Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-14, 21:01   #1
abjorn
Norrlänningsjäkel
 
abjorns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Umeå
Inlägg: 2 748
Knäproblem och början på axelproblem

Har gått och dragits med ett envist högerknä sen september nu. Inte så smart att spela fotboll i vått gräs med gettakängor

Jag kan träna baksida utan broblem, men när det kommer till framsidan är det värre. Det går bra tills jag kommer till en viss vinkel då det gör ont en liten bit, sen går det över när jag kommer lite djupare. Det är i stort sett omöjligt att träna benen även om jag försökt några gånger, men det har aldrig slutat bra.
Jag vet att jag borde gått till en läkare tidigare, men är man envis så är man

Sen har axeln börjat krångla också. Känns mest i pressövningar och vissa lyft åt sidan/framåt. Det gör inte direkt ont utan det känns mer som att axeln ska hoppa ur led (låter kanske konstigt men kan inte beskriva det på något annat sätt) Den vill också "lägga av" några reps innan den andra vilket gör att man måste köra lättare än vad man borde Har försökt ett par veckor att köra lite lättare och stretcha mkt bröst/rygg/axlar och tränat rotator cuff men det vill inte ge sig.

Så vad säger ni? Någon som har lösning på problemen, eller är det kanske dags att skaffa klippkort hos någon naprapat?
abjorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)