Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-23, 08:14   #1
stefan82
Registered User
 
stefan82s avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: södermanland
Inlägg: 91
j****a dator

jag har precis köpt mig en ny burk , och ibland när den får arbeta lite så stängs den av inte hänger sig STÄNGS AV. Sen så försöker den starta upp automatiskt ett par ggr men fortsätter att stängas av ... är det nån som har haft något liknande problem?.... det luktar i och för sig hårdvarufel men jag hoppas verkligen att det inte är så..
__________________
When the going gets tough The tough gets going
stefan82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-23, 08:20   #2
hampaN
Registered User
 
hampaNs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Skåne Höör
Inlägg: 1 061
När min gjorde det så var det processorn som var varm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Går inte videon om flera ggr utan att vi märker det?
BIBLE - Basic Instructions Before Leaving Earth

Bolio - Ärligt talat, det är 2004. Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
hampaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-23, 08:21   #3
Janne
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 33
Min dator stängdes av automatiskt för en tid sen, upprepade gånger, under belastning. Det visade sig vara att processorn var för varm (ASUS probe visade 43 grader när den stängdes av, tack för det).
Bios visade den skrämmande sanningen, temperaturen rusade upp FORT när jag bootade, upp till hemska siffror utan att processorn lastades alls.

För mig berodde det på att kylflänsen hade dålig kontakt med processorn. Lösningen för mig hette kylpasta, även om det var det på från början så hade den tappat kontakten på nåt sätt.
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-23, 12:55   #4
reaper
Registered User
 
reapers avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 166
Ganska så säkert ett hårdvarufel. Boota upp bios och kolla under pc health vad du har för temperaturer där. Kan vara någon fläkt som inte funkar eller att kylflänsen har dålig kontakt. Kan också vara för dåligt med kylpasta. Andra tänkbara fel är nätaggregatet och minnena i datorn. För att testa minnena kan du köra ett program som heter memtest. Finns även program för att stressa processorn som kan vara värt prova.
__________________
Muskelbyggande nätverkstekniker.
reaper är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)