Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-24, 00:07   #1
DANIELCARLSSON
Registered User
 
DANIELCARLSSONs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 91
acne

finns det NÅGOT (VILKET SOM HELST) "super-medel" Du har provat på och fått bort acnen, på en gång? Vart kan man köpa det. Du blir min nya bästis om du berättar din hemlighet.
DANIELCARLSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:16   #2
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Har du stora problem eller är det som på vilken tonåring som helst?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:19   #3
DANIELCARLSSON
Registered User
 
DANIELCARLSSONs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Har du stora problem eller är det som på vilken tonåring som helst?
jag har "riktiga" problem som jag regelbundet besöker doktorn för. jag har blivit ordinerad de starkatse tabletterna han har, men de är verkningslösa. nu ska jag få en remiss till ks, men väntetiden ligger på 4-5 månader. skulle vilja veta om mirakelpillerna funkar och då vilka som funkar.
DANIELCARLSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:25   #4
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Citat:
Ursprungligen postat av DANIELCARLSSON
jag har "riktiga" problem som jag regelbundet besöker doktorn för. jag har blivit ordinerad de starkatse tabletterna han har, men de är verkningslösa. nu ska jag få en remiss till ks, men väntetiden ligger på 4-5 månader. skulle vilja veta om mirakelpillerna funkar och då vilka som funkar.
Roaccutan (stavning?) fungerar väl för de flesta. Dock så har det diverse mindre trevliga biverkningar.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:26   #5
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Jag har själv inte haft några problem med acne men jag har hört att någon har sagt att roccutan (tror jag att det hette) ska fungera. Men det är verkligen starkt! Jag tror t.o.m att det var någon här på kolo som berätade det...

EDIT: Hades var snabbare

Senast redigerad av Frantic den 2004-10-24 klockan 00:30.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:31   #6
DANIELCARLSSON
Registered User
 
DANIELCARLSSONs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 91
VAD ÄR DETTA? Vart får man tag på det
DANIELCARLSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:35   #7
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Citat:
Ursprungligen postat av DANIELCARLSSON
VAD ÄR DETTA? Vart får man tag på det
Prata med din läkare. Det är receptbelagt.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:36   #8
DANIELCARLSSON
Registered User
 
DANIELCARLSSONs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av Hades
Prata med din läkare. Det är receptbelagt.
Jag käkar (käkade) oxyleteral. och det skulle föreställa de starkaste tabletterna. bara skitsnack, ingen förändring (lite värre kanske).

man kan ta sandpapper och slipa bort skiten?
DANIELCARLSSON är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:46   #9
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Citat:
Ursprungligen postat av DANIELCARLSSON
Jag käkar (käkade) oxyleteral. och det skulle föreställa de starkaste tabletterna. bara skitsnack, ingen förändring (lite värre kanske).

man kan ta sandpapper och slipa bort skiten?
Jag vet bara att brorsan använde Roaccutan och att han fick gå och kolla sina levervärden lite då och då. Det är tydligen väldigt starkt och har som sagt en hel del biverkningar. Lite googlande gav följande:

Common Side Effects: abnormal hair growth, bleeding gums, decreased night vision, decreased tolerance for contact lenses, delay in wound healing, drowsiness, dryness of eyes, lips, mouth, nails, nose and skin, headache, itching, sensitivity to sun, sexual dysfunction.

Adverse side effects: blood in urine, bruising, conjunctivitis, chest pain, depression, diarrhea, difficulty breathing or swallowing, dizziness, headache, hearing or vision problems, low blood pressure, pain in bones or joints, peeling or red patches, problems walking, rash, rectal bleeding, ringing in ears, seizure, skin infection, stomach pain, stroke, suicidal thoughts, swelling, upset stomach, vomiting, weight loss.

Källa: http://www.accessmednet.com/prescrip...otretinoin.htm
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 00:57   #10
Wahlgrenus
Registered User
 
Wahlgrenuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Svedala (Vid Malmö/Lund)
Inlägg: 172
"sexual dysfunction."

Det gillar vi inte
Wahlgrenus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 01:18   #11
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning
 
Löjtnant Blanks avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 4 256
Citat:
Ursprungligen postat av Wahlgrenus
"sexual dysfunction."

Det gillar vi inte
Nej, men å andra sidan får ett pizzanylle inte så mycket sex (mer än med sig själv). Fördelarna verkar väga upp nackdelarna i det här fallet.
__________________
ww.mustalainen z3/s3
Löjtnant Blank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 02:42   #12
kim
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: I ett par kalsonger med enorma bromsspår
Inlägg: 319
Roaccutan fungerar ja. Du måste gå till en hudläkare för att få det utskrivet. OCH DET KAN GE NÅGRA --JÄVLIGA-- BIVERKNINGAR. Vet 3 pers som har gått på tabbleterna (inkl jag själv) en klarade sig bra bortset från att han blev VÄLDIGT torr i ansiktet (kan nästan garantera dig att du ochså blir det) jag själv har "förlorat" 1,5 år av mitt liv och den sista ja hon försökte begå självmord. Om det är värt att äta dom tja du får helt enkelt testa själv men ett tips om du börjar må dåligt se till att SLUTA äta tabbleterna.


För övrigt så börja sola solarie det brukar hjälpa nåt enormt (egen erfarenhet) vitamin b5 ska tydligen även hjäpa men inget jag har testat än. Se även till att vara extremt noga att tvätta ansiktet morgon och kväll.
kim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 02:51   #13
Chris
Registered User
 
Chriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 2 475
Roaccutan fungerar, men som många skrivit är det en jävligt stark medecin och är inte speciellt hälsosam. Jag har kört 2 "kurer" och det är jäkligt jobbigt ska ja säga dig.. men om du tycker det är värt det så snacka med din hudläkare!

Värst är fan torrheten, man får smörja in sig 10 ggr dagligen och ändå är man så torr att det inte går att vistas utomhus, speciellt i ögonen. Fast man blir extra solkänslig, jag blev galet solbränd av att vara ute EN dag på sommaren. Röd som en kräfta efter några timmar i solen.. hehe, som att sola solarie gratis.
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 03:40   #14
jebu
Registered User
 
jebus avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Umeå
Inlägg: 1 493
google is your friend

kolla in denna sidan akneforum

många tips där, allt från medecin till monsterdoser b5 och snigelsalva
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av petersson Visa inlägg
Är det inte det som är westside? att det är fel på vanlig böj, bänk och mark?
Min journal
Umeå Power
jebu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-24, 09:11   #15
mini_Arnold
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Landet som Gud glömde
Inlägg: 4 125
vad händer om du klämmer dem? Varenda en
mini_Arnold är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)