Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-24, 23:28   #1
Bao
\o/
 
Baos avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 102
Angry Värsta bakfyllor

Tänkte bara dela efter hur en dagenefterdag kan se ut.
Vaknar upp nånstans vid 10, sovit 4-5 timmar. Tar några minuter innan jag ens fattar vad som har hänt och vad jag gjorde dagen innan, sen första halvtimmen vrider och vänder jag mig fram och tillbaka i sängen och vet verkligen inte var jag ska ta vägen. Efter en halvtimme så brukar jag må så illa att jag spyr. Sen ungefär 4-5 timmar frammåt så går jag bara runt i lägenheten som en zombie. Brukar sätta mig på olika ställen och bara stirra in i väggen. Det värsta av allt är efter jag spytt första gången så börjar jag må illa efter nån halvtimme igen, sen håller det på så, ändå in mot kvällen då jag kanske för första gången kan äta eller dricka något. Jag går alltså hela dagen utan att kunna äta eller dricka samtidigt som jag spyr - undrar om kroppen blir uttorkad?

Undrar hur pass fatala konsekvenser det här har för byggandet, vet inte ens om jag vill veta. Nu var det iofs 2 månader sen jag drack senast och lär dröja minst lika länge igen innan jag utsätter mig för detta igen.

Bara jag i hela världen som kan må såhär dåligt eller?
Bao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:31   #2
datorjaevel
Banned
 
datorjaevels avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Karlstad
Inlägg: 609
nej, har själv varit den där zombien du beskriver ett par ggr =). dock har jag senaste månaderna lugnat ner mig och kör på ett par bärs de få gångerna jag nu dricker. blir alltså bara smått berusad och påverkar inte min träning störande mycket.
datorjaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:34   #3
ryssen
Banned User
 
ryssens avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 384
fan jag kom hem vid 9 i morse och sov till 12 sen har jag varit uppe och hållt igång hela dagen.nu är klockan halv ett och ska gå och lägga mig.
ryssen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:42   #4
kim
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: I ett par kalsonger med enorma bromsspår
Inlägg: 319
Testa att dricka rikligt med vatten och mjölk innan du går och lägger dig.
kim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:43   #5
Froddan
Registered User
 
Froddans avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 907
Är också lyckligt lottad som ryssen, immun mot baksmällan.

Men jag har en hemlighet, jag dricker alltid 1.5 liter vatten och käkar 2 apelsiner innan jag lägger mig. Märker aldrig av nån baksmälla.
Froddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:52   #6
Bao
\o/
 
Baos avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 102
Kan tilläggas att jag drack minst 1½ liter innan jag gick och la mig, det lindrar, men botar inte
Bao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:53   #7
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Froddan kör precis likadant!... Har inte haft bakfylla på 4 år och observera att jag bara är 19. (Bakfylla en gång i mitt liv, "Hail 1 liter Vodka Citron!", sen decka på det )
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 23:57   #8
Bencharkungen
Registered User
 
Bencharkungens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 65
Hmmm. om alla skulle berätta sina värsta bakfyllor någonsin så slutar nog alla på kolo att dricka för gott

De värsta är, för att göra en lång utläggning kort,när man har haft minneslucka i ett par timmar och vaknar upp under ett träd i nån park kl 9 eller 10 på morgonen. Tar sig hem och sover till 4 på eftermiddagen och har skakningar och spyr och hjärnan är på väg ut genom öronen. men detta var ett par år sen sist. brukar bromsa i tid numer. Tyvärr så var det inte bara sprit heller på den tiden så att hälla i sig alldeles för mlt var inte svårt
__________________
Bänkarkungen.
Bencharkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 00:04   #9
Bao
\o/
 
Baos avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av Bencharkungen
Hmmm. om alla skulle berätta sina värsta bakfyllor någonsin så slutar nog alla på kolo att dricka för gott

De värsta är, för att göra en lång utläggning kort,när man har haft minneslucka i ett par timmar och vaknar upp under ett träd i nån park kl 9 eller 10 på morgonen. Tar sig hem och sover till 4 på eftermiddagen och har skakningar och spyr och hjärnan är på väg ut genom öronen. men detta var ett par år sen sist. brukar bromsa i tid numer. Tyvärr så var det inte bara sprit heller på den tiden så att hälla i sig alldeles för mlt var inte svårt
Haha härligt att höra
Bao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 00:05   #10
datorjaevel
Banned
 
datorjaevels avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Karlstad
Inlägg: 609
Citat:
Ursprungligen postat av Bao
Kan tilläggas att jag drack minst 1½ liter innan jag gick och la mig, det lindrar, men botar inte
är inte bara vatten man får brist på.. vitaminer och mineraler behövs också.

Senast redigerad av datorjaevel den 2004-10-25 klockan 00:10.
datorjaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 00:10   #11
Bao
\o/
 
Baos avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av datorjaevel
är inte bara vatten man får brist på.. vitaminer och mineraler behövs också. Beror givetvis på hur man har lagt upp fyllan också.
Jo, är medveten om det.. Har provat det mesta faktiskt men det känns som inget kan stoppa den - antingen är den obetydlig eller så är den fruktansvärd
Bao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 00:14   #12
datorjaevel
Banned
 
datorjaevels avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Karlstad
Inlägg: 609
Citat:
Ursprungligen postat av Bao
Jo, är medveten om det.. Har provat det mesta faktiskt men det känns som inget kan stoppa den - antingen är den obetydlig eller så är den fruktansvärd
De gamla fyllorna när jag fått rediga baksmällor så har jag inte direkt ens kunnat tänka tanken att dricka vatten eller smälla i mig de andra näringsämnena då jag kanske vaknat upp i ett dike utan minne av vad jag gjort (exempel). Man lär ju ha ett hyffsat medvetande för att fylla på med resurserna kroppen behöver, sett till mängden alkohol/tid osv man förtär. Förlorar man det medvetandet finns risken att man förlorar mot den otäcka baksmällan =). Har dock ett naturkosttillskott hemma som man tar vid 3 tillfällen under en festkväll för att få de nödvändiga sakerna, man sköljer ner dessa piller med fina mängder vatten. Lättare att hålla koll och få i sig på detta sättet, än att kanske mosa i sig en fruktskål med mer, speciellt om man går ner för räkning mot natten så man inte stoppar i sig nånting. Revigör har jag för mig de heter ifall nån e sugen, bra som fan om man tex drar iväg en helg på festival eller nått.

Senast redigerad av datorjaevel den 2004-10-25 klockan 00:22.
datorjaevel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 00:32   #13
Metal_boy_
Registered User
 
Metal_boy_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 16 982
utsätter inte min kropp för det där tack o lov
__________________
Mullig men gullig.
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 01:02   #14
Dipshit
Registered User
 
Dipshits avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 3 303
Var några veckor sen man slog till rejält..
Visst blev det några öl i onsdags, arbetslös som man är.. Och ölen är den värsta boven hos mig! Mår aldrig prima dan efter öl intagits..
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 02:40   #15
tejpis
Registered User
 
tejpiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 787
Nyårsafton, börjar grogga från 13.00... =/ Deckar nån gång vid 5-6, vaknade dagen efter och var fortfarande full -- men mådde som skit, zoombie-style. Natten så brakade helvetet lös, sket, spydde och pissade samtidigt. Spydde och spydde, tills jag inte hade nånting kvar att spy, då blev kramphurrkningar i magen vilket resulterade i lite syrlig galla i munnen.. Kunde inte ens dricka vatten, det här tillståndet höll sig i 3 dygn..

Behöver jag säga att jag inte vart full sen dess??

edit: 5-6 på morgonen deckade jag så klart
tejpis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)