Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-17, 21:10   #1
swarre
Fussball is teh shit!
 
swarres avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 435
modifierad axelpress

Såg en ganska intressant övning idag, en kille som körde axelpress med hantlar: När han hade gått ner så att dom var i höjd med axlarna så vred han vred han hantlarna framåt/innåt sänkte dom ytterligare en liten bit och tryckte dom sedan uppåt precis framför bröstet.

Ganska luddig beskrivning, lite svårt, men jag hoppas ni förstår på ett ungefär hur det hela gick till. Är det någon som kör denna övning? Finns det någon anledning att börja nöta in denna övning i axelpasset? Ska prova den nästa gång i all afall tänkte jag och se hur den känns.
swarre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 21:14   #2
ugly_kid
Registered User
 
ugly_kids avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: karlskrona
Inlägg: 1 227
Kallas för arnoldpress, jag kör den ibland som omväxling, testa o se vad du tycker om den
ugly_kid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 21:16   #3
swarre
Fussball is teh shit!
 
swarres avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av ugly_kid
Kallas för arnoldpress, jag kör den ibland som omväxling, testa o se vad du tycker om den
Har fått för mig att arnoldpress går ut på att flytta händerna framåt samtidigt som man sänker dom från toppostition... Fel av mig med andra ord =)

Ska som sagt prova nästa pass... Kan behöva lite nya axelövningar att variera med.
swarre är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)