Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-27, 12:19   #1
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Gällande lagar i USA gällande sex

Amerika sägs ju vara möjligheternas land, men det uttrycket får nog göras om lite då man tar en titt på de olika delstaternas lagböcker. Dessa lagar står fortfarande kvar bland alla paragrafer, men vi får väl hoppas att myndigheterna inte följer lagen till punkt och pricka...

För att börja lite lätt kan vi nämna att i Ventura storkommun i Kalifornien får varken katter eller hundar para sig utan särskilt tillstånd.

Om en polis i Coeur d'Alene, Idaho, misstänker att ett par har sex i en bil eller annat fordon måste han tuta tre gånger och sedan vänta två minuter innan han kan närma sig bilen med paret i.

En lag i Oblon i delstaten Illinois gör dig till en brottsling om du älskar medan du fiskar eller jagar på din bröllopsdag.

I staden Ames i Iowa får en äkta man inte ta mer än tre klunkar öl då han ligger i sängen bredvid sin fru och om din andedräkt luktar lök, vitlök eller sardiner är du enligt lag förbjuden att älska med din fru.

Hotellägare i Hastings i delstaten Nebraska måste enligt lag ge sina gäster en vit, ren nattskjorta. Lagen fortsätter sedan proklamera att inga par får älska med varandra, såvida de inte har på sig dessa nattskjortor, vilket gör det hela lagligt.

Ett par som hånglar inuti ett fordon och av misstag kommer åt tutan under den lustfylla leken kan sättas i fängelse enligt en lag i Liberty Corner i delstaten New Jersey.

Under lunchrasten i Carlsbad, New Mexico, bör inga par idka sex i en bil, såvida bilen inte har gardiner.

I Harrisburg i delstaten Pennsylvania är det olagligt att ha sex med en lastbilschaufför i en vägtullshytt.

I Texasstaden Kingsville finns det otroligt nog en lag som förbjuder grisar att para sig på det område som tillhör stadens flygplats.

Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada.

I Tremonton är det förbjudet för en kvinna att älska med en man inuti en ambulans. Utöver de normala anklagelserna som bör påfölja ett missbruk mot denna lag kommer även kvinnans namn att publiceras i lokalpressen. Mannen får inget straff.

I delstaten Washington finns det en lag som meddelar att det är strängt förbjudet att älska med en oskuld (även på bröllopsnatten).

En man får inte avfyra en pistol då hans kvinnliga partner får en orgasm. Denna lag är verksam Connorsville, Wisconsin.

Den enda ställningen som är accepterad enligt lag i Washington DC är missionärsställningen. Alla övriga ställningar är olagliga.

I Bozeman i Amerikas delstat Montana finns en lag som förbjuder all sexuell aktivitet mellan de två könen på gräsmattan framför ens hus. Detta gäller dock bara om de är nakna. Man kan tydligen komma undan om man har sockar på sig...

Hotell i Sioux Falls, South Dakota, måste se till att det finns två sängar i alla rum, och dessa bäddar måste befinna sig på ett avstånd av sextio centimeter eller mer då ett par hyr ett rum för endast en natt. Lagen förbjuder även älskog på golvet mellan de två sängarna.

Du får inte ha sex med en partner stående i en affärs kylrum som är avsett för kött. Detta enligt en lag som finns i Newcastle, Wyoming.

I Hartford, Conneticut, bryter man mot lagen om man kysser sin fru på en söndag...


Kanske vore på plats för lagstiftare att rensa sina verk då och då...
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:25   #2
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
"Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada. "

__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:28   #3
owster
Registered User
 
owsters avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Kalmar
Inlägg: 152
I delstaten Washington finns det en lag som meddelar att det är strängt förbjudet att älska med en oskuld (även på bröllopsnatten).

Tycker polisen borde rensa upp på BB.

Haha, en del/alla är ju sjukt roliga.
owster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:36   #4
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Finns andra kul.

Tror det var i Utah som tillåter folk att skjuta indianer på huvudgatan om dom kommer i grupper på tre eller fler. För då räknas det som indianerna grupperat sig till attack.

Det finns en delstat som tvingar att alla offentliga byggnader skall ha häststolpar utanför...minns inte vilken

Har för mig att i Tennesse där Jack Daniel's görs.
Så får man inte dricka det.
För när dom skulle rösta för att häva förbudet mott alkohol så fanns det inte tillräkligt med människor där att dom inte fick rösta

Tror det är discovery som för ett bra tag sedan visade klipp om gamla dumma lagar.

En var att man inte för köra en bil utan ratt...
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:47   #5
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Här finns en massa fler, sedan hur tillförlitlig källan är kan man väl diskutera
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:54   #6
Markus H
På uppgång
 
Markus Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Luleå
Inlägg: 1 225
Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada.

I delstaten Washington finns det en lag som meddelar att det är strängt förbjudet att älska med en oskuld (även på bröllopsnatten).

Utdöende stater kan man jhu gissa...
Markus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 12:59   #7
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
citaten var kul på den sidan

Laila Freivalds
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.

Göran holm
Rättssäkerheten är destruktiv om den leder till att man hellre friar än fäller.

Lennart Nilsson
Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.

Mona Sahlin
Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast dem som blir utan jobb.

Eller löpsedlarna

Arbetslösa har rätt till dagisplats

Fick ingen fallskärm - hoppade av

Försökte ta sitt liv - anhölls för mord

Köp sprit på Internet - och få det hemkört

Ministern får inte dra av sin klänning

Polisen grep torsk i fiskhamnen

Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 13:00   #8
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
En var att man inte för köra en bil utan ratt...
Det var väll inte så jätte dumt
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 13:25   #9
Megatuttarna
Feed me fast
 
Megatuttarnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 3 861
Hehe finns sköna lagar här oxå! De ses givetvis som obsoleta numera men tittar man i lite äldre bestämmelser kan man hitta massa roligt.

12 kapitlet i Byggningabalken (utfärdad 1736) stipulerar "Huru svin må i ollonskog släppas"
Megatuttarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 15:27   #10
alle
Registered User
 
alles avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: BK Biceps i Växjö
Inlägg: 1 052
Tyvärr är de flesta inte sanna, men det finns ett par skumma som dock inte existerar nu men gjorde det innan.

T.ex. om det är fler än 4 indianer på en bro räknas de som ett "war-party" och man har rätt att ta till vapen mot dem för att komma över bron.

Dock gäller inte den lagen längre.
__________________
Mitt liv i bilder

alle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 15:43   #11
AnimalGen
Jag Lever Vid Min Dator
 
AnimalGens avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Helsingborg, ungefär
Inlägg: 1 530
Det är någon delstat(jag vet inte exakt) som det är förbjödit att färdas i ett fordon med släp som innehåller mer än 20 flaskor öl.
Måste vara ett helvete för lastbils chaffisar som kör ut öl.
AnimalGen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 19:32   #12
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Det är bara lögn alltihop. Vi hade en länk till nån sida som avslöjade bluffen för ett tag sen. Ska se om jag hittar den.


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 19:44   #13
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning
 
Löjtnant Blanks avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 4 256
Snyggt saxat från SkrattNet, Garnax. "Glömde" du källhänvisningen?

http://www.skrattnet.se/lagochratt/k...gaende_sex.asp
Löjtnant Blank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-27, 21:08   #14
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Jag läste om de där lagarna i nån veckotidning på 70-talet. Och det var lögn då också.

allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-01-28, 00:01   #15
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Snyggt saxat från SkrattNet, Garnax. "Glömde" du källhänvisningen?

http://www.skrattnet.se/lagochratt/k...gaende_sex.asp
Tog hela posten från ett annat forum. Mitt guildforum Hrafnin Flygur

Låter konstigt att kanaler som discovery skulle visa klipp med skumma lagar i USA för det vet jag att dom gjorde för ett par år sedan. Minns mer än att dom var riktigt idiotiska
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)