag äter snabba kolisar så ligger dom i magen på kvällen och det är inge bra, men om jag inte äter kolhydrater så bryts väl musklerna ner för kroppen vill väl ha energi efter en joggning?
Efter anstränging och tillsammans med protein: kolhydrat. Du behöver inte använda druvsocker eller maltodextrinsnabba kolhydrater, utan ät en normal måltid med bröd, ris, pasta, potatis eller liknande till tonfisken. Efter en så förhållandevis kort runda behöver det inte vara några mängder kolhydrat, men att utesluta dem vore ett misstag.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-24, 14:05   #10
Pompen
Registered User
 
Pompens avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Härnösand
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Efter anstränging och tillsammans med protein: kolhydrat. Du behöver inte använda druvsocker eller maltodextrinsnabba kolhydrater, utan ät en normal måltid med bröd, ris, pasta, potatis eller liknande till tonfisken. Efter en så förhållandevis kort runda behöver det inte vara några mängder kolhydrat, men att utesluta dem vore ett misstag.
okej då är det klart iaf En sak som stör träning och ätning för mig är att jag fortfarande studerar och att äta mat på skolan är en utmaning, tror inte att den är så himla nyttih heller för den delen. Men jag har hört att RX fuel är en bra ersättning som lunch på dagarna. Var en bra sammansättning allt kroppen behöver mineraler vitaminer var det med, är det något att köra på? Ibland så äter man ingenting förrän efter skolan och då kan det bli ett 8-10 mellan rum mellan ett mål mat, kan hända attt man äter en tonfiskburk på nån rast. Måste lösa detta problem på ett smart sätt för jag går en linje som hantverkare och jag rör mig ganska mkt på lektionerna eftersom jag arbetar.
__________________
Är det du eller vikterna som bestämmer?
Pompen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)