Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-03-11, 11:43   #1
Tys0n
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 217
Handled/underarm ont..

Får rent ut sagt skitont när jag släpper vikterna i vissa moment , mest när jag kör med stång.. Det är då i handleden / nedre underarmen jag fåt ont i ... Ska jag bara ignorera det eller ska jag köpa handledsband eller vad ska jag ta mig till?
__________________
- AA ELIT FITNNES GYM -
Tys0n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-11, 12:30   #2
Big_Vik
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 7 312
Jag tror halva forumet har samma problem snart. Jag har det iaf och har haft det i över ett år. Någon form av överansträgning har jag för mig. Vissa säger att man inte ska greppa stång/hantel så hårt. Men det här har hjälpt mig:

* Handledslindor
* Liniment
* bicepsträning med hantlar istället för stång
* Behandling med ultraljus (körde nån vecka och det funkade faktiskt! )
* Underarmsstretch ā la Lizard (omöjligt att beskriva. föreslår att du söker eller skickar pm till Lizard)

Du kan även testa att värma upp mer/längre.


Och nu är du så god och kollar min axeltråd.
Big_Vik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 10:31   #3
Åse Columbus
Registered User
 
Åse Columbuss avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Solna
Inlägg: 2 297
Kan bli så när man inte kör hela rörelseomfånget i övningarna...förkortade muskler..

vanligt att man kör lite fel om man alltid tar tunga vikter, lätta på vikterna och kör hela vägen ut i rörelsen så kanske det blir bra..

se
__________________
Nice and sexy
And old enough to be proud of it.
Åse Columbus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 17:12   #4
Mikeman
West Stains Powah
 
Mikemans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Götet
Inlägg: 629
En grej som hjalper for stunden ar att slappa stangen langsamt. Annars kan man fa omprioritera for ett tag och kanske kora mer med hantlar for att se om det blir battre. Jag hade problem med det ett tag men den har gatt over ganska bra nu.

Ar i Holland nu, darfor kan jag inte skriva vara 3 sista.
__________________
What we do in life echoes in eternity.
Mikeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-12, 22:31   #5
Ulf A Big
Registered User
 
Ulf A Bigs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Kramfors
Inlägg: 1 489
Kan vara bra läge att använda en vinklad stång och kanske försöka använda hantlar i stället för rak stång.
Annars tycker jag som Arne i den här frågan det gäller att träna upp greppstyrkan och då brukar man slippa den här typen av utmattningssymptom som är vanliga i just under armarna.
Aktiv vila initialt och om inte det går över av det så är det nog bäst att vila från de övningar som involverar underarmarna i några dagar det brukar hjälpa. Ni tappar inga muskler pga vilan utan hinner bara komma ifatt med återhämtningen, men var försiktiga i början och känn efter ordentligt att ni är bra muskler och senhinnor/benhinnor känns ok.

Angående stretchen brukar jag rekommendera Erland sida som är bra i det avseendet http://www.ryggochmuskelakuten.se/ gå sedan in på stretchövningar.

Ps De här problemen kommer inte av att man inte kör hela övningen utan är mer ett tecken på överträning och av att senhinnorna har blivit irriterade.

Senast redigerad av Ulf A Big den 2005-03-12 klockan 22:36.
Ulf A Big är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)