Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-25, 17:31   #1
Krille 87
Registered User
 
Krille 87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 617
Question Ont i främre delarna av axlarna !!

Tjena alla gymare !

Jag har fått problem med mina axlar. Det är i mitten av främre delen av axeln som det gör ont. Det känns när jag t ex. öppnar en trög dörr eller tar på mej en tröja... Jag tror jag fick det när jag körde för tunga hantelcurls... (jag slängde inte upp vikten på nått sätt utan körde vanliga curls) Har tränat i ca 5 månader... Jag tror att det är fästet på bicepsmuskeln som sitter i främre delen av axeln som e övertränat alt. inflammerat.

De jag undrar är om jag kan forstätta att träna utan att jag förstör något i axeln .. För det gör inte ont när ja tränar utan ja blir lite öm först efter.. Det är just bara hantelcurlsen som gör ont så jag undviker dom.. Men när jag kör med stång så gör det inte ont...
Krille 87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 17:40   #2
Zonyk83
Registered User
 
Zonyk83s avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 448
Citat:
Ursprungligen postat av Krille 87
Tjena alla gymare !

Jag har fått problem med mina axlar. Det är i mitten av främre delen av axeln som det gör ont. Det känns när jag t ex. öppnar en trög dörr eller tar på mej en tröja... Jag tror jag fick det när jag körde för tunga hantelcurls... (jag slängde inte upp vikten på nått sätt utan körde vanliga curls) Har tränat i ca 5 månader... Jag tror att det är fästet på bicepsmuskeln som sitter i främre delen av axeln som e övertränat alt. inflammerat.

De jag undrar är om jag kan forstätta att träna utan att jag förstör något i axeln .. För det gör inte ont när ja tränar utan ja blir lite öm först efter.. Det är just bara hantelcurlsen som gör ont så jag undviker dom.. Men när jag kör med stång så gör det inte ont...
Behöver inte vara bicepsfästet men det beror på hur långt upp det är, jag har själv lite problem med framsidan av ena axeln. Undvik övningar som bidrar till smärta, och ta det _lugnt_ såhär i början. Börja kör rotarcuff så att du tränar upp vissa viktiga delar av axlarna för att undvika framtida skador. Och glöm inte vilan. Om du inte haft en veckas uppehåll ännu så är det nog dags vid det här laget!
Zonyk83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 19:15   #3
Krille 87
Registered User
 
Krille 87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 617
Jo då.. Klart ja haft viloveckkor..De e ganska exakt mitt på främre axlarna.. rotarcuff ??

Senast redigerad av Krille 87 den 2005-02-25 klockan 19:19.
Krille 87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 00:38   #4
Zonyk83
Registered User
 
Zonyk83s avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Skåne
Inlägg: 448
Citat:
Ursprungligen postat av Krille 87
Jo då.. Klart ja haft viloveckkor..De e ganska exakt mitt på främre axlarna.. rotarcuff ??
Rotatorcuff var det, typ denna varianten http://www.exrx.net/WeightExercises/...lRotation.html
Kör _mycket lätt_ så att du inte fuskar, en viktig övning speciellt för dig som har problem med axlarna...gör det ont vid denna övning så vila helt från axelträning eller övningar som ger smärta, och kom tillbaka och försök kör rotatorcuff så att du stärker de viktiga bitarna i dina axlar.
Zonyk83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 09:14   #5
hampaN
Registered User
 
hampaNs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Skåne Höör
Inlägg: 1 061
Gå till en sjukgymnast eller naprapat, bättre att kolla upp det direkt än att göra det om 2 månader.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Går inte videon om flera ggr utan att vi märker det?
BIBLE - Basic Instructions Before Leaving Earth

Bolio - Ärligt talat, det är 2004. Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
hampaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-27, 19:07   #6
Krille 87
Registered User
 
Krille 87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 617
Ska göra det på Tisdag hampaN.. Tack som fan för hjälpen grabs !! Tjo
Krille 87 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)