Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2004-11-26, 14:09   #1
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Vad hände med mina armar?

Under ett bröstpass förra veckan testade jag framåt slutet en maxning, och det kändes utihelvete i ena axeln hela vägen upp (den gick upp, dock ). En stund senare lutade jag mig mot en bänk och PANG, axeln hoppade ur led och jag fick panik och jag lyckades dra tillbaka den. Så den var nog inte helt ur led, är det möjligt att ledkulan kan ha glidit en bit ur sin skål bara?

Och sen efter passet började det "pirra" i båda mina armar och jag fick en sån sjuk pump i dem medan min känsel försvann gradvis Väldigt läskig känsla, fick tillbaka känseln efter några minuter.. Kan det varfa så att jag klämde en nerv eller nåt i ena armen? Fast då vore de tkonstigt att känseln försvann i andra armen också..

mvh
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-26, 17:16   #2
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Vad sa läkaren?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-26, 18:57   #3
Santiago
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 222
Ledkulan kan mycket väl ha "glidit en bit ur sin skål" som du uttryckte det. Har hänt mig ibland när jag kört axelpressar (vilket kan vara ganska skrämmande när vikterna är höga) samt ibland när jag boxas. Det du kände i dina armar sen har säkert att göra med att nerver kom i kläm, precis som du själv antog.
Problemet med en sån här grej, förutom att det gör förbaskat ont, är att har det väl hänt en gång så händer det lätt igen. Om du är smart så vilar du därför från all axelträning i ngn månad eller så, så att kroppen får tid på sig att läka. Annars kommer det nästan garanterat att besvära dig allt oftare i framtiden...
Santiago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-27, 00:23   #4
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Vad sa läkaren?
Skolsyster sa att "det är sånt sm händer ibland".


tack för svaret Santiago, följer ditt råd och vilar axlarna från belastning ett tag, men egentligen borde jag väl utesluta andra pressövningar som bänk osv också?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)